• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    CORNELA: tak tohle je nejvíc:))
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CORNELA: konec D5 je na městským okruhu o tři kiláky dál, pokud si pleteš městskej přivaděč s dálnicí, chápu, že máš na sjezdu problémy. Ostatně proto je ten připojovací pruh z radiály ukončenej čárou s trojúhelníkem, pokud bude řidičů s podobným postižením víc, dá se tam semafora, jako na všechny ostatní místa týhle křižovatky.


    CORNELA: to bude nějaká hodně neuklidovská geometrie, kde prokopák saturuje potřeby lidí cestující na trase Motol-Stodůlky...
    GREW
    GREW --- ---
    JON: Me hlavne zajimalo to, kdyz se tranformuje mestska doprava do stavu "udelame z toho ridicim automobilu peklo", kdo, jak a zceho bude platit opravy tech silnic, po kterejch nebude nikdo jezdit.... https://autobible.euro.cz/...a/?fbclid=IwAR1LGm6hPxRFGmWGWFWTSGnTDZZkh5ngFQh5kChh3RXeq5u5zRwqexzUXng Ano, jsem pro utlumení dopravy v centru, ale podle me by to melo byt reseno pozitivni motivaci (jizdne zdarma do MHD, zaroven posileni spoju, protoze uz ted to mnoho spoju nezvlada, lepsi sit zachytnych parkovist, apod.) Nez tim, ze se vsude z ulic udela prekazkova draha plna nesmyslnych tramvajovych poloostruvku, hustou spletitou siti cyklopruhu, po kterych nikdo nejezdi atd.
    JON
    JON --- ---
    kdyz se transformuje mestska doprava za ucelem utlumeni automobilove dopravy a podporeni jinych druhu dopravy, dela se to postupne. Vetsinou s planovanou opravou stavajicich silnic, se predelaji na ten budouci pozadovany stav. Ano v mezicase to obcas nedava na prvni pohled smysl, deal with it.
    GIINGGER
    GIINGGER --- ---
    CORNELA: Praha 7 se s cyklopruhama taky posrala. Za posledniho pul roku vyrobili asi 4 mista, kde pridanim cyklopruhu zvysili nebezpeci, ze toho cyklistu nekdo sejme, nebo uplne nesmyslne zuzili pruhy pro auta tak ze mam silny pochybnosti, ze ten pruh splnuje normy..
    AETHER
    AETHER --- ---
    CERNAAMODRA
    CERNAAMODRA --- ---
    OLIII: nám v autoškole říkali 'mrtvej kolista - dobrej kolista' a mělo to bejt strašně vtipný. Bylo to pred 20 lety, ale koukám se to furt drží :-(
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TEAPACK: Tak to dává smysl. Když jedeš v levým pruhu normální dvouproudý silnice a chceš přejet do pravýho, taky nesmíš ohrozit ty auta, co už v něm sou. Ta presumpce poloviční viny je to, co mi přijde docela wtf.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Ono asi stačí nebýt idiot. Když jedu na kole, mám empatii k řidičům (et vice versa). Díky tomu se mi děje především to, že mi to řidiči / cyklisti oplácí mávnutím a úsměvem. Nikdo přece nechce nikoho zranit / zabít. Protože jsme lidi.

    Ano, občas se najde nějaká piča na obou stranách, ale to je třeba s klidem a rozvahou spolknout.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    BLOWUP: Me v autoskole cpali do hlavy, ze nesmim pri predjizdeni cyklistovi davat prostor, protoze bych prejela stredovou caru a neprosla bych u zkousek. To je stejne kokotska rada jako zablokovat stezku pro kola, kde u nas nemas legalne co delat.
    DROOPI
    DROOPI --- ---
    V Nemecku , Holandsku pri odbocovani do prava ma cyklista prednost, coz je obzvlast s velkym autem, autobusem dost na hovno, protoze ten cyklista proste neni videt, kdyz zacne ten obdocovaci manevr a ty cyklisti jsou tam jak bez mozku. Jedu na kole, mam prednost takze seru na obezretnost.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    TAPINA: přijde ti to z popisu různé, ale u nás je to opravdu stejné, jen tam většinou pruh pro cyklisty není. Jedu doprava z pruhu, který není nejvíc vpravo, koukám do pravého a pak teprve ho přejedu. V podstatě to tak děláš, jen to nevíš.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    To mi přijde strašně bezpečné, že se v každé zemi řeší přednost a kontakt s cyklisty úplně jinak.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MAR_TINA: U nas autoskola vyucuje, ze pred odbocovanim doprava tu stopu pro kola nejdriv zablokujes, prave aby ti tam nenahucel ctyricitkou nejakej borec typu „ja mam kolo, vsichni z cesty“.
    OLIII
    OLIII --- ---
    MAR_TINA: Jako dává to smysl, akorát to pro mě byl na začátku nezvyk. Ale vím, že to tak funguje ve vícero zemích.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    OLIII: nepřijde mi to nijak intelektuálně zatěžující. Odbočuju doprava, dívám se, jestli je prostor volný nebo tam něco je. Pokud tam je pruh pro kola, koukám pořádně, nejede-li kolo.

    Trcohu se obávám narůstajícho počtu elektrokol, potvora blížící se 40 km / hodině už je něco, an to co se blbě reaguje.
    OLIII
    OLIII --- ---
    TEAPACK: Ještě větší mindfuck je, že v tomhle případě dáváš přednost i chodci, co jde paralelně se silnící a přechází tu silnici, kam odbočuješ (a nemusí tam být přechod). Prostě auto, kolo i chodec jsou rovnocenný účastníci provozu a kdo odbočuje, dává přednost ostatním.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SALVATOR: jo a to ikdyž odbočuješ doprava a "podjíždí" tě cyklista v pruhu pro kola a jede rovně, tak má mít přednost a nesmíš ho ohrozit.
    OLIII
    OLIII --- ---
    SALVATOR: Jo, prostě ochrana zranitelnějších účastníků provozu. Dá se proti tomu odvolat, což je zamýšleno pro případy vědomých demencí typu člověk v tmavým oblečení přebíhá v noci silnici a srazí ho auto. Jinak moje instruktorka v autoškole mě nabádala, že přednost je něco, co nám někdo dává a ne něco, co si od někoho bereme (a taky že se má jezdit v první řadě bezpečně, pravidla jsou na pomyslným žebříčku o něco níž).
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    LOJZEE: na tomhle se mi líbí, jak stačí prohodit pořadí těch fotek a úplně se změní pocit, kterej z toho mám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam