RALI: Řeč byla o změně jízdního pruhu, tedy situace, kdy on jede v levém a ty v pravém, kdy mu to tam prostě nesmíš jen tak pustit. Pokud jede za tebou v pravým, tak moc nechápu, co přesně je problém: prostě dáš blinkr a pokud je volno, tak zahájíš manévr. Když je tou dobou za tebou, tak má smůlu on, když je v levém dříve než ty, tak máš smůlu ty. Samozřejmě mohou nastat hraniční případy, což třeba vyústí v nějaké to troubení či blikání. (Nastane-li nehoda, pak to obvykle soudy posuzují dle pravidla omezené důvěry v dopravě, a typicky je daleko zásadnější prohřešek nedání přednosti (zde při změně pruhu) než nedodržení povolené rychlosti (zde auto v levém jedoucí třeba 150).
Ty hraniční případy imho vznikají hlavně kvůli takřka nulové "awareness" těch co jedou pomalu v pravém pruhu. Aspo%n teda fakt mám zkušenost, že když se na dálnici někdo vleče pod 100 mezi kamiony, tak má zároveň obvykle naprosto špatný odhad vzdálenosti a rychlosti (a nebo to má prostě na háku) a je schopen mi to tam při předjíždění pustit. Zas na druhou stranu, lidé dávají blinkr na poslední chvíli nebo i vůbec, takže jsem v těchto situacích pozornější než obvykle a obvykle dokážu z "řeči těla" resp. auta poznat, k čemu se schyluje. Dokonce dost často vím, že chce předjíždět, dříve než on sám - takové to klasické (v situaci rychlejšího auta): dojíždím dvojici kamion + o maličko rychlejší osobák, odhadnu, že ten osobák přede mnou má slušnou šanci ten kamion předjet dřív než já, tak dávám nohu z plynu a on má okno tak 5 sekund, ale přesto nejede. Ok, opět to rozjedu a ve chvíli, kdy on už je bezprostředně za kamionem a já jsem skoro na jeho úrovni, se ten řidič teprve "vzbudí", podívá do zrcátka a začne blikat, ale už je pozdě a nezbude mu než to za tím kamionem zašlápnout.