• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    fakt tak často potkáváte situaci, kdy stojíte, protože někdo odbočuje?
    já teda daleko častěji situaci, kdy nějakej trotl, co pojede rovně a mocí mermo se musel nacpat do pravýho, protože tam bylo o jedno auto míň, blokuje odbočovací zelenou :-)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MVEK: Mně teda naopak vysírá, když někdo nebliká. Rád se nechám informačně zahltit, abych třeba u dvou smíšených pruhů před křižovatkou věděl, za koho se řadit, když jedu rovně. "Miluju" když padne zelená a dosud-neblikající-tatar si vzpomene, že vlastně odbočuje....
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MVEK: V provozu jde o to abys byl předvídatelnej a vidět. Nedává smysl tohle nějak přehodnocovat, že kdyby něco někde...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MVEK: Jestli má někdo takový ADHD, že ho rozhodí, že někdo bliká, nebo dokonce ó bože svítí zadníma světlama (kde teda nechápu, kterýho dementa napadlo udělat denní svícení bez zadních, tak aby s tím věčně jezdili retardi i večer) , tak nemá co dělat za volantem.
    MVEK
    MVEK --- ---
    LOPIK: Tak je lepší, aby ses s ním střetnul, protože neměl sedat za volant? Nemluvě o tom, že nejde o rozhození, ale o přehlédnutí jiného signálu.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Já to radši shrnu stručně:
    1) Neřekl jsem, že někdo nemá blikat, nebo nemá svítit vzadu ve dne.

    2) Já blikám víc než půlka řidičů, a to i tam, kde mi to zákon nenařizuje. Odpustím si to snad jedině, když jsem na té silnici široko daleko sám, pak kvůli nějaké díře blink nedám, ale jinak jo, abych varoval třeba i ty za sebou.

    3) Neříkal jsem, že je správně neblikat atp., jen že ten návyk mám, dřív bylo víc důvodů (i problém, jak tu funkční, ale vypálenou žárovku vyměnit), dneska nejsou.
    Ale zas tak jednoznačné, co je lepší u té šňůry aut stojící (blinkr jsem dával okamžitě, jakmile se chci rozjet), nebo i u těch červených koncovek vzadu. Protože existuje fenomén informačního zahlcení a stejně tak vizuálního zahlcení. A každé světlo s varovným významem (tedy červené a žluté) se do toho počítá.
    Co vidím na netu, jsou různí autisti a ADHD lidi, kteří sice řídit můžou, ale zbytečné signály navíc zvyšují riziko, že nedají ten důležitý.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    MVEK: me to prijde matouci pro okoli. Taky muzes bejt cune, co to zaprasi rovne plus nakej syn venkova naproti, co je v ty krizovatce prvne, nemusi vubec tusit, ze ten pruh je vylucne odbocovaci. A pokud je to doleva, tj napric celou krizovatkou, tak to je tuplem konina..Do toho jeste vyhodnocovat, jestli dostatecny mnozstvi ostatnich uz blika..WHY!? Mi to prijde jako si odpojit sviceni brzdovejch svetel, usetrim a beztak kdo se venuje rizeni, tak zaregistruje, ze deceleruji..
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: ono se ti do toho stejně míchá to, že poměrně hodně aut na silnici nemá denní svícení (o hodně více, než ty, které nemají ani třetí brzdové světlo), takže ti v tom mixu stejně jezdí dost aut, které těmi zadními svítí, protože mají puštěná normální světla.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já z duše nesnáším svrasklý šuliny, co neblikaj při opouštění kruhovýho objezdu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MVEK: jednak mam treti brzdove svetlo a druhak ten rozdil videt proste je... a krizovy brzdeni navic pusti blikacky, jen tak mimochodem ;-)

    a smysl? treba uz jen to, ze auto v zaparkovany rade je signal, ze se muze uvest v chod i kdyz jeste nevyhodi blinkr... a kdyz ty svetla zhasnou, mas signal ze asi bude nekdo asi vystupovat... a obecne, proste to zvyrazni... protoze ne kazdy auto mas cerveny, ze ;-)

    neblikas proc? Rusi te v kokpitu cvakani blinkru ci snad mas problem s cenou zarovek? :D Nedejboze se bojis o tu packu pod volantem? ;-) Tam proste nemuzes mit zadny objektivni duvod...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    MVEK: jako ja nevim, ale primarne je problem ten, ze odbocujici ucastnik silnicniho provozu je pro okoli citelnejsi, kdyz oznami, ze meni smer. tak nejak lidi za nim a kolem muzou tusit, ze prijde zmena.. ale asi to vidim tak nejak prizemne malomestacky.
    MVEK
    MVEK --- ---
    VYHULENY_UFO: Mně to přijde stabilně se dějící. Ale často jsou vytrestaní sami tím, že prostě mi musí dát přednost. Kdyby blikali, často zrychluji nebo zpomaluji, aby projeli, pokud jich není víc. Bohužel si to asi neuvědomují.
    MVEK
    MVEK --- ---
    HAR4NT: Neblikám jen v nesmíšených, když je nás tam víc.

    DANYSEK: Seš si jist, že zrovna tahle úprava je bezpečnější? Zrovna s koncovými světly mám problém od začátku denního svícení. Ne každý má třetí brzdové světlo, a pak za slušné viditelnosti není ten rozdíl mezi brzdovým a koncovým tak velký, a ty zlomky sekund zpoždění u nějaké krizové situace, než to toho vzadu trkne, mohou taky rozhodovat o velikosti průseru. Nemluvě o tom, že by mě fakt zajímalo, kdy za světla potřebuji vidět zadek auta. Když prší atd. tak je to pak na tlumené a ostatní případy fakt nevím kdy by to mělo pomoct.
    Ale z důvodu bezpečnosti jsem si radši připlatil za červený lak, protože jsem nechtěl mít typické bílé, černé a varianty šedé, které jsou na silnici víc přehlédnutelné.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    GLOBETROTTER: protoze je to zakazany!:))

    MAEQ: me v autoskole pro zmenu ucil ( je to teda 20 let), ze kdyz jsem č1, tak at se s tim neseru a poslu to do toho vnitrniho, ze č2 zatoci do pravyho, protoze "se tak jezdi"..tak jsem to radsi vytesnil a nejezdim tak:)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RANO: pět minut dohledávám přesné znění a ty to sem hodíš 10 vteřin předtím, než to postnu! :-)
    RANO
    RANO --- ---
    GLOBETROTTER: "Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy."
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    DOCKINEZ: Pak nechápu, proč to nemůže udělat, když to auto bliká doprava.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: O tom má ale cyklista daleko lepší přehled než řidiči v autech (stejně jako obecně o čemkoli co se v křižovatce děje). Výrazně lepší rozhledové podmínky.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MAEQ: To tak taky klidně může být. Obrázek nemusí popisovat průjezd křižovatkou, ale může být o "otázka: projede dříve auto 1 nebo 2?" Tzn. ty číslovky nemusí být pořadí.
    SPM
    SPM --- ---
    MAEQ: Učili tě to správně, ačkoliv zhruba 80% řidičů v autě jedna je debilů a narve to tam natvrdo, eventuelně ještě troubí jak kokoti na druhé auto 1 před sebou, které tu přednost dává. Navíc jim třeba nedochází ani taková věc, jako že když auto 2 má za sebou delší přívěs (který oni ani nemusí z toho svého místa vidět), tak se do toho pravého pruhu nevytočí, ani kdyby chtělo. Jo a platí to ČR, mám takový matný tušení, že jinde ve světě to může být jinak.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam