• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MAR_TINA: U nas autoskola vyucuje, ze pred odbocovanim doprava tu stopu pro kola nejdriv zablokujes, prave aby ti tam nenahucel ctyricitkou nejakej borec typu „ja mam kolo, vsichni z cesty“.
    OLIII
    OLIII --- ---
    MAR_TINA: Jako dává to smysl, akorát to pro mě byl na začátku nezvyk. Ale vím, že to tak funguje ve vícero zemích.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    OLIII: nepřijde mi to nijak intelektuálně zatěžující. Odbočuju doprava, dívám se, jestli je prostor volný nebo tam něco je. Pokud tam je pruh pro kola, koukám pořádně, nejede-li kolo.

    Trcohu se obávám narůstajícho počtu elektrokol, potvora blížící se 40 km / hodině už je něco, an to co se blbě reaguje.
    OLIII
    OLIII --- ---
    TEAPACK: Ještě větší mindfuck je, že v tomhle případě dáváš přednost i chodci, co jde paralelně se silnící a přechází tu silnici, kam odbočuješ (a nemusí tam být přechod). Prostě auto, kolo i chodec jsou rovnocenný účastníci provozu a kdo odbočuje, dává přednost ostatním.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SALVATOR: jo a to ikdyž odbočuješ doprava a "podjíždí" tě cyklista v pruhu pro kola a jede rovně, tak má mít přednost a nesmíš ho ohrozit.
    OLIII
    OLIII --- ---
    SALVATOR: Jo, prostě ochrana zranitelnějších účastníků provozu. Dá se proti tomu odvolat, což je zamýšleno pro případy vědomých demencí typu člověk v tmavým oblečení přebíhá v noci silnici a srazí ho auto. Jinak moje instruktorka v autoškole mě nabádala, že přednost je něco, co nám někdo dává a ne něco, co si od někoho bereme (a taky že se má jezdit v první řadě bezpečně, pravidla jsou na pomyslným žebříčku o něco níž).
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    LOJZEE: na tomhle se mi líbí, jak stačí prohodit pořadí těch fotek a úplně se změní pocit, kterej z toho mám.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    OLIII: Počkat to jako fakt? Třeba i v případě kdy cyklista nedá přednost mě mám automaticky poloviční vinu? Dafuq?
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    ARGANNAH: Před: meleš hovna
    Po: meleš hovna
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    OLIII: Zas až tak do toho nevidím, nicméně by bylo fajn, kdyby to tak fungovalo i u nás.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    OLIII
    OLIII --- ---
    CUSTOM1: V Holandsku jsou řidiči ohleduplní a pouští cyklisty z vícero důvodů, ale ten co uvádíš to teda fakt není. Většina z řidičů jsou taky cyklisti, v autoškole se na dopravní soužití s cyklistama dost dbá (duh!) a v neposlední řadě když se něco stane, tak auto má jako silnější účastník provozu automaticky minimálně poloviční vinu (stejně jako když třeba dospělej cyklista srazí dítě-cyklistu). Naopak když si přivezu do Čech svoje holandský cyklozvyky, někteří řídiči mají tendenci si se mnou povídat, většinou je to něco ve stylu "co si myslíš, krávo".
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    Před: jsem v klubu, kde se řeší, proč dal někomu někdo mínus. Znechuceně odcházím, klikám na své oblíbené Před a po.
    Po: a jsem zase v klubu, kde se řeší, proč dal někomu někdo mínus.

    PAJAOVA
    PAJAOVA --- ---
    CUSTOM1: Po silnicich jezdim minimalne, ale jizda vedle sebe je naopak obcas docela prakticka. Nemuze se tak stat, ze ti par cm od riditek profrci nejaky idiot, co nemohl pockat, az prejede auto v protismeru. Coz pro cyklistu muze byt dost o hubu, zvlast kdyz jde o nejakw vetsi auto nebo nakladak.
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    LUCIEN: Však jo. Když jsem jezdil na kole, choval jsem se tak, abych co nejméně otravoval okolí a zároveň neohrožoval sebe. Jsem si totiž moc dobře vědom toho, že i malá chyba může být fatální.
    V dnešní době mi přijde, že si cyklisté myslí, že cesta patří jim (proto jezdí vedle sebe) a pravidla silničního provozu pro ně neplatí. A řidiče to samozřejmě sere. Pak už je jen kousek k tomu, že se nějaký řidič rozhodne nějakého darebáka "vyškolit" a to pak většinou končí špatně...
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    CUSTOM1: Krásně jsi popsal co je tady špatně. Bohužel ale asi nevědomky. Dokud si tady budeme říkat vzájemně kolomrdi a podobně, nezmění se nic. Nejlepší je začít u sebe než radit druhým jak se mají chovat.
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    Je super, jak mi tady přibývají mínuska. Předpokládám, že mi je dávají ti, kteří jezdí na kole jak se jim zachce, nějaká pravidla silničního provozu mají u prdele a když je řidiči nepustí na přechodu, jsou strašně pohoršení.
    Naopak v Holandsku (nebo Belgii - mám zkušenost) se cyklisté umí chovat a proto jsou k nim řidiči ohleduplní, pouští je a nikdo nemá problém.
    Myslím, že by se kolomrdi z České Republiky měli zamyslet a začít se chovat normálně, pak se i řidiči začnou k nim chovat jinak...
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    MARASAN: Tam totiž ti cyklisti umí jezdit a nemotají se tak, jako u nás...
    ASAFA
    ASAFA --- ---
    HWLLFFRDD: Nádhera, klasika Holandsko. Vysazet stromy, zúžit silnici a i z města se muže stát prijemne místo pro život.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    MARASAN: No a nejlepsi na tom je, ze je to stale dvouprouda silnice (jen trochu zuzena) ;) Jen de videt jak se zmenily priority, najednout se vsechno nepodrizuje autodoprave.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam