• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    PISTA1: Zdobín na výjezdu od Miletína. Bohužel na google mapách je starší streetview ještě bez radaru.
    MAEQ
    MAEQ --- ---
    SPM: to si nejsem jistý, jestli je výhodnější, protože za červenou jsou navíc i body :-/
    SPM
    SPM --- ---
    MORIARTY: v Praze na magistrále je zase fígl, že je stacionární těsně za světelnou křižovatkou. Takže, očividně se finančně vyplatí víc to projet na červenou, než přidat na oranžovou :-)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    MORIARTY: tak teď teda marně přemýšlím, který to myslíš. Jediný co mě napadá kde je 70 a pak stacionární a ne úsekáč, je ve Dvoře na příjezdu od Kocbeře
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    Můj oblíbenej radar je v jedný vesnici u Dvora Králové. Je tam rovinka, nejdřív značka omezení na 70km/h, padesát metrů za ní je za stromy napůl schovaný začátek obce a pak je radar. Zajímavý na tom je, že tu sedmdesátku a radar tam umístili najednou, takže tahle past není náhoda.

    Já na tom týden po spuštění dostal dvě pokuty v jeden den, obě asi za 54km/h.
    SPM
    SPM --- ---
    TAX: K tomu maštění kapsy mi připomíná ta situace v rádobyměstě vedle. Tam to měření jednak přivedli k dokonalosti tím, že není nikde fixně, ale měšťákům koupili přenosný samostatný rammer na trojnožce. Což v praxi znamená, že měšťák to akorát někam kydne a jde pít kafe, pak to zase sbalí a stáhne z toho protokoly, co dá úředníkům. Takže není známo kde to zrovna měří, do toho představitelé rádobyměsta usilovali o zónu 30, kterou jim neschválili, tak to vyřešili tím, že je tam asi triliarda značek se snížením rychlosti na 30 nebo 40km/h.

    Nicméně ta největší vtipnost je, že v jednom z míst, kde městapo může měřit (a už jsem odsud dostal flastr taky) je značkou snížená rychlost na 40km/h, ale zároveň je tam taková ta informační měřící cedule. S natištěnou padesátkou. Takže si tak jedeš, vidíš tu padesátku v reflexní ceduli, píše ti to že jedeš 47, kreslí to smajlíka a mrd ho, druhej pracovní den v datovce fotka za 750Kč :-) A radní se hájí tím, že tu ceduli chtěli předělat, ale firma za to prý chce 300.000Kč, tak na to nemají :-D
    TAX
    TAX --- ---
    TAX:
    Obvykle se za ně totiž platí nájem, servis, plat úředníků vyřizujících pokuty. Vimperk, který z deseti radarů vybral letos 17 milionů, tvrdí, že mu po odečtení nákladů zůstane jen 4,5 milionu.

    pokud nema kazdy ze rekneme 2–3 uredniku (ale spis 1) plat dva miliony rocne, tak to vypada, ze pronajimatel radaru si na ovcich za volantem pekne masti kapsu (cca milion za kazdy radar/rocne) a nejspis bude s nekym v te dire pekne spolceny. slusne zmrdstvi.
    TAX
    TAX --- ---
    Z Česka se stává radarová velmoc. Počet silničních radarů podle statistik Českého metrologického institutu stále roste. V roce 2018 jich bylo 120, letos jich je už skoro 400. Aplikace mapy.cz dokonce hlásí 751 měření, mnohdy ale jde o radar měřící oba směry a je tak počítaný dvakrát.
    Pro řadu měst je to lukrativní zdroj příjmů, který ale pomalu vysychá, neboť informace o radaru se mezi řidiči rychle rozkřikne. Ve středočeských Říčanech a okolí, kde je 66 rychlostních kamer, vybrali loni 74 milionů korun. Letos prý vyinkasují půlku. Sedmitisícový Vimperk, který měří radary rychlost na deseti místech, si na pokutách loni vydělal 39 milionů, letos přibližně 17 milionů. Slavkov u Brna z radarů loni získal 36 milionů korun, letos to podle starosty vypadá jen na polovinu této částky.
    Řada měst proto nastavila radary na rychlost 54 km/h. S ohledem na povolenou toleranci tří kilometrů za hodinu to znamená, že řidič může dostat pokutu už za rychlost 51 km/h. Tedy za překročení povolené rychlosti o pouhý jeden kilometr za hodinu.
    To dřív nebylo zvykem. Už při překročení rychlosti o 1 km/h tak řidič dostává pokutu. Na pokutě je sice napsáno 54 km/h, ale z naměřené rychlosti se odečítají 3 km/h pro případ, že by radar byl nesprávně kalibrován.
    Naposledy takový radar zavedl Liberec v ulici Dubice. V dubnu neoznačený radar vyfotil 14 tisíc řidičů jedoucích rychle, 12 tisíc ale překročilo rychlost do 10 km/h. Město od dubna vybralo 15 milionů na pokutách. Nyní už měsíčně generuje radar „jen“ dva miliony. Stále je nastaven maximálně přísně.
    Podle expertů je to šikana. „Je to past na řidiče. Číhají na ně za bukem jako loupežníci. Kdyby jim šlo o bezpečnost, tak tam dají ceduli a neměří tak přísně, ale to by zas nevybrali peníze,“ říká dopravní expert Roman Budský, bývalý šéf BESIP.
    Primátor Liberce Jaroslav Zámečník (SLK) postup města hájí. „Zákon hovoří jasně, 51 km v hodině je přestupek. Já legislativu a předpisy neurčuji,“ reagoval primátor.
    Podobně přísné radary jsou i jinde. MF DNES se ozvali řidiči, kteří platili pokuty za rychlost 51 – 55 km/h například v Kolíně, Mostě, Lípě nad Orlicí nebo Stráži nad Ohří.
    Z pohledu zákona je i 51 km/h dopravní přestupek, města pokutující už takto drobné překročení rychlosti tedy nic neporušují. Přesto si část dopravních odborníků myslí, že jde o zbytečnou tvrdost, která nemá opodstatnění.
    „Aby byl spáchán přestupek, musí být splněna nejen formální podmínka, tedy překročení rychlosti, ale i prokázána společenská nebezpečnost. A asi se shodneme, že jet v noci za sucha na prázdné silnici třeba 57 km/h asi nikomu ublížit nemůže. Takto je to jen lov na řidiče,“ argumentuje dopravní specialista Roman Budský.
    Podobný názor má i BESIP. Jeho šéf Tomáš Neřold míní, že párkilometrové překročení rychlosti reálně nezvyšuje nebezpečnost provozu. „Hlavní příčinou závažných nehod na silnici bývá až výrazné překročení dovolené rychlosti,“ říká.
    Tolerance radarů je věc, kterou se města nechlubí s poukazem na to, že nechtějí řidičům dávat návod, jak rychle ještě smějí jet, aby je radar nevyfotil. Skutečnou představu o tom, kolik radarů zaznamená už 51 km/h, tak nikdo nemá. Vědí to ale řidiči, kteří takto byli pokutováni.
    „Jel jsem na lyže přes Karlovarský kraj. Věděl jsem, že cestou je jeden dost ‚utažený‘ radar, tak jsem si dával pozor. A stejně mě vyfotil radar ve Stráži nad Ohří cestou tam i zpátky. Vždy za 53 km/h,“ ozval se MF DNES Zbyněk Sobotka. Jako důkaz přiložil pokutu od města Ostrov, která pokuty ze Stráže kasíruje.

    Nepřesné tachometry
    Pokuta za velmi nízké překročení rychlosti motoristy frustruje. Reálně totiž nemají možnost, jak svou okamžitou rychlost přesně znát. Tachometry aut ukazují mírně víc, jednotlivé automobilky mají přitom tachometry nastaveny různě. Například u BMW má být rozdíl mezi údaji na tachometru a realitou pět km/h, u vozů Audi bývá odchylka podle expertů nejnižší, třeba jen jeden km/h. Odchylka se navíc může měnit podle venkovních podmínek, například nahuštění pneumatik.
    Absolutně přesné nejsou ani radary, a proto musí obce počítat s jejich odchylkou. V Česku jsou radary schvalovány s jednotnou odchylkou ± 3 km/h při rychlosti do 100 km/h. Proto první naměřená rychlost, za kterou může řidič dostat pokutu, je 54 km/h, se započítáním odchylky tedy někdy jen 51 km/h.
    Podle ministerstva dopravy je nastavení rychlosti, od které bude pokutovat, čistě na uvážení daných obcí. To, že některý radar posílá pokuty až od 60 km/h a jiný od 51 km/h, je podle ministerstva v pořádku. „Překračovat rychlostní limity a porušovat předpisy se nemá. Mají svůj význam a smysl. Nepřiměřená rychlost je jedním z nejzávažnějších přestupků, který má dopad na bezpečnost i plynulost silničního provozu,“ tvrdí mluvčí resortu Alena Mühl.
    Ústřední automotoklub (ÚAMK), který hájí zájmy motoristů, si ale myslí, že radary plynulost dopravy naopak snižují. „Jestliže je souvislá kolona nějakou rychlostí jedoucích vozidel a objeví se neoznačený radar, první auto začne většinou zběsile brzdit. Na brzdu pak ťukne i dalších 20 aut za ním. A někdy to ten poslední neubrzdí a podívá se do kufru tomu před ním,“ říká mluvčí automotoklubu Igor Sirota.
    Upozornit řidiče na měření rychlosti radarem je dle zákona možností, nikoli však povinností. Proto některé obce radar neoznamují. A to je podle automotoklubu nejhorší. „Když je řidič radarem zaskočen, buď dupe na brzdu, nebo už ví, že byl vyfocen, a proletí obcí rychle, protože už je mu to jedno. Oboje je špatně,“ podotýká Sirota.

    V rozporu s předpisy
    Příkladem obce, kde je tajný radar, je Srubec u Českých Budějovic. Radar fotí už drobné překročení rychlosti. Každý měsíc zachytí 300 hříšníků, od nichž inkasuje čtvrt milionu. „Je tam značka Srubec, takže každý by měl jet podle pravidel. Aspoň si ty řidiče vychováme,“ reagovala starostka Lenka Malá na dotaz, proč je radar neoznačený.
    Některá města se hájí, že radary musejí zachytit hodně řidičů, aby si na sebe vydělaly. Obvykle se za ně totiž platí nájem, servis, plat úředníků vyřizujících pokuty. Vimperk, který z deseti radarů vybral letos 17 milionů, tvrdí, že mu po odečtení nákladů zůstane jen 4,5 milionu.
    Město přitom proslulo tím, že v osadě Korkusova Huť umístilo v roce 2020 radar v rozporu s předpisy. Stál moc blízko cedule s názvem obce, zákon stanoví, že nesmí být blíž než 100 metrů. Stovky řidičů se pak pokoušely vymoci od radnice pokuty zpátky. „Uspěje pouze ten, od jehož přestupku, který musel nabýt právní moci, neuplynul více než rok. Takový řidič byl jediný,“ uvedl vimperský tajemník Jan Tůma.
    V Židlochovicích, kterým se pro množství radarů posměšně přezdívá „Radarov“ nebo „Radarová farma“, vymysleli ještě jinačí fintu: mají tu sice dva úsekové radary a tři stacionární, ale celkem deset radarových bedýnek na nožce. Přístroje v nich různě mění, aby nikdo nevěděl, který radar zrovna fotí. „Loni jsme vybrali 18 milionů korun. Ale neděláme to kvůli penězům, protože systém si sotva vydělá na sebe. Když odečteme náklady, je to šulnul,“ reagoval starosta Židlochovic Jan Vitula.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pokuty-radar-rychlost-dopravni-prestupek.A241110_191219_domaci_stud
    DIVA
    DIVA --- ---
    Kdyz prasi Sko nebo prazak, reknete si tvl to je curak! a nic vic. Kdyz to same provede ucko, tak to je proste Ucko, jak jinak. Jakozto nezatizena moravska naplava co travi zivot u kulate lipaty: zadne ucko neexistuje, normalni halo. Osobne jsem ostravskou znacku nemela treba 20 let
    SPM
    SPM --- ---
    A já si vždycky myslel, že to U znamená Ulánbátar...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SAMOUT: jako obyvatel Moravy, taky potvrzuji :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jako obyvatel severu Prahy potvrzuju.
    Nejvíc nehod způsobují řidiči z Ústeckého kraje. Projevuje se to na ceně pojistek | TN.cz
    https://tn.nova.cz/auto/clanek/582786-nejvic-nehod-zpusobuji-ridici-z-usteckeho-kraje-projevuje-se-to-na-cene-pojistek
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPIKE411: Vídeňská mezinárodní úmluva o silničním provozu: hold my schnitzel!

    (Jinak teda týž ministr, který sliboval od nového vlakového JŘ 200 km/h na Budějovice. Tam taky bude prd.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Česko směřuje k částečnému autonomnímu řízení do dvou let | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/auto-bude-moct-prevzit-rizeni-v-kolonach-nebo-na-dalnicich-ministerstvo-nyni_2411091846_vtk
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    HARDCABB: 10:10:))))
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    casy 8:12 a 8:39. neuveritelny. polovina dementu se kteryma sdilime provoz jsou proste NPC to netusi co se deje pred nima, vedle nich, nebo nedejboze za nima. nevi, netusi, neresi, jen proste jedou.

    Nejbizarnější Nehoda a Konflikt - Tohle Jste Ještě Neviděli!
    https://youtu.be/epAhN-tyPwo?t=492
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DURDIN: Kdyby jen cyklisty. Koloběžce, dva osobáky, A CEEELÝ TRAKTOOOOOR na silnici I. třídy, za soumraku: říkám si "co je to tam, někdo parkuje v pruhu," a prdlajs, normálně jel naproti zhaslej.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Ne, jen Lukačovič nakoleluje dezo light, a Novinky poslušně vyrábějí umělohmotné Spravedlivé Rozhořčení. Nová stání nad 5 ks, páč couvání ven z parkoviště tam už má nějaký zářezy na pažbě.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    Ještě ke světlům, zrovna dneska jsem si říkal, že je super, že se ochladilo a už zase nebudu za tmy na okreskách potkávat neosvětlené cyklisty v černém oblečení a bez odrazek a pár minut nato jsem potkal dokonce dva...ti lidi fakt nemají rozum.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    NJAL: nejen generační, ale i "rozměrový". Přibývá spousta aut, co mají světla proklatě vysoko. Třeba zmíněný kodiaq má světla cca 90cm od země a myslím, že třeba takový Yaris Cross je má ještě výš. Pokud sedíte v nějakém nižším autě, tak to je skoro úroveň očí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam