• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Nepoučitelní. Kamera zachytila dalšího řidiče, jak uvázl na nebezpečném přejezdu ve Studénce - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/nepoucitelni-kamera-zachytila-dalsiho-ridice-jak-uvazl-na-nebezpecnem-prejezdu-ve-studence-40399913
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: jo takhle, jakože to brzdí moc. Jako samotnou intenzitu brždění by případně mělo požrat ABS. U dodávky je nicméně ještě otázka rozložení brzdný síly mezi předkem a zadkem. U osobáků to relativně často i u novějších kusů je rozděleno nějakým fixním poměrem. U dodávky právě kvůli velké užitné hmotnosti by mohl ten zadek brzdit o dost více, ale zase pak když je nenaložená, tak to může dělat bordel. Hádám, že celkem často u nich asi bude nějaký systém, co to rozložení brzdného účinku mění podle aktuálního zatížení, ale asi to taky nebude u všeho...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: když u našich aut jde o rozdíl mezi dodávkou (moje auto) a osobákem (manželovo) - fyziku v tomhle neoblafneš, já mám (odhadem, mám u sebe jen svůj techničák) maximální provozní zatížení o půl tuny vyšší a u soupravy víc než o tunu - takže ta rezerva na ubrždění tam je konstrukčně prostě jiná.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: no brzdy by na každym alespoň trochu novějšim autě při normálnim ježdění (kam teda řadím to, když nevnímáš nějaký rozdíl na zimních v létě) v rámci povolené celkové hmotnosti měly fungovat +- stejně. U brzd je spíš problém, že u nás se servis jede stylem "stačí do toho lít naftu a olej" a z brzdové kapaliny, co by se měla měnit po 2 letech, se stává doživotní náplň, na samotných brzdách se tak akorát občas vymění destičky a kotouče, ale čistit to je moc práce, dokud to kvůli tomu s kouřícím kolem nestojí u krajnice... a prostě to pak dost často nefunguje zrovna optimálně :-)

    GLOBETROTTER: tak já to ani nemyslel nějak vysloveně na tebe, ale těch lidí co jezdí zimáky furt je mraky (stačí se podívat v červenci na auta na parkovišti před libovolnym nákupákem), tak jenom tak obecně, že když je mi líto dát peníze za dvě sady gum, tak je pořád lepší volba ty celoročky (který budou stát +- stejně), jsou v zimě legální a vesměs po většinu roku fungujou docela dobře...

    TRISSIE: tak ono nejlevnější gumy většinou stojí dost za pendrek a je jedno, jestli jsou letní, zimní nebo celoroční...
    RALI
    RALI --- ---
    Mam tu z te debaty pocit, ze v zime snad ani neprsi, ze je to jeden z hlavnich nedostatku zimaku v lete. Spis bych se bal, ze si je v lete preskvarim a v zime budou tvrdy jak sutr...coz te u pujceneho auta trapit nemusi :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: ano
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYWERN: jasně, já jen aby někdo nečekal zázraky od těch (nej)levnějších celoroček - stejně jako u sezónních prostě kvalita se odráží i v ceně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: dobry celorocky jsou jen o trochu drazsi, zase usetris za prezouvani, pokud teda na nich nenajedes 50 rocne, to pak smysl samozrejme nemaji a je lepsi jit klasiku. Celoroky jsou pro lidi co najedou do 10tkm rocne.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMIRA: A to auto, co tam stojí v tom odstavným zálivu před mostem, je ve skutečnosti černá sanitka a odposlechový vůz CIA.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: Hele, darovanýmu koni na zuby nehleď :-) Je to bezplatná zápůjčka od tchána na 2 týdny. Nefunkční klima. ty zimní gumy má možná ještě od nás, když jsme mu před 6 lety auto prodávali... Budu rád, až mu to vrátím a doufám, že do té doby nebude vedro a současně lejt.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: dobrý celoročky (ale ty nejsou levný) si poradí i se sněhem, manžel je má na jeho autě a krom toho, že i u nás na venkově umí nasněžit (kombo zámková dlažba, uježděný sníh a silnice z kopce je dokonalá past), s tím občas vyjede i do hor :-)

    já teda na primárním autě, v němž vozím děti na výlety, poctivě střídám, ale až takovej ten rozdíl není. To už mi to spíš ustřelí na tom, že s brzdama konstruovanejma na tunu a půl nákladu vezu v autě sebe a čtyři podmíráky :-)
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: Jak tu padlo, na mokru hur odvadeji vodu, takze vic klouzou, vetsi sance ze to v kaluzi rychlosti ustreli... a na suchu proste hur drzi - delsi brzdna draha, utika to v zatackach ven, rychleji mizi vzorek.

    (A u lidi, co je jim lito koupit dve sady gum a nebydli zrovna na horach je podle me lepsi koupit celorocky. Funguje to po vetsinu roku vesmes dobre a kdyz zrovna jednou za 5 let napadnou ty 3cm snehu, tak se holt 2 hodiny pocka, nez se to rozsoli)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já jezdil na zimních asi dva roky a kdyby to mělo žrát milimetr na 200 km, tak jezdím dávno už po ráfkách. Na mokru to klouže víc - to jsem poznal, že to při rozjezdu hrabe, na sucho mi to přišlo normálka - jako na závodění to asi není, ale jezdit se s tím dá.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    GLOBETROTTER: A taky se výrazně rychleji opotřebují, když silnice rozpálená. Zejména při rychlejší jízdě je regulérně namažeš na dálníci, není problém tam nechat třeba 1 mm za jednu 200 km cestu.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Nebo je taky možný ze nasmlouvana odtahovka na obou stranách mostu je mýtus a jeho objednána dojela v naprosto standardním case :)
    GORG
    GORG --- ---
    jinak to brzdeni jsem v par situacich musel zatestovat.. v jednom pripade taky na D1, kde byly obligatni stavebni upravy, jsem v tom zuzenym provozu jel v levym za nejakou dodavkou, takze jsem krasne nevidel, co se deje pred ni. nalepenej celkem dost blizko.. nejakych 80 km/h... bylo leto.. v aute vezu rodice na chatu
    a ta dodavka pak ale najednou uplne zastavila.. zacala brzdit az do uplneho zastaveni celkem v par sekundach.. brzdil jsem spolu s ni, a kdyz mi dochazelo, ze zastavuje uplne, tak dupnul plne brzdy, kola zacaly pistet a ABSko bouchat, ale ubrzdily to.. tesne ale jo.. nastesti i ten za mnou.
    GORG
    GORG --- ---
    ale over si to radsi jeste z jinyho zdroje :)

    tady jsem k tomu nasel nejaky clanek, ktery to teda koukam vidi dramaticteji

    Zimní pneumatiky celý rok? Proč je to špatně? - Autoweb.cz
    https://www.autoweb.cz/zimni-pneumatiky-cely-rok-proc-je-to-spatne/

    jo taky vetsi spotreba.. a koukam 4 az 6 metru delsi brzdna draha.. to uz de heh

    pisou tam o vetsi nachylnosti k prasknuti... je teda fakt , ze onehda uplne novy pneumatiky zimni jsem jel uz teda nevim presne v jake casti roku jel po D1 (nejaky mega leto myslim zrovna nebylo) a praskla mi ta pneumatika (nastesti zadni).. asi musel byt tam nejaky ostry predmet nebo nevim, jak by se to mohlo stat, ale jak ctu tohle, tak mozna je tam i v tomhle vetsi nachylnost

    i kdyz u tech aut.. kolik lidi tolik nazoru... ten clanek klidne muze byt trochu kampan za kupovani pneumatik ,)
    GORG
    GORG --- ---
    GLOBETROTTER: jo myslim, ze mokro tomu taky nesvedci.. asi celkove opatrneji jet.. pocitat s tim, ze to bude o neco horsi.. nevim ted z hlavy, jak zasadni je to rozdil.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GORG: jestli to chápu dobře, tak za sucha delší brzdná dráha a za mokra jet o hodně opatrněji?
    GORG
    GORG --- ---
    GLOBETROTTER: ja teda jezdil se zimnimi furt, protoze mi prislo overkill mit dve pneumatiky na auto, ktery je pomalu do srotu

    co jsem k tomu koukal, tak cim vetsi je teplota, tim budou vic plavat ty kola.. a delsi brzdna draha.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam