KEPASO: No jak píše
HAR4NT, tady už by se mohlo dost hrát na detaily, které nemusí být během těch pár okamžiků jasné. S tímhle manévrem tu evidentně dopravní inženýři nepočítali :) Jedním z klíčových a matoucích detailů je, jestli je celý ten trojúhlelník jedna křižovatka nebo ne. V obou případech (Olomouc i Nedvězí), to (alespoň podle dodatkové tabulky u značky hlavní silnice) vypadá, že jde o jednu křižovatku, takže ten, kdo jede po hlavní, si může mylně myslet, že má přednost v celé křižovatce. Má ji jen při tom prvním odbočení vpravo. To, že je to jedna křižovatka, ještě neznamená, že zelený má automaticky přednost všude dál - v rámci jedné (složitější) křižovatky může být několik různých pravidel přednosti (v různých směrech). Takže při prvním odboční z hlavní silnice (byť uvnitř křižovatky) svou přednost samozřejmě má (i když reálně se v tomto směru vlastně vůbec neuplatní, to by totiž podobný jouda musel jet v protisměru na hlavní, přejet tu první odbočku doleva, a snažit se pak odbočovat doleva až na té druhé vedlejší, kde by musel dávat přednost zelenému). Ale když zelené auto jednou z hlavní sjede, tak už na ní prostě není, a je to nová situace. Žluté auto dává dle značky "Dej přednost v jízdě" a přednosti zprava přednost oběma směrům (vtipné, že z tohoto vedlejšího směru je dodatková tabulka s tvarem křižovatky jiná, a jde tedy o dvě nezávislé křižovatky), stejně tak to šedé auto ze třetího směru dává zelenému přednost zprava (navíc tam na silnici má i trojúhleník). Zelené auto žádnou značku upravující přednost nevidí, takže kdyby jelo normálně rovně, tak si prostě jede (nemá nikoho zprava). Nicméně při tom svém nestandardním manévru odbočení vlevo je vše jinak. I když si třeba všimne, že protisměr má trojúhleník, tak to nic neznamená. To je jen taková obecná poznámka k předchozí debatě o obytné zóně: obecně když jedna vedlejší silnice má značku "dej přednost v jízdě" a jiný směr nemá nic (žádnou úpravu přednosti), tak ten bez značky nemá automaticky přednost (měl by stále ctít přednost zprava). Neexistuje nic jako "čtení značky v prostisměru z rubu", prostě řeší se vždy jen to, co je za značení v mém směru. Zde by tedy správně řidič zeleného v tom místě měl taky zastavit (protože se chystá odbočit vlevo a musí dát přednost zprava žlutému) a nějak by se se žlutým museli domluvit/pustit.
Ten druhý případ v Nedvězí je v tomhle jasný (a imho paradoxně nebezpečnější), protože ve stejné konstelaci by naše žluté auto nemělo svou značku "dej přednost v jízdě" a vše by záviselo na řidiči zeleného auta a jeho uvědomění si, že z hlavní už sjel a nyní odbočuje doleva, a tedy dává přednost zprava žlutému ...