• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: No, měla ji žena (než zaklepala klikou :-) ), mám teď bohužel doma ještě jeden o něco starší německej pekáč a proti japonské jednoduchosti je to furt dost daleko :-) Ale jo, proti dnešním connected autům to tak vypínatelný na dálku nebude :-) Ikdyž teda jedna vtipnost byla i už u dnes relativně starších aut. Respektive u té O2 jsem se vyvztekal s tím, když jsem do toho dával aftermarket rádio jak v devadesátkách (protože to byla nějaká socko výbava co neměla nic a kupovat originál, který taky navíc nic neuměl...). Standardní aftermarket rádia mají takový ten ISO konektor, kde je x drátů, z toho jeden drát je trvalé napájení a druhý spínané, kam se má přivést napětí při otočení klíčku do první polohy (pak se to rádio zapne, začne žrát víc, etc). Jenže origo rádio u O2 je už akorát připojený kabelem, kde vede CAN bus z auta. Pasivní redukce nevyřeší to spínané napájení, protože v tom svazku prostě není (u originálu se to řeší tím, že po CAN busu přijde informace otočil se klíček) a ani v pojistkovce nebyla jediná pojistka, která by se spínala s prvním otočením. Aktivní redukce, která navíc poslouchá na CAN busu a "cvaká relátkem" směrem k tomu ISO konektoru stála víc než rádio :-) Ale proč jsem to zmínil: některá trochu novější auta, která mají integrované rádio s podporou digitálu, se prej už pohákovat povedlo :-) Protože do toho jde navysílat něco, co exploitne to rádio a tím že rádio visí na CAN busu, tak je rázem přístup do ostatních systémů v autě...
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: Ja nejsem zas takovy pesimista. Kdo si vzpomina na abickovy komixovy serial Vzpoura mozku, tak tam se ta puvodni "paranoidni" skupina vedcu nebala sverit sve zalezitosti jednoduchym jednoucelovym automatum, i kdyz modernim robotum se vyhybali. O2 je jednoduchy jednoucelovy automat - reknu mu: drz rychlost! a on drzi rychlost, dokud prostredky motoru muze. :-)
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: Ts, ja mam auto s tempomatem, ktery ma servomotorek, kterym primo taha za lanko ke skrtici klapce. To je vetsi jistota :-)
    SENIN
    SENIN --- ---
    CATSIAM: já mam pocit, že v tunelu se nedoporučuje používat adaptivní tempomat. Alespoň myslím, že to jsem to četla v příručce.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Connected vehicles jsou tady a teď, "tak ať se to neděje" je ta fiktivní část.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Posledni krok to hacku by melo byt uvedeni vozu do full offline modu :-).
    NJAL
    NJAL --- ---
    CATSIAM: Zlata moje Octa 2 z 2006...
    TAX
    TAX --- ---
    GLOBETROTTER: pri stani v kolone by to nebylo zadne drama. urcite se mne to stalo na miste, kde na jizni spojku priteka sporilovska a provoz se nekdy mene nekdy vic zpomali. nezpomaluji pouze brzdenim, spis ubiram plyn, vyuzivam hodne dojezd, obcas vyradim. ten system takove jednani obcas nepobere.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TAX: Jako při stání v koloně? Protože jinak to asi bude rozbitý, ne?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: "Dobrý den, vypnuli jsme vám nesmysl jménem brzdy. Pošlete bitcoin na adresu, nebo něco, díky; pak vám je zas zapnem." To nás taky čeká, moc si to nemalujme narůžovo.

    CATSIAM: Kupodivu (?) starší verze, která drží jen vzdálenost od předchozího, se dá používat úplně příčetně.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jednim z nejperspektivnejsich, a zaroven nejuzitecnejsich, povolani blizke budoucnosti by mohl byt hacker palubnich jednotek aut. Proste nekdo, kdo svym sw zasahem vsechny tyhle nesmysly natvrdo a naporad vypne (mozna by to slo jen otocenim hodnoty v nejakych souboru, kterej rika co se ma pustit pri startu auta, ale cert vi).
    TAX
    TAX --- ---
    CATSIAM: mne stop/start nekolikrat chciplo motor na prazske jizni spojce. v 80kmh provozu to fakt chces. ciste zlo system.
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    FRIZER: NJAL: A řekla bych, že bude hůř. Nebude to (zpomalování/zrychlování) dělat jen řidič, ale i samo auto. Aneb moje půlroční zkušenost s novým VW autem, co má adaptivní tempomat + čtení značek + braní rychlostí z mapových podkladů a k tomu senzory kolem dokola a nouzový brždění, mi říká, že tohle by se mělo dávat do aut až to fakt bude vychytaný a měla by tam být možnost to za jízdy vypnout - i to nouzový brždění.
    Aneb pokud jedete tunelem, jedete v prostředním pruhu kolem výjezdu a auto začne brzdit ze 70 na 50, na Rozvadovský spojce z 80 na 50 bez důvodu a před nízkým, "betonovým", příčným prahem nouzově zabrzdí, tak to zrovna za bezpečný nepovažuju (auto jsem dala do servisu, už je tam skoro týden, a jsem zvědavá s jakou mi ho vrátí).
    Ano, vím, tempomat používat nemusím (taky ho většinou nepoužívám), ale chtěla jsem ho vyzkoušet. Ale to nouzový brždění vypnout nejde a už mi to podobně zahňáplo 3x, vždycky za mírného deště.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    VIDEO: Řidič si za jízdy měnil registrační značky | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/spz-video-vymena-znacek-policie-praha_2405231138_ako
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRIZER: Tohle lidi delaj i bez socek. Cumi jen pred sebe, s nejakymi zpetnymi zrcatky a jejich castou kontrolou se nezabyvaji. Vsak ten vzadu ma brzdy a kdyby to neubrzdil, bude to jeho vina.
    SPM
    SPM --- ---
    SITH: ke ztracení všech iluzí doporučuju stoupnout si ke stánku se zmrzlinou v horku u nějaké silnice s alespoň nějakým provozem :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FRIZER: Orel Skalní, Symbol Nespoutanosti, on přece nebude používat takovýhle kolektivistický neomarxistický výmysly jako držák! Mobil mu vezmou z rukou jen přes jeho svobodnou mrtvolu!!!!
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    STRACENA: Nechci si ani predstavovat mysleni nekoho kdo ma za jizdy potrebu sledovat socky. Plastovy drzak stoji par korun navic...
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    FRIZER: A copak jde na handsfree sledovat instagram?
    BOREC
    BOREC --- ---
    FRIZER: Tohle taky vubec nechapu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam