• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    DANYSEK: jj, to se mi stalo dnes. bezmozek s dopravní školou, co nikdy moc neřídil, namaloval na křižovatce přechod pro chodce a on i já jsme si naivně mysleli, že to znamená, že řidič očekávaně dodrží složitý pravidlo o přednosti chodce na něm.
    takže jsme to ale popletkové, ten přechod raději nemalovat.
    NJAL
    NJAL --- ---
    JFM: Vychcanku jsou plny silnice. Chteji jet na svetlech rovne, ale predjizdeji vsechny, kdo stoji v rovnem pruhu odbocovacim pruhem doleva a uplne pred svetly daji blinkr vpravo a snazi se nacpat do pruhu co jede rovne...
    JFM
    JFM --- ---
    Před chvílí: Ucpaný okruh u Ruzyně, tři pruhy stojí a jen se popojíždí. A odstavnym si to hrne jedno auto za druhým. Tak si myslím, no jo, ti chtějí na dalším sjezdu odbočit. Ale když se k tomu sjezdu konečně dostanu, tak je úplně zablokovanej frajerama, co prostě jen předjeli část kolony a teď se chtěj cpát zpátky. A nikdo je samosebou nechce pustit.
    Policajti, kteří tam projeli stajným způsobem, neřeší nic.
    Ve frontě u stánku nebo u pokladny lidi běžně nepředbíhají. To jako fakt jen proto, že jim tam reálně hrozí facka? Demence!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GLOBETROTTER: u nas by sw tam jebnul kruhak... a bouralo by se stejne 😁 Jasne, allway stop neni vsespasny reseni vsech problemu... ale debata zacla u 'pasti' z testovych otazek ala kdo projede prvni. Ty chytaky fakt nikoho bezpecne jezdit nenauci... v tech situacich 'ala test' je to vzdycky o tom, ze je potreba pouzit mozek, koukat kolem sebe....a ne se tocit na chytacich ze zapadlych chytacich z paragrafu.

    Ale je to holt oblibeny zpusob prezkusovani znalosti. A lidi si vezmou ten seznam otazek a spravnych odpovedi a ten drilluji. A netyka se to zdaleka jen silnicniho provozu...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    DANYSEK: Vždy je něco za něco. Ono to totiž vždy není 4-way stop, ale prostě All way stop. Když je to křižovatka 5 ulic, tak už je ve špičce (tedy kdy se Ti sjíždí auta ze všech stran) hodně těžké registrovat, kdo tam byl v jakém pořadí a pak se často stává, že se málem dvě auta srazí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: ja bych to zkratil... realita beznyho zivota bejva casto jina nez predpisy... :)
    a cim slozitejsi pravidla.. tim vetsi rizko, ze to v realu bude jinak... akorat ze ruzni ti BESIPari i u nas to moc videt nechteji... a odrazi se to prave v tom "lese" dopravnich znacek....
    pripadne dalsich dopravnich opatreni....

    A mam k tomuto jeden prakticky priklad - usek I/7 od Lotouse k Trebizi.... vlastne je tam fakt dobre videt, jo ne vzdy tam jde s ohledem na hustotu provozu predjet... ale byvala tam prerusovana cara, co jen cekala ze pouzijes mozek. Pak se tam stala nejaka nehoda.... nejaky podle me bezmozek v ramci vykazovani cinnosti vymyslel "opatreni", je tam plna... dvojita. Ktera podle me paradoxne vyrabi jeste vic nebezpecny situace... z jedny strany magor, co si rekne, ze cara neni zed... a z druhy strany naivka, co u dvojity plny proste neceka, ze tam nekdo proti bude predjizdet.

    Dabel je vzdy skryt v detaulu.... bohuzel nad moznym neocekavanym ochovanim na uradech moc nepremysli. Naivne si nysli, ze vsichni pravidla dodrzi. Coz ale typicky vymysli pitomec. co nikdy moc neridil... ale formalne ma kompetenci, protoze prece ma ddopravni skolu, ze? ;-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Tak v prvnim radku modrej svym najetim zablokuje krizovatku pro cervenyho, protoze neumi ridit a jeste cumi do mobilu. Objet ho zleva nelze, tam je zlutej, takze ten pojede jako prvni, pak pojede modrej, pac cervenej pres nej nemuze, a nakonec cervenej.
    TAX
    TAX --- ---
    DURDIN: V olsinach, Strasnice – spousta sampionu ma pocit, ze prednost ma ten kdo do kruhace vpali vyssi rychlosti.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    SPM: no tyhle kruháče do bývalých křižovatek T a Y stylem nakreslíme kruh a dáme značky, se v česku "staví" taky. Bohužel, jak píšeš, to tam pak často funguje tak, že ti co to mají "rovně" ani nebrzdí a jedou na max jako by tam kruháč nebyl... takže ti co najíždí do té kratší strany nestihnou najet a musí čekat. Naštěstí jsem to potkal jen na místech, kde nebyl zas tak velký provoz.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Ale jo, jako všechny ostatní křižovatky tady: "jede, kdo má největší rychlost, stopky jsou marxismus, UNTRMENŠI UHNI".
    ANDREJKA
    ANDREJKA --- ---
    MA747: u nás jsou tyhle křižovatky na každým rohu, serou mě hrozně, pokaždý se tam všichni zaseknou a trvá to, než se někdo domluví nebo odhodlá. ale tady je taky posedlost přednosti zprava, sice po ty jedny silnici jezdí mhd a ty další jsou slepý ulice k pár domům, ale stejně člověk musí pořád zastavovat jako dement...
    TAX
    TAX --- ---
    DANYSEK: Kanada to same. a jak jezdi jak priposrati, tak jsem par x projel prvni, prestoze jsem nebyl prvni na krizovatce. ale nez se tam s nema ponoukat a pak se srazit uprostred, to jsem se radsi rozjel a odfrcel.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: 4-way stop vyzkoušený nemám, ale v IRL a v UK vlastně taky podobně fungujou kruháče. Tam ten kruháč (kterej by se u nás stavěl 3 roky a stál 50 milionů; jako je teď vidět v Brodě :-) ) umí udělat i do poměrně titěrné křižovatky, čistě tím, že nakreslí bílou barvou tečku na střed a nazdar. Mnohdy to ani dokola jako kruháč objet nejde. Ale tím, že tamní řidiči před kruháčem dost zpomalují a pokud po kruháči něco jede, tak se tam necpou, tak to funguje dobře. Ano, u nás by to skončilo blbě, pač auto jedoucí po kruháči znamená přidej plyn a skončilo by to deadlockem :-) A nejsem si jistej ani tou východní Evropou, pač i v tom Rumunsku ty kruháče zvládali lépe než u nás :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: me se v tomhle smeru libi americky 4-way stop... proste rozhoduje poradi, v jakym tam dojedes... a teprve pak ev. nastoupi dalsi pravidla (prednost zprava, primej smer, odbocujici vpravo jede driv nez ten odbocujici vlevo...)
    Jen si nejsem jistej, ze by to fungovalo na (vychodo)evropsky ridice... :-)
    SPM
    SPM --- ---
    V praxi tyhle dodatečně neznačený křižovatky jsou hlavně v místech, kde je na ulici zaparkovanejch dalších x aut, takže je to typicky nutný projet podle pořadí toho který směr je vůbec průjezdný :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MA747: testove otazky pisou teoretici... nekdy ty dopravni "inzenyry" podezrivam, ze z kanclu nikdy nevylezly a auto neridili :-)
    v praxi by tam byl les znacek... krom tech upravujicich prednost by tam dnes bylo k nalezeni dost pravdepodobne i omezeni rychlosti :D
    TAX
    TAX --- ---
    MA747: hypoteticky nesmysl. proste projede zlute, modre, cervene. smitec. :)
    MA747
    MA747 --- ---
    DANYSEK: odkaz znám, obrázek je z něj. Celé je to postaveno na tom, že modré auto najede do křižovatky, ale neprojede, tudíž pro červené auto neplatí přednost zprava. IMO je to umělá konstrukce, která je daleko od praxe, když to řeknu takhle. Pokud modré nenajede, je to podle par.21 odst 5, deadlock.

    Chtěl bych tuto křižovatku vidět v praxi.
    MA747
    MA747 --- ---
    V jakém pořadí projedou a proč? Křižovatka bez světel a značek.
    Odstavec 5, paragraf 21 ... ale tam jsem se nedočetl, že se tím ruší přednost zprava.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam