• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: ok vzdávám to, tohle nemá cenu, upřímě řečeno netuším co mi chceš sdělit, proč mi říkáš tyhle informace

    ale mám takový tušení že ty seš PŘESNĚ ten typ "s kamarádem" proto jdeš tolik do vývrtky :)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPIKE411: V některých státech USA obdoba STK není, v jiných je, je to stát od státu. A tam kde je, je povinná třeba i každý rok.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: tak ono kdyz zrovna zacne DPF regendrovat, tak to zahuli... a moc si to nevybira 🤣 To chvili jedes mezi vesnicema, ridici jednotka si rekne ze ted by to slo... a bouchne regeneraci zrovna v momente, kdy dojizdis do te dalsi dediny. Je to proste pomerne tupy... ridici software primitivni... kdy proste dosahnes par parametru a kdyz se to potka, tak se to odpali...

    CO2 nevidis, vidis max. ty PM... a PM se u naftaku zacly resit az s Euro2.. ktery bylo o rad vejs nez Euro5. Druha vec je to, jak se to meri... berou se hodnoty z extremnich otacek - ve kterych to ale nikdo neprovozuje...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: patnact let stara oktavka bude max. podle Euro4 a tam i s tou kourivosti (meritelna mj. pres PM) jses 5x vejs nez u Euro5. No a pokud je to jeste Euro3, tak u PM se oproti Euro5 bavime o desetinasobku... Datum homologace je tady rozhodujici, ono na trhu se prodavaly auta dle starsich norem "dokud to slo". Ono se holt ty pridane systemy propisujou i do ceny...

    Tve subjektivni vnimani "problemu" nemusi byt objektivne vubec zmeritelne. Gumy, ktere by formalne i s rezervou jeste prosly ja treba vyhazuju/menim za novy. Copak zimaky, tam je to okaty... ale 1,6mm pro letni proste jak z ty Formule1 vypadaj. Nebo snad chodis po ulicich s merkou? 😂

    Ja kamarada nepotrebuju, rodinny auta zvladam udrzet ve stavu, aby bylo cajk (a nejstarsi je Euro5). A nebojim se elektroniky, ona z auta (kdyz vis jak) dava pekny data... jakoze urcis i tu vadnou vec v aute, kdyz z toho zanalyzujes data.. Akorat cesti servisaci zvykli primarne na uder kladivem s tim pracovat moc neumi... kdyz jsem s tim prisel do autorizaku, tak na to cumeli jak suva do hnoje.

    A ano, v tech (hodne) starsich autech bylo potreba vic sily tak nejak na vsecho... damicko 😁 Kdyz jsem mel pred ~17 roky pucenyho nejakyho staryho peugeota, tak to byla vlastne skvela soucast fyzioterapie. I rozdil deseti let je dnes znat, sily dnes clovek potrebuje mib... a zrovna brzdy na STK fakt neprosly. A tady se ti beztak muze vysrat novy auto stejne jak stary (kdyz chcipne posilovac).

    Ten podle tebe "krap", se kterym ted brazdim po Evrope je necely dva roky starej... kdyz uz mas potrebu utocit 🤪
    SPM
    SPM --- ---
    Ono paradoxne ty nejvic hulici vraky jsou relativne dost mlady auta, obvykle i mene nez 15 let (u tech jednickovejch ofci to huleni je spis chiptuzing nez realna zavada toho auta). Za me je primarne blbe, ze se vubec do osobaku ty motory z traktoru montujou. Coz je taky takovy dost evropsky specifikum. Protoze Evropa timhle zacala zachranovat svet uz nekdy pred 30 lety a skoncilo to jako vzdycky - emise CO2 stejny jako ve zbytku sveta, kde tyhle pekace nejezdi, auta drazsi a na kazdym rohu karcinogenni sazomet.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Btw jestli tě to zajímá, nebavím se o tom ze někde kouří stoletej Trabant. Bavím se o 15 let starejch oktávách který jsou evidentne v prdeli a kouři jak lokomotiva.

    Muzes mi říct jaky normy v jakým roce povolovali plechy ohnuty do ostrejch hran? Vymlácený světla nebo akvárka s mlikem místo skel? Gumy sjety jak formule 1? Auta který brzdi až když na pedál použiješ hydraulický nůžky?

    Me je to jasny, ty mas určo taky svyho kamaráda kterej nejakej tvůj křáp kterej se z 50% skládá z binderpasek nechá projít, je nutny útočit a útočit :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Prosimte nemáš někde něco posouvat do středu nebo tak něco?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: kdybysme meli rozebirat vse, cemu nerozumis, tak tim zabijeme minimalne cely kvartal 🤣
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Sorry ja uz ti dávno absolutně přestal rozumět
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: no zjevne nechapes zaklad toho, jak STK funguje... tam se zadne "nove" limity nikdy a nikde neaplikovaly, vozidlo je posuzovane podle norem v case jeho homologace...

    Asi bys prskal, kdyby se v obecne rovine aplikovaly nova pravidla na stare veci. To neni jen o autech, stejne by to mohlo byt treba i na elektroinstalace v domech/bytech... pravidla i pred 15-20 roky byly jiny nez dnes... u tech aut je to podobny, normy se zprisnuji - ale nejede se na nejakou retroaktivitu.

    To s zadnou korupci nic spolecnyho nema - ano, lidi obcas i podvadej, ale holt kdyz je v pohode jezdit i s Euro1 dieselem, tak se z "toho" kourit bude a emisema to v pohode projde a nikoho uplacet nemusis. A ze si to narozdil od Nemcu poustime do mest neni problem na strane STK... ale na strane neschopnych samosprav, co nezvladnou aplikovat legislativu, kterou k tomu i tady mame...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SPIKE411: nadruhou stranu maj tusim nejaky vetsi potize, kdyz tom vrakem zavinej nehodu, nez kdyby meli auto v poradku
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPIKE411: No heleď občas vidím případy který se tomu hodně blíží.

    Já osobně nemám problém s konceptem StK jako takovym, ale tohle je prostě věc u který tě ta korupce přímo fackuje.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Pořád u nás aspoň nevidíš na každém kroku to, co v USA ve státech, kde nemají žádnou obdobu STK.
    Prorezlé vraky, že vidíš skrz na skrz, pohromadě to drží v lepším případě duct tape a kus drátu, části auta chybí úplně celé. Kdo ví, v jakém stavu to má brzdy apod.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Tak nevim, nápad mít StK jednou za rok je takovej... no na naší kotlinu neaplikovatelnej - představa že se musím jenom zprostředkovaně a via peněženku setkat s tou bolševickou zkorumpovanou fosil šaškárnou víc než jednou za dva roky mě dost děsí.

    Začal bych kompletní reformou toho jak StK funguje a pak přemejšlel nad změnou nějakejch limitů - protože v současný podobě by to fakt lepšímu stavu vozidel na našich komunikacích nepomohlo, fotři s kamarádama budou stále dostávat StK a emise na totálně rozpadlý smrdalvý křápy který jsou při bržděnjí radioaktivní a slušnej člověk to zase celý odsere... akorát že dvojnásobně.
    SPM
    SPM --- ---
    DIVA: V Irsku uplny standard :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Videt je, maskovana neni, takze hyje.

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no zrovna tam je to formalne dalnice se znacenou 110 km/h.. a zavedlo se to tam s preznacenim toho kusu R7 na D7 v ramci papiroveho navysovani kilometru dalnic... a ano, ty najezdy tam jsou takovy jedovaty, ale postupne se to narovna... a s prestavbou krizovatky D7/D0 by mela zmizet i ta padesatka s prechodem... tohle jsou holt hodne stary useky, jejichz koreny sahaji do casu prodluzovani RWY 06/24 na Ruzyni...
    A ten most u Knovize, nez se opravil... to byla skutecna past na rychle jezdce... si to tam drobatko sedlo a auto to dokazalo pekne vyhodit 😁
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KULA: tam to vždycky rozhulím, mě přijde víc cringe ten falešnej sjezd k salónu porsche
    SPM
    SPM --- ---
    MAEQ: No na to ze tvrdi ze vetsina byla prerazena na dalnice, tak po tech mistech, kde jezdim ted 110 a pamatuju 130 jezdim nejak sakra dost casto :-) naopak teda silnici kde se to zvedlo z 90 jsem jel za tech 9 let asi tak jednou. Nejvic do oci bijici je treba rychlostka na Kladno, kde byval tankodrom jak krava s vyjetyma kolejema a jezdilo se tam 130. Pak to presne ve stejnou chvili opravili a po tom novem asfaltu se zacalo jezdit 110 :-) (ano vim ze tam na nekolika mistech nejsou najezdy, je tam zastavka busu a tak)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    KULA: A tady bychom se shodli úplně jednoznačně. Dopravní značka je definovaná mj. tím, že je *viditelně umístěná*, ne "zamaskovaná za jinou."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam