Já to radši shrnu stručně:
1) Neřekl jsem, že někdo nemá blikat, nebo nemá svítit vzadu ve dne.
2) Já blikám víc než půlka řidičů, a to i tam, kde mi to zákon nenařizuje. Odpustím si to snad jedině, když jsem na té silnici široko daleko sám, pak kvůli nějaké díře blink nedám, ale jinak jo, abych varoval třeba i ty za sebou.
3) Neříkal jsem, že je správně neblikat atp., jen že ten návyk mám, dřív bylo víc důvodů (i problém, jak tu funkční, ale vypálenou žárovku vyměnit), dneska nejsou.
Ale zas tak jednoznačné, co je lepší u té šňůry aut stojící (blinkr jsem dával okamžitě, jakmile se chci rozjet), nebo i u těch červených koncovek vzadu. Protože existuje fenomén informačního zahlcení a stejně tak vizuálního zahlcení. A každé světlo s varovným významem (tedy červené a žluté) se do toho počítá.
Co vidím na netu, jsou různí autisti a ADHD lidi, kteří sice řídit můžou, ale zbytečné signály navíc zvyšují riziko, že nedají ten důležitý.