LOPIK: tak ono stejně tak můžeš omylem přehlídnout tu třicítku (typicky někde na rovině bez ničeho okolo, kde u toho bývá radar), zapomeneš si rozsvítit světla (když nemáš automatiku), zapomeneš se připoutat (dobře, dneska většina pojízdných aut ječí tak, že si toho asi všimneš) - ale za tohle všechno se ten flastr rozdává. To výchovnej efekt má? :-) U toho druhého - ono záleží. Když si rozšviháš svoje auto, které máš rád, tak ano, mrzí tě to a pokuta asi nepomůže. Na druhou stranu okolo sebe vidím několik diletantů, kteří prostě nejsou schopni s tím autem jezdit, neumí ho ovládat, neumí ty předpisy... Každou chvíli s tím do něčeho vrazí, omlátí to a podobně. A je jim to vlastně u prdele, auto je firemní žejo, je havarijně pojištěný, policajty na ťukance nevoláš, pokuty nedostanou, zákaz řízení nedostanou, takže se jede furt dál. Pak když tě takovýhle kokot omlátí, tak s tím přesně ještě ty máš to běhání, protože ty si musíš vyběhat opravu svýho auta, na kterém tě zpravidla dost často ještě pojišťovna viníka odrbe a tak podobně.
ADAMIRA: Tak nevim, možná by se to dalo automatizovat třeba i bez policajtů. Posílat fotky z radarů jde taky bez nich; tady typicky taky bez nich máš sepsaný záznam o nehodě s určeným viníkem (pač když se neurčí, tak přijedou). Ono by možná úplně celkově pro začátek stačilo, kdyby povinný ručení bylo na osobu a ne na auto - protože pak by naprosto přesně šlo kalkulovat pojistný podle toho jak kdo jezdí a nešlo by to skrývat za firmy a podobně. Jenže to je přesně demokraticky neprůchodný, protože by pak čtvrtina lidí neřídila vůbec, protože by je žádná pojišťovna nepojistila a ten zbytek by tu pojistku měl tak drahou, že by do toho auta taky radši nevlezli. Takže si jdu nad tím zase povzdechnout a zaplatit pokutu za nějakou úplnou píčovinu, zatímco na hodinový cestě autem se mě někdo minimálně 3x pokusí zabít, protože to, že lidi neumí elementární věci jako přednost nebo alespoň trochu logicky přemýšlet, přece problém vůbec není :-)