• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: to neni tak úplně pravda, protože dneska toho veteránského věku už dosahují auta, která ABS, ESP a další věci ve výbavě mají a protože se tenkrát zase tolik nešetřilo, tak tam mají i ten podvozek. Takže si úplně nemyslim, že by jezdily nějak hůř, pokud to auto neni vybydlený na smrt :-)

    VYWERN: tak je tam spalovací motor, který prostě je hlučnej a který bohužel nejvyšší výkony podává v nejvyšších otáčkách, kde je nejhlučnější (ironií osudu je, že elektrická auta, který ten problém s hlukem nemají, budou podobné sortě lidí vadit stejně kvůli tomu, že nedělají heeen heeen :-D )... Reálně tam ani těch 4000rpm mít nechceš, protože to už prostě je slyšet, hodně, zejména, pokud se bavíme o nějakých nižších rychlostech, kde máš potřebu po tom chtít tu akceleraci a tudíž to nepřeřve aerodynamický hluk. Ano, bude to tišší, než v těch 6, ale pořád: je to záležitost několika sekund, protože po tom ten výkon typicky chceš na nějaké předjetí nebo něco takového. Nejedeš s tím takhle neustále, konec konců běžné auto takovou zátěž neustále ani nevydrží. Takže se reálně bavíme o tom, jestli tam budeš mít 10 sekund 6000rpm nebo 12 sekund něco mezi 4 a 6 podle toho, jak zrovna ta rychlost vychází...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: mne neprijde korektni, ze mi auto rve, protoze bud automobilka neumi auto dostatecne odhlucnit a nebo tam da nejaky svuj system, ktery to zpusobuje vic, nez jiny :) A realne ti auto ve 4tis fakt tak nerve, jak v 6tis :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    To ze vám nejde vypnout line asist jedním tlačítkem není ale problem line asist ale Vašeho auta který je debilni, mate si koupit/nafasoval lepší :)

    A předpokládám ze veterána kde není žádná ta ošklivá elektronika seženete určitě taky, ale obavam se ze v první serpentyne by jste ho zase vyměnili za nějaký to moderní elektronikou nacpany auto :)
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Drží je to tam tak dlouho, dokud dostatečně silně držíš sešlápnutý ten plyn. Což mi prostě přijde korektní - chceš výkon, drží to motor v otáčkách největšího výkonu. Když na ten plyn hamtnu u svýho planetovýho automatu, tak to taky točí do omezovače (6500rpm) a zařadí nahoru, čímž to spadne někam lehce nad 4000rpm a jede dál. Reálně to auto řve úplně stejně, protože i v těch 4000rpm ten motor už zrovna tichý není, ale držíš ho v těch otáčkách akorát o to déle, protože ten nominální výkon motoru tam máš pár sekund, než to přeřadí a spadne to zase někam dolů. (Ok, já mám extra dlouhý kvalty, u těch virtuálních CVT to snad pumpuje po menších částech...)
    SPM
    SPM --- ---
    MIKEE: Tak jasně, že tam jsou fyzické ovladače ještě neznamená, že to nejde zmrvit :-) I mezi těma autama s fyzickýma ovladačema mám dost věcí, co mě prostě serou. U takové dvojkové octavie mě třeba nebetyčně srala i taková věc, jako páčka na blinkry - ta sice hezky umí trojblik, kterej teda legálně je dobrej tak akorát na předjetí cyklisty, ale když ji člověk chtěl přepnout trvale, tak si o ni málem zlomil prst. (O takových detailech, jako že do toho nasrali tunu elektroniky a místo spínání kontaktu to posílá info po can busu, takže se občas stalo, že páčka doprava neblikala a doleva blikala doprava a opravilo se to až restartem auta, ani nemluvě...)

    Jinak s tou klimatizací, lidi se tím ohání často, ale třeba zrovna tam by mě to asi neštvalo. Protože když to má automatickou klimatizaci, tak jednou nastavím teplotu a nemám potřebu na to hrabat. Ale výhřev sedaček se dnes do displayů schovává často a ten mě třeba dost vadí, protože ten typicky zapínám napřed na plno, pak ho tlumím, pak třeba i vypnu...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MIKEE: to je fajn, škod že si ve škodovce nenaladíš rádio na jedno tlačítko - seek. jak mi to kurva chybí, jedno tlačítko. ve svým to mám, ale to je 2006 a čím dál víc přemejšlím, že mi ta rozhrkaná kára dělá dobře na nervy. už se mi taky stalo, že se ta škodovka na křižovatce vypnula, ale odmítala se na zelenou zapnout. svině jedna, takže jak idiot musíš vypnout a zapnout klíč, když už jsi měl dávno jet. hurá více trpaslíků do více rodin. viděl jse u penny starý volvo z 80s, cinkalo to, smrdělo to, rezonovaly plechy, ale já tomu majiteli tak nějak rozumím....
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    RALI: hele ne, zachranilo mi to cumak v situacich kdy jsem se venoval provozu, ale proste bych to spatne odhadl (jako zaslapnuti na dalnici, kdy chvili resis jestli jen normalne brzdi, nebo fakt hard stop .. radar je o dost presnejsi nez moje oci se 7D), nebo bych to fakt prehledl (zmena pruhu v tunelu, spatny osvetleni a tmavy auto v cistym mrtvym uhlu, ocima jsem nevidel nic, signal v zrcatku se rozblikal kdyz jsem vyhodil smerovku, zaroven to lehce zatlaci oproti smeru zataceni, proste je to tak akorat)
    MORIARTY: v oktavce vypnu line assist z volantu na dve kliknuti naslepo, maj to udelany vhodne tak, ze je shortcut na asistenty jako samostatny tlacitko a line assist je prvni v seznamu, nekdo myslel hlavou
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: tak kdyz ti automat vytoci otacky do 6-7tis a tam je konstatntne neustale drzi za zvuku vytoceneho motoru, tak se tem zakaznikum nedivim.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    OK, fair enough. Sorry, blbě jsem tě pochopil.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    DOCKINEZ: Taky nic nesrovnávám. 🤷🏻‍♂️
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SPIKE411: Pěknej článek! Mám oboje a oboje je fajn.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    SPIKE411: Hele, to myslíš vážně? Tohle přece nejde srovnávat.

    Možná jsi geniální řidič-chameleón a při jízdě zvládáš jedním okem checkovat vnořený nabídky na dotykáči a druhým bezpečně sledovat prostor před sebou. Wow, paráda, v takovým případě jsi cílovka.

    Ale spíš si myslím, že jsi ani nečetl ten článek a jenom blbě trollíš.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Připomněli jste mi tady to obskurní lamentování nad soumrakem báječných mužů srostlých s manuálními převodovkami.

    The End of Manual Transmission - The Atlantic
    https://www.theatlantic.com/technology/archive/2022/08/stick-shift-manual-transmission-cars/671078/
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    U mýho auta se line assist vypnout natrvalo nedá, po startu je zase zapnutej. Vypnout pak jde jen přes menu a to je za jízdy opruz, takže jsem se s ním sžil. Jak píše Rali, dělá problémy při zúžení na dálnici, kde se s ním člověk musí přetahovat o volant, aby mohl jet u krajnice.
    A dotykový obrazovky a různá meníčka jsou zlo. Co si člověk nenastaví před jízdou, to už jako řidič za jízdy těžko uděláte, páč při tom se fakt silnici věnovat nemůžete.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RALI: Možná je dobré toho asistenta mít a defaultně ho mít vypnutého, ale zapnout třeba v případě, že máš pocit, že můžeš zachrápat.
    RALI
    RALI --- ---
    MIKEE: Pokud ti asistent parkrat zachranil cumak, tak asi jezdis blbe. Asistenti dodavaji falesny pocit bezpeci (stejne jako krasna nova silnice, olajnovana, opatnikovana) a umoznuji ridicum se venovat rizeni jeste mene, nez je obvykle.
    Moc jsem s asistentama nenajezdil, ale kdyz mi asistent jizbnich pruhu zacal drbat do volantu na dalnici ve zuzeni vedle kamionu, tak jsem se malem posral...
    nerikam, ze to nemuze zachranit situaci...ale asi bych byl radsi, kdyby se lidi venovali vic rizeni a min spolehali na asistenty (dobry sci-fi)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    MIKEE: Gratuluju a doufám, že se to nezhorší. Moje děti (momentálně 11 a 7) jsou čím dál horší, starší už sedí vpředu (legálně), aby se co nejmíň rvali, ale občas to stejně nepomáhá. Každopádně ať se vrátíme k tématu, nosil jsem tuhle na konci prázdnin kufry dolů ke vchodovým dveřím domu, pak jsem potřeboval "zazimovat" prázdninový byt, trvalo to tak 5 minut a mladší zespoda řval na celý barák "zloděj", slyšel jsem to o 2,5 patra výš přes zavřené dveře. Takže si dovedu představit že až zjistí, že se dá auto ovládat hlasem, tak to bude zkoušet tak dlouho až se mu to povede :-)
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    GLOBETROTTER: fair enough, s minimalni zmenou otacek by byl lepsi popis. Moje pointa asi byla, ze je rozdil kdyz zaradis moc brzo (a pak to netahne) nebo prilis pozde (a pak pretacis) a zaroven si neumis dopomoct plynem.

    GLOBETROTTER: mam dve deti (6 a 4, v srpnu jsem s nima jel dvakrat 7 hodin na a ze slovenska a poprvy jsem si rekl, wow, to nebylo uplne na sebevrazdu ;]) a hlasove ovladani jde naucit na konkretni barvu hlasu, problem jsem s tim zatim nemel.

    SPM: Jasne, neberu ze nektery automobilky to maj lepsi, nektery horsi, je to evoluce, ale ja jsem byl v zasade az prekvapenej jak dobre to v smradlavy skodovce muze fungovat :) co se tyce ovladani, tak bych fakt rad abych mohl rict "turn on seat heating level 2", protoze i s fyzickejma tlacitkama to tam nenajdu poslepu. Ve vysledku veci co pouzivam casto jsou (spravne) umistene na volantu (vcetne volume, prepinani typu dashboardu atp.), zbytek (krom kolecka AC) jen velice sporadicky a ani za rok a pul na ne svalovou pamet nemam, musim se koukat.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: Ach jo...
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: Subaří CVT umí ten poměr měnit plynule (aka držet konstantní otáčky). Problém zase jsou uživatelé... První modely se takhle doopravdy chovaly, jenže si zase typický zákazník stěžuje, že když šlápne na plyn, tak to zní jak vysavač, takže u novějších modelů pak pozměnily software tak, že to emuluje klasickou převodovku. Takže ačkoliv ta převodovka umí držet jakýkoliv poměr, tak tím úmyslně pumpuje, aby auto dělalo heen heen a navodilo to pocit klasické převodovky. Co naplat, že efektivita i výkon motoru jde do prdele, zákazník to tak chtěl :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    MIKEE: Nerozumím. Jak chceš řadit beze změn otáček? V případě nekonečného množství stupňů by to tak možná šlo, ale když máš třeba šest stupňů, tak při přeřazení na vyšší stupeň musí auto zákonitě poskočit, pokud mají zůstat otáčky stejné. Mám Forestera s continuous variable a ty skoky v otáčkách slyším/visím na otáčkoměru, když si to přeřadí.

    "To proste tak uz nikdy nebude, touchscreen bude porad pevnejsi soucasti ovladacich prvku a na to je nutny si zvyknout."
    Ne. Zkus si někde najít projev M.Kopeckého k přestavbě: Musíme vyrábět boty, aby se do nich vešly nohy, ne upravovat nohy, aby se vešly do bot.
    Ta cesta je slepá a doufám, že skončí po pár soudech, kdy budou automobilky nuseny platit odškodnění za to, že nutily poté mrtvé/zraněné řidiče nevěnovat pozornost řízení a místo toho manipulovat s tabletem.
    "Osobne bych teda ocenil hlavne pokrok v hlasovym ovladani, ktery zatim funguje jen stredne dobre."
    Ty asi nemáš děti, co? Nebo třeba papouška, kterého vozíš s sebou. Hlasové ovládání je dost o průser. https://www.youtube.com/watch?v=4UhXxp3RWLg
    :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam