• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NJAL: jo, takhle naprosto ukázkově fungovalo "zipování" z vedlejší, když u nás na fláku silnice mezi vesnicema, přesně od jedné odbočky k druhé, kvůli opravám zavedli kyvadlový provoz.
    Za ty tři týdny, co jsem tama jezdila denně, jsem neviděla ani jedno auto na hlavní, který by nepustilo hezky 1:1 někoho z vedlejší. To bylo docela fajn :-)

    (horší byli samozřejmě experti, co po bliknutí červený objeli celou kolonu a vjeli tam, protože přeci nebudou čekat na další zelenou. Ty jsem taky viděla každej den minimálně 3-4 :-(
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: Nekde si to lidi rozhodnou rozumne i sami. Obcas po Praze vidim "zip" hlavni z vedlejsi, kdyz na obou jsou kolony.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: to jsme hlavne uplne nekde jinde .) ja jsem zipovaci fasista, umim jit na krev pro zip i proti jeho kurveni. Jenomze to je uplne jiny pribeh .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ne, to jsme u toho zipovani... potazmo nelepeni se na prdel, zejo... zpomalim, necham si mezeru... co je na tom tak tezkyho?
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: vzhledem k tomu, ze jsou mista a casy, ktere bez poustecu naprosto nemaji proustnost, pokud jde o Phu ofc, jde timto o nutne zlo. Uz jsem se odnaucila problikavat, uz jenom tvorim dostatecnou bublinu pro bystre, ale pousteni prave neradim do oblasti bezhlaveho prosazovani sebe sama na ukor kohokoli.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: no tak to muzes klidne zacit u "poustecu", co nahle zastavi, aby si splnili svuj cil udelat dobry skutek :-) Uz jsem takhle parkrat narazil na blba, co zastavil v puli kruhace...

    Jako i poustet jde s rozumem, v podstate to je jen dalsi forma zipu. Ale lidi tohle neumi nebo umet nechtej...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: rozumim .) ja bych dala naopak prednost vetsi pozornosti lidem, kteri bezohledne jednaji podle vlastnich okamzitych potreb, pripadne i bez zvlastniho osobniho zameru kazi plynulost provozu a omezuji okoli ciste bezmyslenkovou jizdou, pripadne uplatnovanim nezadatelneho lidskeho prava chovat se v mezich zakona jakkoli. Cili arogance, pripadne ignorace. Tohle za me skodi situaci na cestach vic, nez jednotliva porusovani predpisu za okolnosti, kdy naopak vinik nikoho neomezi natoz by ohrozil.

    Zaplat pambu obcas vidim ze se tim organi zabyvaji. Zajimalo by me kazdopadne jak se takovahle nehoda posoudi doopravdy.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: no, a nebo tazveme tak, ze snizil rychlost tak, aby se mohl bezpecne zaradit. Tim nam odpadne veskere slovickareni kolem zastaveni... ono ve finale, i kdyby jel jenom 2km/h, tak k ty kolizi beztak dojde... protoze blb za nim si holt nedrzel odstup.

    Proc v tom hledat vetsi slozitost? :-) Ze se ridici lepi v autech na prdele je tak nejak vseobecne znamy fakt. Hledani "dalsiho vinika" tady mi prijde jako nonsense.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: v te situaci mohl 1 udelat dve veci: zastavit, nebo jet dal. To znamena, ze zastavit si zvolil sam. Z vlastni vule. Takze zastaveni vozidla to neodpovida.

    (Zastaveni jako takove tu zminujes jen ty sam, zbytecny slameny panak. Zastaveni to rozhodopadne nebylo, vsichni se shodnem.)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: nemyslim si, ze je ukolem ridice cislo 2 posuzovat (bez)duvodnost zastaveni ridice cislo 1, on hlavne ma je tak, aby se karambolu proste vyhnul. A netvrd mi, ze pokud nekdo jede tak jak ma - tzn. sleduje provoz pred sebou, drzi si rozestupy.... tak v situaci ridice 2 zpusobi to co zpusobil. Ja bych rekl, ze v tom pribehu nam jeste neco chybi.... typu ridic cislo 2 svacil, cumel do mobilu... z linkovaneho pribehu ani nevyplyva, ze by to ten ridic cislo 1 nejak prudce zaslapnul nebo tak neco. Nehoda vznikla tak, ze ten druhy se "rychle pokusil zmenit pruh". Uz jen z toho je jasny, ze tam bezpecna vzdalenost asi nebyla. A tvrdit, ze "chtit odbocit" neni duvod... ehm. Povinnost ridice 2 je krom jineho ve smyslu § 18, odst. 1 take... predvidat. A ono obvykle poznas blbce, co se do odbocovaku snazi nacpat na posledni chvili, pac se mu nechce cekat...

    A ano, spis by to bylo "zastaveni vozidla" ve smyslu § 2, odst. p - prave proto, ze se nemohl zaradit do odbocovaciho pruhu. Rozhodne to ale neni "zastaveni" ve smyslu § 2, odst. o - no, jednoduse proto, ze ne kazde zastaveni (pocitove) je fakt zastaveni (ve smyslu zakona). Nevim o paragrafu, ktery by ti narizoval pokracovat v jizde na dalsi sjezd....
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jako... u toho odbočováku se to aspoň trochu čekat dá, že tam někdo bude zmatkovat, když je plnej.

    samozřejmě vždycky platí, že co neubrzdíš, to neukecáš, ale jednou se mi stalo, že se expert rozhodl zastavit z devadesáti plným zadupnutím na rovný silnici mezi polema, a pro dokončení svého sebevražedného úsilí ještě otevřel dveře a jal se vystupovat do středu silnice. Magor.

    dobrzdila jsem, ale stálo mě to sklo na telefonu, protože se mi vysypala kabelka tak blbě, že narazil rohem do palubky.

    od tý doby jsem ještě paranoidnější, co se nepředvídatelnýho chování okolí týká :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: mozna jsi nekde v mych prispevcich mezi radky uzrel jak zpochybnuju vinu ridice 2. Muzu te uklidnit, neni tomu tak. Jen verim, ze vinikem je taky ridic 1, protoze z vlastni pohnutky zastavil v jizdnim pruhu, bez tzv. priciny nezavisle na jeho vuli, abychom mohli mluvit o tzv. zastaveni vozidla (jine je tzv. zastaveni - vykladka nakladka). Duvod “chtel jsem se zaradit na zacatek odbocujici kolony ale nemyslel jsem to zle” je duvod jako dira do prdele, kdyz udelal tu chybu ze se nestihl zaradit, mel ji vyresit k ujme vlastni, ne vsech okolo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no technicky vzato on vlastne vyjizdi z mista za krajnici... takze by to melo jit cely za nim :D V podstatne uplatnit § 25, odstavec 6... v kombinaci s § 11 odstavcem 2. Aneb kdyz to napali do tebe, tak pri vyjizdeni (z mista, kde defacto ani jet nemel) ohrozil ostatni ucastniky... a nafotit cary na zemi pri takove nehode asi bude to nejmensi ;-)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: Teď by mě ještě zajímalo, jak je to v případě, kdy já z kolony do toho sjížděcího pruhu na začátku normálně najedu, ale zezadu to do mě narve debil, co letěl odstavným pruhem 70. Tak nějak si vždycky řikám, že je to jeho problém, zvlášť když mezi odstavným a odbočovacím je plná čára, ale asi by mě u nás ani nepřekvapilo, kdybych mu správně ještě měl dávat přednost :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: bavime se o zakone, ne o pocitech. Zastaveni v zakone je definovane jako cinnost, kdy z vozidla vykladas naklad nebo lidi. Ne, to ze zabrzdis, kdyz se chces na posledni chvili zaradit do ucpanyho odbocovaciho pruhu - ano, prestupek tim take spachas (s nejnizsi sazbou) - viz § 21, odstavec 4... ale pokud bude ten pruh plny, tak zastavis v prubeznem pruhu zrovnata. Naopak by sis z krajnice ani nemel delat prodlouzeni odbocovaciho pruhu, zejo...
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: No ja tim spis reagoval na to, ze kdyz nekdo zastavi na dalnici bez nouzoveho duvodu, tak to podle meho nazoru neni az tak bagatelni prestupek.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: to samozrejme bude nejaka takovahle zavada... ja to uvadim jen pro kontext toho, ze se proste muze stat, ze nekde bude neco stat a ty musis byt proste schopnej se s tim vyporadat. Argument "ja tam stojici auto nepredpokladal" sam o sobe nema sanci obstat... at uz je konkretni duvod jakejkoliv.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: Nouzove zastaveni i v jizdnim pruhu ovsem bude neco z kategorie totalni porucha + nejsem schopen odtlacit auto z cesty, ne ze se nemohu zaradit tam, kam chci jet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: no ale i kdyz tvou teorii prijmu... tak k zastaveni duvod byl, chtel se zaradit do odbocovaciho pruhu...
    - ridic auta cislo 2 ma samozrejme zakladni povinnost sledovat situaci v provozu
    - § 19, odstavec 1 proste neokecas... ty musis byt schopen zastavit i kdyz vozidlo pred tebou nahle zastavi...

    To jsme zas u toho, ze se ti nekdo prilepi na prdel a pak samozrejme prostor na to zvladnout to nemas. Tvuj ridic cislo 2 vymyslel kraviny - kdy pak jeste zbytecne ohrozil ridice cislo 3 - minimalne by ho asi omezil, coz ale taky nesmi zejo - ale na to se proste pri zmene pruhu velmi rado kasle, system "ja jedu a ty se starej, at si si to dobrzdis" .

    Jinak bacha - zakon dokonce krom jineho predpoklada i nouzove zastaveni na dalnici a to v krajnim pripade i v jizdnim pruhu, pokud nelze jinak. I s tim bys mel pocitat (coz opet spis jen pritizi ridici cislo 2)...

    Tam jedine, co by mohlo jit k tizi ridice cislo 1 je fakt, ze na odbocovaci pruh nevjel hned na jeho zacatku... ale to je bagatelni prestupek, co ma nejnizsi sazbu (do 1500 Kc), resp. dvojnasobek pokud by to opravdu byla pricina nehody.
    DIVA
    DIVA --- ---
    TRISSIE: doufam ze podstatna cast definice je ta o vuli ridicove .) kdo se rozhodne najet nekam kam najet v dane chvili nejde a vytvori tim prekazku, ktera v dusledku vede k nehode, necht sklidi zasete
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DIVA: zákon ovšem nemluví o "překážce", ale o "důvodu".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam