• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    TRISSIE: Tyhle situace jsou opruz, souhlas, ale prostě prakticky vůbec je nepotkávám, resp. pokud ano, je tam vyhrazený odbočovací pruh. Teď si vzpomenu akorát na Běhohorskou/Patočkovu, kde tomu na odbočení vpravo (jak vede tramvaj) není. Tam ale jedu rovně, a cpu se tedy do levého, protože pak stejně jedu do Blanky.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GUMBA: nemyslím levou, ta je jasná, tam se to samozřejmě hodí velmi, vědět, jestli ten před tebou bude odbočovat doleva. ale daleko častěji fakt potkám to, že svítí doplňková odbočovací zelená doprava (přes červenou v přímém směru), a nejede nikdo, protože ten první/druhej jeden rovně a tedy má červenou.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    TRISSIE: Několikrát týdně na křižovatkách v Kobylisích, na Střížkově a v Hloubětíně. Prakticky tedy stále, ve srovnání s tím křižovatky, kde by byl smíšený pruh ale oddělená zelená pro ty dva směry, prakticky nepotkávám. Vlastně takhle z hlavy si v Praze vybavím jedinou křižovatku, kdy jsem se kdy zasekl způsobem, který popisuješ, a to odbočení ze Spojovací do ul, K Žižkovu (odspodu, od Palmovky). Prostřední pruh je smíšený a zelená se pro odbočení vlevo objeví o pár sekund později (až projedou protijedoucí odbočující vpravo). Nicméně je tam ale navíc i jeden samostatný pruh pro směr přímo, takže kdo fakt chvátá, muže se řadit do něj.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    HAR4NT: ale jako chodci je mi jedno, jestli nějaké stojící auto bliká nebo ne, stejně musím koukat, co začnou dělat, když se rozjíždí...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    TRISSIE: jo. Treba jako chodec. Imho je velmi uzitecny tady opakovat, ze silnicni provoz neni jen o IAD.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    fakt tak často potkáváte situaci, kdy stojíte, protože někdo odbočuje?
    já teda daleko častěji situaci, kdy nějakej trotl, co pojede rovně a mocí mermo se musel nacpat do pravýho, protože tam bylo o jedno auto míň, blokuje odbočovací zelenou :-)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MVEK: Mně teda naopak vysírá, když někdo nebliká. Rád se nechám informačně zahltit, abych třeba u dvou smíšených pruhů před křižovatkou věděl, za koho se řadit, když jedu rovně. "Miluju" když padne zelená a dosud-neblikající-tatar si vzpomene, že vlastně odbočuje....
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MVEK: V provozu jde o to abys byl předvídatelnej a vidět. Nedává smysl tohle nějak přehodnocovat, že kdyby něco někde...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MVEK: Jestli má někdo takový ADHD, že ho rozhodí, že někdo bliká, nebo dokonce ó bože svítí zadníma světlama (kde teda nechápu, kterýho dementa napadlo udělat denní svícení bez zadních, tak aby s tím věčně jezdili retardi i večer) , tak nemá co dělat za volantem.
    MVEK
    MVEK --- ---
    LOPIK: Tak je lepší, aby ses s ním střetnul, protože neměl sedat za volant? Nemluvě o tom, že nejde o rozhození, ale o přehlédnutí jiného signálu.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Já to radši shrnu stručně:
    1) Neřekl jsem, že někdo nemá blikat, nebo nemá svítit vzadu ve dne.

    2) Já blikám víc než půlka řidičů, a to i tam, kde mi to zákon nenařizuje. Odpustím si to snad jedině, když jsem na té silnici široko daleko sám, pak kvůli nějaké díře blink nedám, ale jinak jo, abych varoval třeba i ty za sebou.

    3) Neříkal jsem, že je správně neblikat atp., jen že ten návyk mám, dřív bylo víc důvodů (i problém, jak tu funkční, ale vypálenou žárovku vyměnit), dneska nejsou.
    Ale zas tak jednoznačné, co je lepší u té šňůry aut stojící (blinkr jsem dával okamžitě, jakmile se chci rozjet), nebo i u těch červených koncovek vzadu. Protože existuje fenomén informačního zahlcení a stejně tak vizuálního zahlcení. A každé světlo s varovným významem (tedy červené a žluté) se do toho počítá.
    Co vidím na netu, jsou různí autisti a ADHD lidi, kteří sice řídit můžou, ale zbytečné signály navíc zvyšují riziko, že nedají ten důležitý.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    MVEK: me to prijde matouci pro okoli. Taky muzes bejt cune, co to zaprasi rovne plus nakej syn venkova naproti, co je v ty krizovatce prvne, nemusi vubec tusit, ze ten pruh je vylucne odbocovaci. A pokud je to doleva, tj napric celou krizovatkou, tak to je tuplem konina..Do toho jeste vyhodnocovat, jestli dostatecny mnozstvi ostatnich uz blika..WHY!? Mi to prijde jako si odpojit sviceni brzdovejch svetel, usetrim a beztak kdo se venuje rizeni, tak zaregistruje, ze deceleruji..
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: ono se ti do toho stejně míchá to, že poměrně hodně aut na silnici nemá denní svícení (o hodně více, než ty, které nemají ani třetí brzdové světlo), takže ti v tom mixu stejně jezdí dost aut, které těmi zadními svítí, protože mají puštěná normální světla.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já z duše nesnáším svrasklý šuliny, co neblikaj při opouštění kruhovýho objezdu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: jednak mam treti brzdove svetlo a druhak ten rozdil videt proste je... a krizovy brzdeni navic pusti blikacky, jen tak mimochodem ;-)

    a smysl? treba uz jen to, ze auto v zaparkovany rade je signal, ze se muze uvest v chod i kdyz jeste nevyhodi blinkr... a kdyz ty svetla zhasnou, mas signal ze asi bude nekdo asi vystupovat... a obecne, proste to zvyrazni... protoze ne kazdy auto mas cerveny, ze ;-)

    neblikas proc? Rusi te v kokpitu cvakani blinkru ci snad mas problem s cenou zarovek? :D Nedejboze se bojis o tu packu pod volantem? ;-) Tam proste nemuzes mit zadny objektivni duvod...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    MVEK: jako ja nevim, ale primarne je problem ten, ze odbocujici ucastnik silnicniho provozu je pro okoli citelnejsi, kdyz oznami, ze meni smer. tak nejak lidi za nim a kolem muzou tusit, ze prijde zmena.. ale asi to vidim tak nejak prizemne malomestacky.
    MVEK
    MVEK --- ---
    VYHULENY_UFO: Mně to přijde stabilně se dějící. Ale často jsou vytrestaní sami tím, že prostě mi musí dát přednost. Kdyby blikali, často zrychluji nebo zpomaluji, aby projeli, pokud jich není víc. Bohužel si to asi neuvědomují.
    MVEK
    MVEK --- ---
    HAR4NT: Neblikám jen v nesmíšených, když je nás tam víc.

    DANYSEK: Seš si jist, že zrovna tahle úprava je bezpečnější? Zrovna s koncovými světly mám problém od začátku denního svícení. Ne každý má třetí brzdové světlo, a pak za slušné viditelnosti není ten rozdíl mezi brzdovým a koncovým tak velký, a ty zlomky sekund zpoždění u nějaké krizové situace, než to toho vzadu trkne, mohou taky rozhodovat o velikosti průseru. Nemluvě o tom, že by mě fakt zajímalo, kdy za světla potřebuji vidět zadek auta. Když prší atd. tak je to pak na tlumené a ostatní případy fakt nevím kdy by to mělo pomoct.
    Ale z důvodu bezpečnosti jsem si radši připlatil za červený lak, protože jsem nechtěl mít typické bílé, černé a varianty šedé, které jsou na silnici víc přehlédnutelné.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    GLOBETROTTER: protoze je to zakazany!:))

    MAEQ: me v autoskole pro zmenu ucil ( je to teda 20 let), ze kdyz jsem č1, tak at se s tim neseru a poslu to do toho vnitrniho, ze č2 zatoci do pravyho, protoze "se tak jezdi"..tak jsem to radsi vytesnil a nejezdim tak:)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RANO: pět minut dohledávám přesné znění a ty to sem hodíš 10 vteřin předtím, než to postnu! :-)
    RANO
    RANO --- ---
    GLOBETROTTER: "Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam