• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: Teď by mě ještě zajímalo, jak je to v případě, kdy já z kolony do toho sjížděcího pruhu na začátku normálně najedu, ale zezadu to do mě narve debil, co letěl odstavným pruhem 70. Tak nějak si vždycky řikám, že je to jeho problém, zvlášť když mezi odstavným a odbočovacím je plná čára, ale asi by mě u nás ani nepřekvapilo, kdybych mu správně ještě měl dávat přednost :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: bavime se o zakone, ne o pocitech. Zastaveni v zakone je definovane jako cinnost, kdy z vozidla vykladas naklad nebo lidi. Ne, to ze zabrzdis, kdyz se chces na posledni chvili zaradit do ucpanyho odbocovaciho pruhu - ano, prestupek tim take spachas (s nejnizsi sazbou) - viz § 21, odstavec 4... ale pokud bude ten pruh plny, tak zastavis v prubeznem pruhu zrovnata. Naopak by sis z krajnice ani nemel delat prodlouzeni odbocovaciho pruhu, zejo...
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: No ja tim spis reagoval na to, ze kdyz nekdo zastavi na dalnici bez nouzoveho duvodu, tak to podle meho nazoru neni az tak bagatelni prestupek.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: to samozrejme bude nejaka takovahle zavada... ja to uvadim jen pro kontext toho, ze se proste muze stat, ze nekde bude neco stat a ty musis byt proste schopnej se s tim vyporadat. Argument "ja tam stojici auto nepredpokladal" sam o sobe nema sanci obstat... at uz je konkretni duvod jakejkoliv.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: Nouzove zastaveni i v jizdnim pruhu ovsem bude neco z kategorie totalni porucha + nejsem schopen odtlacit auto z cesty, ne ze se nemohu zaradit tam, kam chci jet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: no ale i kdyz tvou teorii prijmu... tak k zastaveni duvod byl, chtel se zaradit do odbocovaciho pruhu...
    - ridic auta cislo 2 ma samozrejme zakladni povinnost sledovat situaci v provozu
    - § 19, odstavec 1 proste neokecas... ty musis byt schopen zastavit i kdyz vozidlo pred tebou nahle zastavi...

    To jsme zas u toho, ze se ti nekdo prilepi na prdel a pak samozrejme prostor na to zvladnout to nemas. Tvuj ridic cislo 2 vymyslel kraviny - kdy pak jeste zbytecne ohrozil ridice cislo 3 - minimalne by ho asi omezil, coz ale taky nesmi zejo - ale na to se proste pri zmene pruhu velmi rado kasle, system "ja jedu a ty se starej, at si si to dobrzdis" .

    Jinak bacha - zakon dokonce krom jineho predpoklada i nouzove zastaveni na dalnici a to v krajnim pripade i v jizdnim pruhu, pokud nelze jinak. I s tim bys mel pocitat (coz opet spis jen pritizi ridici cislo 2)...

    Tam jedine, co by mohlo jit k tizi ridice cislo 1 je fakt, ze na odbocovaci pruh nevjel hned na jeho zacatku... ale to je bagatelni prestupek, co ma nejnizsi sazbu (do 1500 Kc), resp. dvojnasobek pokud by to opravdu byla pricina nehody.
    DIVA
    DIVA --- ---
    TRISSIE: doufam ze podstatna cast definice je ta o vuli ridicove .) kdo se rozhodne najet nekam kam najet v dane chvili nejde a vytvori tim prekazku, ktera v dusledku vede k nehode, necht sklidi zasete
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DIVA: zákon ovšem nemluví o "překážce", ale o "důvodu".
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: nesmis bezduvodne zastavit, 1 tam nemel prekazku nezavislou na jeho vuli aby slo o “zastaveni vozidla” jak ho definuje zakon. tipuju podil viny i tam, teda, prala bych si aby se tohle jancive chovani v provozu nejak postihovalo .) ale kdovi
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: Nejsem pravnik, ale jako podle me to pujde ciste za autem c. 2.....
    - nedodrzeni bezpecne vzdalenosti od auta 1
    - ohrozeni vozidla pri prejizdeni mezi pruhy (nesmis ohrozit ani omezit), coz ve vztahu k autu 3 udelal

    To, ze ten prvni zastavil, protoze se nemohl zaradit neni zastaveni ve smyslu terminologie zakona (nic tam nevykladal).
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ale zajimalo by me jak se tohle vyhodnoti .)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Nevim jestli existuje pravidlo proti linkovani cizich prispevku.
    [INSEQUI @ Právní poradna na NYXu - aneb právnická první pomoc]
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: málo posiluje :-) na tom laně jsem nechal vézt dodávku a šlo to :-) ale pravda že mi to všude vycházelo aby to alespoň trochu jelo, otočit tím na místě jde hodně špatně :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SPM: tak když už jsem pak věděla, že je zle, zpomalila na 30 a zatáčky vybírala opatrně, taky jsem to zvládla odvézt těch pár kiláků k civilizaci. Ale muž mi včera připomněl, že když jemu spadnul klíňák na Volvu, tak skrzevá váhu auta a ty široký gumy s tím prakticky nehnul a musel nechat auto odvézt na valníku.
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: já to zažil už dvakrát, ale naštěstí pokaždé cíleně. Jednou, když jsem vylepšil auto tak, že nenastartovalo a musel jsem ho odtáhnout a podruhé, když se mi urval klíňák a začal mlátit o kapotu :-) takže jsem ho vyndal a jel s tím zpátky domů. Nicméně to na tu silnici vyjíždím s tím, že to neposiluje a vím co čekat. Jenom teda v tom případě jako na potvoru to stálo na ulici, kde normálně široko daleko nic není, ale zrovna v den odtahu mi nějakej manták zaparkoval před autem...
    DIVA
    DIVA --- ---
    RALI: aha, tak dekujeme za prispevek a viz nize SPM
    RALI
    RALI --- ---
    DIVA: jezdil jem nekolik let s Avii bez posilovace a kupodivu jsem i zatacel. otocit volantem s nalozenou na fleku bylo o zapreni nohou o palubku, ale i tak se s tim dalo hnout :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NJAL: je to jedna z tech zkusenosti, co fakt nestoji za to.
    Je to strasne na silu a tedy vyrazne pomalejsi, nez cekas. Mela jsem v te dobe desetikilovy batole, paze od noseni vytrenovany, urvala jsem to, ale hodne natesno (nevim, jestli to ruplo az be chvili, kdy jsem zacala zatacet, nebo to na rovnym useku predtim auto nedetekovalo, ale kontrolky se rozblikaly soucasne s tim, co se auto zacalo branit v zatacce, to fakt necekas).
    NJAL
    NJAL --- ---
    FINSON: SPM: Aha, ok. Nemam a doufam, ze nebudu mit tuhle zkusenost :-)
    FINSON
    FINSON --- ---
    SPM: Přesně. Zatímco u auta bez posilovače se s řízením bez posilovače jaksi konstrukčně od začátku počítá, u auta s nefunkčním posilovačem musí řidič přeprat nejen řízení, ale i samotný posilovač, který v tu chvíli klade volantu docela podstatný odpor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam