• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    ANDR3E: By mě zajímalo, jak bys na místě toho šéfa reagoval ty.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Reakce nadrizenyho stoji taky za to..

    Český kamion ve Francii předjížděl v protisměru přes křižovatku - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...k/cesky-kamion-ve-francii-predjizdel-v-protismeru-pres-krizovatku-40344390
    JOPS
    JOPS --- ---
    GUMBA: a kdyz jedno auto jede 40 a druhe 60 ? :)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    GUMBA: No a ne vždy se srazí čelně dvě stejně těžká auta, jedoucí stejnou rychlostí.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    Ono s tím sčítáním rychlostí je to trochu neintuitivní: z čistě kinematického pohledu se samozřejmě rychlosti sčítají jako vektory. Ale z pohledu ničivého účinku se sčítají energie a tedy rychlosti v kvadrátech. Protože při nárazu jde hlavně o kinetickou energii a o to, jak se transformuje na jiné formy energie.

    Jedou-li tedy proti sobě dvě stejná auta stejnou rychlostí (řekněme 50 km/h) a čelně se srazí, tak mají sice vzájemnou rychlost 50+50=100 km/h, ale kinetická energie každého z nich je Mv2/2, tj. dohromady se při srážce uvolní kinetická energie Mv2. Když ve stejném autě pojedete 100 km/h proti zdi, tak máte kinetickou energii M(2v)2/2 = 2Mv2, čili dvakrát větší energii, než měla před tím obě ta auta dohromady.
    To ale není zdaleka všechno, je dosti zásadní, JAK se ta energie spotřebuje. Z pohledu cestujícího je nejlepší, aby ten náraz byl maximálně nepružný, tj. aby se co nejvíce kinetické energie využilo na deformační práci (což ve výsledku přejde na teplo - pochroumané plechy jsou slušně nažhavené). Logicky dvakrát více plechů pojme cca dvakrát více energie než jedny plechy a zeď (nebo dokonce strom, který navíc bývá úzký, tj. funguje jako čepel). Navíc moderní auta mají tak konstruované deformační zóny, aby ztráty kinetické energie byly nejen velké (tj. nepružný ráz a velká, energeticky "drahá" deformace) ale také aby ten proces byl plynulý a tím pádem změna celkové hybnosti byla pokud možno rozložena v čase - čímž se naplno využije funkce airbagů, předepínačů pásů, apod. a celkově je náráz snesitelnější pro posádku. Naopak čím více kinetické energie zůstane nespotřebováno, tím hůře - vaše auto letí dál a někam ... protože obvykle neleží bod střetu přesně mezi těžišti obou aut (tj. přesně čelní náraz), tak příslušný kolmý průmět hybnosti vede na rotační pohyb a nekontrolovanou trajektorii auta někam na střechu do pangejtu, bokem do stromu či sloupu, a jiných nežádoucích situací, se kterými obvykle konstrukce tolik nepočítá a posádka auta je v nich zranitelnější.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    GLOBETROTTER: Tak šlupka to byla pěkná i když moc rychle nejel. Nicméně předek totálka. Za sebe jsem rád, že mu stačilo jen zavolat pomoc, otevřít kouslý dveře a vylez sám relativně vpodhodě. Než kdyby tam byl rozlámanej v bezvědomí.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GLOBETROTTER: to ne, ale tříděného odpadu bývá víc, než zvládnu pohodlně pobrat, tak se ho zbavuju většinou po cestě někam :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TRISSIE: Žiješ v USA, že jezdíš k popelnicím autem? :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GLOBETROTTER: s expartnerem jsme bourali dvakrát (ani jedno nebyla úplně jeho chyba, obojí byly rychlosti kolem 10km/h na ledu/sněhu) a osobní zkušenost, kterou člověk přežije, je opravdu k nezaplacení (byli jsme připoutaní, jen jsem si do té doby nedovedla představit, jak moc to i v takové malé rychlosti škubne). Takže taky jezdím připoutaná i 50 metrů k popelnicím :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TRISSIE: Ne, neslavím, už ani nevím, kolikátého září to bylo :-)
    V tu chvíli pásy nebyly potřeba. Nebyl tam žádný velký náraz, jen změny směru pohybu auta. Držel jsem se pevně volantu a to v tu chvíli stačilo. O pár let později se nepřipoutaný kolega srazil na vidličce (ve vesnici, mohl jet tak 40) s jiným autem a hlavou udělal "důlek" v čelním skle. Tam šlo o jiné směry sil. A v té době jsem se já už poctivě poutal a to jsem ještě jezdil autem bez airbagů (s airbagy se poutám i při jízdě po hromadné garáži).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GLOBETROTTER: slavíš ten den jako druhý narozeniny?

    spolužačka na základce takhle přišla o sestru - rodiče vpředu připoutaní byli, měli nějaké modřiny - no a protože vzadu auto pásy nemělo, tak jedna holka si zlomila ruku a ta druhá vaz.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISTA1: já tam vidím na sračku jen předek :-)
    Btw.když jsme u toho (a u těch sčítání rychlostí), před dávnými lety jsem jel sám ve Favoritu za deště po kluzkém prehistorickém asfaltu. Proti mě Mercedes E po prostředku silnice. Když mě jeho řidič zahlédl, už to nestačil stočit na svojí polovinu. Srazili jsme se šikmo mým předním rohem do jeho zadních dveří. Medvěd se pohl o pár cenťáků, já letěl na skálu, co byla vedle silnice, na ní jsem se otočil na střechu a jel jsem po střeše tak 50 metrů. Pravé sloupky nalomené. Nebyl jsem připoutaný (v té zemi to tenkrát nebylo povinné a já byl ještě mladé jelito). Fáčko na odpis, mně se nestalo absolutně nic, jen jsem si trošku škrábnul ruku od skla posléze, když jsem vylézal z auta.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Já ráno volal pomoc klukovi co vzal strom na fotce vpravo. Auto na sračku, on v šoku jinak jen vizuálně pár oděrek.

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    COWBOY: tady ale evidentne to cerveny auto dostalo smyk tesne pred tou fabii a ta je nejpis nabrala v plny rychlosti z boku..
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    CAIDEL: V případě, že stejná auta, stejné těžká a jedoucí stejnou rychlostí, přesně přímo proti sobě, tak nesčítají.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    TOMBRIDER: Když jedou dvě auta proti sobě, tak se ty jejich rychlosti sčítají.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COWBOY: jak sečtou?

    Tohle je smůla, dostat to do boku postaršího japonce nechceš..
    ANDR3E: Dneska jsem potkal možná něco obdobného. Auzo co jrlo proti mne se chytlo krajnice a řidič ve snaze to srovnat asi dost cuknul volantem což ho rozhodilo, naštěstí oba jsme jeli hodně pomalu. Takže já zastavil a on to těsně přede mnou ukočíroval, mávnul a mazal pryč..
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    ANDR3E: Prostě je to tak, že lidi (i řidiči) dělají chyby. 60 na ledu může být vražedná, kor když se ty rychlosti sečtou.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    podle tech fotek resp. sirce a stavu silnice uplne nechapu jak se muze stat podobna nehoda, pri rychlosti kterou by tam clovek mel jet by se to tezko stalo

    Dvě ženy nepřežily u Prahy srážku aut po smyku - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/dve-zeny-neprezily-u-prahy-srazku-aut-po-smyku-40344125
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak ramer se detekuje lip. Laser musíš rušit. Nicméně mám to ve všech autech a maximálně tak blbej čuměj. Ale než aby se nějak zdržovali tak je pro ně lepší počkat na jinou kavku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam