• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    SAMOUT: tady z videa to vypadá spíš na vinu tramvajáka, ale chtělo by to ještě pár vteřin před začátkem:
    MHD86.cz - Už ani zvonkem tramvajáci nebrzdí... | By MHD86.cz | Už ani zvonkem tramvajáci nebrzdí...
    https://m.facebook.com/MHD86cz/videos/u%C5%BE-ani-zvonkem-tramvaj%C3%A1ci-nebrzd%C3%AD/788795049122380
    Ještě že v autě neměla děti tyjo...
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: A případně jak to bylo doopravdy. U hromady tramvajáků si nedělám úplně iluze o tom, že ikdyž je na vině řidič auta, tak se zrovna moc odvrátit tu nehodu nesnaží. (Svym způsobem jim to i závidim, mám na obou autech prasklej nárazník, ale ty reflexy v krajních situacích jsou u mě bohužel nějak rychlejší, takže si to asi budu muset opravit za svý :-DDD).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Docela by me zajimalo, jestli je na vine tramvajak nebo ridicka Toleda.
    Řidička vjela mezi dvě tramvaje, které auto doslova slisovaly - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-nehoda-tramvaje-zenklova-auto-mezi.A220914_102353_praha-zpravy_vapo
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Vic takovejch trestu

    Za smrt policisty ve smeteném autě na magistrále dostala řidička 13 let - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/ridicka-naraz-auto-soud-trest-usmrceni-policista-rudovicova.A220907_102803_praha-zpravy_klu
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    WARSHEEK: Já měl cca dvouvteřinový na příjezdu z dálnice "uprostřed" Berouna. Během toho okamžiku jsem si to autem namířil přímo směrem na kandelábr. Vybral jsem to, ale ten následný adrenalin přesně jak píšeš.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SPM: Stolní počítače a notebooky měl úplně vytlačit tzv. tablet to byl podobnej pokrok do slepé uličky.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    RALI: já spoléhal s tranzitem na senzory a reklamní poutač zasahující do mýho profilu na stání mi vyrazil zadní okno.
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Tak záleží na konstrukci té převodovky... CVT v Subaru je převodovka s hydroměničem, která, ano, bude mít horší účinnost, než třeba ty dvouspojky. Nicméně určitě pojede rychleji, než kdyby ta stejná převodovka se stejným motorem prostě emulovala to pumpování 4-6, kde se ten motor, nedejbože ještě atmosferický, půlku času motá v otáčkách, kdy má dost mizivý výkon... A ty dvouspojky mají zase hromadu jiných negativ - rozjíždí se to na normální spojku, takže v koloně/kopci/terénu to člověk stejně kurví a nejede to plynule, na tahání vleku je to špatné ze stejných důvodů, ... prostě zrovna u normálního auta, kde nepotřebuju řešit desetiny sekundy ve zrychlení, mi převodovka s hydroměničem přijde lepší (z mého úhlu pohledu, kdy tím občas něco táhnu nebo jedu někde mimo asfalt... u fábie jezdící od domova na nákup je úplně jedno, co v tom bude za převodovku).
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: tak je to "spotřební" věc, prostě to časem měníš za nový... a když vidíš, že na výběr úplně moc neni... Střet generací nevim, tak starej ještě nejsem a jak jsem psal, matlací telefon jsem měl v době, kdy hromada lidí netušila, že něco jako dotyková obrazovka existuje. Přesto mi nepřijde jako dobrej nápad s tím domrdat ergonomii v něčem jako auto, který je podle mě potřeba ovládat nějak intuitivně s tím, že to nevadí, protože do toho můžeš čumět a místo tebe řídí asistent, který řídí jako 10 letý dítě po 3 pivech... Přijde mi to jako podobný pokrok, jako kdyby teď vymizely všechny notebooky a desktopové počítače, protože co, mobil přece každýmu stačí, na co vyrábět klávesnici pro těch 5% populace, co píše rychleji, než jedno slovo za minutu... :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: realne tam budu mit 8s neco mezi 4-6, protoze vetsina konkurentu to zvladne rychleji, nez CVT v Subaru vytocene na 6k :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: Moc lidi na ne nenadavalo ale všichni si kupujou nový. :)

    Ja se obavam ze tohle je o střetu generaci a době kdy byla tráva zelenejsi ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Jenže proti těmhle veteránům taky tak moc lidí nenadávalo... ono říkáš, že si máš koupit auto, co má na vypnutí line assist tlačítko. Jenže to zas bude mít v tabletu schovaný zapínání světel nebo něco podobnýho. Obecně těch kontroverzních vylepšení a kontroverzních ovládacích prvků je dneska v autě už tolik, že najít něco bez perverzního ovládání je dost nemožný (úplně se stačí podívat na tom, kam všude dneska výrobci cpou tlačítko na zapnutí varovných blinkrů... za to bych sbíral homologace rovnou).
    RALI
    RALI --- ---
    MIKEE: Mozna to vyznelo vic utocne nez jsem zamyslel a verim ze to muze spoustu veci zachranit, ale obecne mi prijde, ze to spis zehli nepozornost nez cokoliv jineho. Taky jsem se na dalnici na motorce bokem oprel o auto v levym pruho (nastesti to byl nejakejopelichanej opel, ridic jen mavnul at jedu do hajzlu a me to stalo urvanej slider na leve bote) a to jen proto, ze jsem nedaval pozor a spolehal jen na zpetna zrcatka. V 99% se pri prejizdeni mezi pruhy mrknu pres rameno pro overeni prave tech mrtvejch bodu. Kolega z prace spolehal na senzory parkovani a sundal dopravni znacku, pac to vychazelo zrovna do slepeho mista senzoru. A jeste jak ji vyvratil, tak rovnou popojel dopredu a urval si celej zadni naraznik o ten vyvracenej betonovej zaklad :DDD
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: Ale to je porad veterán narvany elektronikou

    Favorit, dejme tomu, by uz vyhovoval i když…
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: to neni tak úplně pravda, protože dneska toho veteránského věku už dosahují auta, která ABS, ESP a další věci ve výbavě mají a protože se tenkrát zase tolik nešetřilo, tak tam mají i ten podvozek. Takže si úplně nemyslim, že by jezdily nějak hůř, pokud to auto neni vybydlený na smrt :-)

    VYWERN: tak je tam spalovací motor, který prostě je hlučnej a který bohužel nejvyšší výkony podává v nejvyšších otáčkách, kde je nejhlučnější (ironií osudu je, že elektrická auta, který ten problém s hlukem nemají, budou podobné sortě lidí vadit stejně kvůli tomu, že nedělají heeen heeen :-D )... Reálně tam ani těch 4000rpm mít nechceš, protože to už prostě je slyšet, hodně, zejména, pokud se bavíme o nějakých nižších rychlostech, kde máš potřebu po tom chtít tu akceleraci a tudíž to nepřeřve aerodynamický hluk. Ano, bude to tišší, než v těch 6, ale pořád: je to záležitost několika sekund, protože po tom ten výkon typicky chceš na nějaké předjetí nebo něco takového. Nejedeš s tím takhle neustále, konec konců běžné auto takovou zátěž neustále ani nevydrží. Takže se reálně bavíme o tom, jestli tam budeš mít 10 sekund 6000rpm nebo 12 sekund něco mezi 4 a 6 podle toho, jak zrovna ta rychlost vychází...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: mne neprijde korektni, ze mi auto rve, protoze bud automobilka neumi auto dostatecne odhlucnit a nebo tam da nejaky svuj system, ktery to zpusobuje vic, nez jiny :) A realne ti auto ve 4tis fakt tak nerve, jak v 6tis :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    To ze vám nejde vypnout line asist jedním tlačítkem není ale problem line asist ale Vašeho auta který je debilni, mate si koupit/nafasoval lepší :)

    A předpokládám ze veterána kde není žádná ta ošklivá elektronika seženete určitě taky, ale obavam se ze v první serpentyne by jste ho zase vyměnili za nějaký to moderní elektronikou nacpany auto :)
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: Drží je to tam tak dlouho, dokud dostatečně silně držíš sešlápnutý ten plyn. Což mi prostě přijde korektní - chceš výkon, drží to motor v otáčkách největšího výkonu. Když na ten plyn hamtnu u svýho planetovýho automatu, tak to taky točí do omezovače (6500rpm) a zařadí nahoru, čímž to spadne někam lehce nad 4000rpm a jede dál. Reálně to auto řve úplně stejně, protože i v těch 4000rpm ten motor už zrovna tichý není, ale držíš ho v těch otáčkách akorát o to déle, protože ten nominální výkon motoru tam máš pár sekund, než to přeřadí a spadne to zase někam dolů. (Ok, já mám extra dlouhý kvalty, u těch virtuálních CVT to snad pumpuje po menších částech...)
    SPM
    SPM --- ---
    MIKEE: Tak jasně, že tam jsou fyzické ovladače ještě neznamená, že to nejde zmrvit :-) I mezi těma autama s fyzickýma ovladačema mám dost věcí, co mě prostě serou. U takové dvojkové octavie mě třeba nebetyčně srala i taková věc, jako páčka na blinkry - ta sice hezky umí trojblik, kterej teda legálně je dobrej tak akorát na předjetí cyklisty, ale když ji člověk chtěl přepnout trvale, tak si o ni málem zlomil prst. (O takových detailech, jako že do toho nasrali tunu elektroniky a místo spínání kontaktu to posílá info po can busu, takže se občas stalo, že páčka doprava neblikala a doleva blikala doprava a opravilo se to až restartem auta, ani nemluvě...)

    Jinak s tou klimatizací, lidi se tím ohání často, ale třeba zrovna tam by mě to asi neštvalo. Protože když to má automatickou klimatizaci, tak jednou nastavím teplotu a nemám potřebu na to hrabat. Ale výhřev sedaček se dnes do displayů schovává často a ten mě třeba dost vadí, protože ten typicky zapínám napřed na plno, pak ho tlumím, pak třeba i vypnu...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MIKEE: to je fajn, škod že si ve škodovce nenaladíš rádio na jedno tlačítko - seek. jak mi to kurva chybí, jedno tlačítko. ve svým to mám, ale to je 2006 a čím dál víc přemejšlím, že mi ta rozhrkaná kára dělá dobře na nervy. už se mi taky stalo, že se ta škodovka na křižovatce vypnula, ale odmítala se na zelenou zapnout. svině jedna, takže jak idiot musíš vypnout a zapnout klíč, když už jsi měl dávno jet. hurá více trpaslíků do více rodin. viděl jse u penny starý volvo z 80s, cinkalo to, smrdělo to, rezonovaly plechy, ale já tomu majiteli tak nějak rozumím....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam