• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRAGEDWarhammer 40.000 - Dark Heresy & Rogue Trader
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Vidim WHM40K "Diablo" s tuhymi neprateli == mohlo by me to bavit jako sveho casu "Fallout: Brotherhood of Steel" na PS2 :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    TRAGED: Koukal jsem na demo gameplay a upřímně... čekal jsem od toho trochu víc.

    Warhammer 40K Inquisitor - Martyr Gameplay Demo - IGN Live: Gamescom 2015
    https://www.youtube.com/watch?v=yKhFASxHiqI
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    Related

    Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr Announcement Teaser
    http://www.youtube.com/watch?v=wUBPRJLXSAI
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    TRAGED: Právě. Musím si to ještě trochu porovnat sám se sebou, jestli jsem ho neměl víc štelovat do toho příběhu. Na druhou stranu, tenhle kluk sám masteruje, takže mě nenapadlo, že bude mít problém s tímhle. A nebo fakt být součástí příběhu být nechtěl a chtěl si rekreačně zaházet kostkou a zašoupat figurkama po battleplánu. Potom nwm, jestli by stačilo, aby byli ostatní trochu příběhotvorní (a mně se tím trochu rozvázaly ruce, teoreticky), nebo jestli fakt nejsem ochoten tyhle bojové věci masterovat vůbec.

    Zatím se snažím intenzivně hledat chyby v sobě, byť to není příjemné a nedaří se to úplně na 100 %.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Pokud nekomu nestaci ucastnit se pribehu a je nastvany jen proto, ze si tentokrat moc nezahazel kostkou, tak je to hodne spatny :-(
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    To si na sobě nevyzkouším a jedna skupina není úplně reprezentativní. Zní to poměrně rozumě, jenže dobrá znalost backgroundu hráčům kazí požitek z objevování toho settingu. Ze čtyř hráčů jsem ten požitek pozoroval u dvou, jeden si background nastudoval, čtvrtý to neřešil a byl k němu indiferentní (ke škodě věci, pokud mohu soudit).

    Spíš má pak GM podstatně víc práce s prezentací atmosféry, vykreslením sociálních vztahů a toho, že ty postavy se nehrajou na osobní růst, ale snahu přežít (to bylo náročné a pouze dva hráči byli připraveni svojí postavu dobrovolně [z pozice hráče] obětovat, z toho jen jeden fakt nez váhání a pocitu újmy).

    Vůbec musím říct, že aniž bych to chtěl nějak rozmazávat, tak si z toho pro svoje hráčské hraní odnáším (masteroval jsem zas po dlouhé době), že jakkoli mohou být sobecké postavy (a neznamená to problém), tak u hráčů je průser jak Brno.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    IMHO na WHM40K musis znat background a byt pro nez zapalen, jinak to bude stat za prd. Nebo to uz nebude WHM40K. ale genericke Scifi s prvky z WHM40K
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Jinými slovy, neodhadnul jsem cílovku a nenašel rovnovážný bod. V podstatě jakékoli situaci se mi bavili 3 hráči ze 4 (v různých kombinacích). Tím čtvrtým byl obvykle bohužel jeden ze dvou, kteří to prostě nezkousnou.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Já jsem včera masterování Dark Heresy 2e složil. Trochu to celou dobu drhlo, zájmy hráčů (ne nutně postav) si odporovaly co do charakteru hraní. Včera mě jeden z hráčů dorazil s tím, že vlastně žádného ageta hrát nechce. Pro to jsem už řešení neměl.

    Btw. zavedl jsem použití fatepointů i pro dočasné přebrání role vypravěče (v pravidlech to není, mě inspiroval FATE). Představoval jsem si, že to odstraní hluchá místa, kdy hráči nevědí jak dál, něco jim ve hraní chybí apod. Bohužel, zjevně i u poměrně dlouhodobých (ale v zásadě velmi konzervativních) hráčů to vyžaduje intenzivnější stimulování fatepoint economy, než jsem byl schopen. Jinými slovy, nikdo to nepoužil ani jednou, přestože stížnosti (poznámky/whatever) na něco, co se imho dalo tímhle způsobem snadno odstranit, byly cca každé druhé až třetí hraní.

    Třetí věc, DH 2e nabízí imho super narativní nástroje, ať už pokud jde o převedení sociálního kontaktu mezi hráči a NPC do řeči pravidel, nebo to, jak moc otevřeně se postavy hlásí k inkvizici, ale alespoň já bych pro uvedení těhle pravidel do praxe potřeboval hráče, kteří ta pravidla dobře (ne "skvěle", ale ani ne "učím se za chodu dle pokynů GM") znají.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    5-9.7 je v Praze Evropský týmový šampionát ve warhammeru/warhammeru 40k (+ flames of war)
    Tak jestli chcete koukat na spoustu hezkých figurek, nebo jít 7-9 fandit českému týmu, tak jste vítáni.
    více viz http://www.etc-events.eu/
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Čistě pro evidenční účely, postavy dospěly k tomu, že osoba fskutečnosti personifikující imperiální zájmy je heretik a spojila se s kultisty Slaaneshe (s cílem vytvořit kompro na osobu personifikující zájmy lokální). Přidali se tedy k lokální klice podporované Nurglem a onu osobu zabili v nešťastné přestřelce vyvolané jednou z postav, které našeptává démon Nurgla. Dojemná scéna nakonec. Lokálnímu ozbrojenému konfliktu na planetární úrovni bylo zabráněno, takže svým způsobem úspěch. Teď bude následovat dobrodružství pro mě trochu oddechové.

    Potřebuji radical kliku v inkvizici s relativní tolerancí k xenos, použití warpu, ale jinak podporující fungující a ustálené struktury (tzn. ne třeba Istvaanism). Ideálně existující. Snažím se pracovat s existujícím fluffem, pokud to jde. A nějk si nemůžu vybrat.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    TRAGED: U démonů je to o tom zranění. Pen je ti na houby, když to resistuje jen Toughness a Demonic (X) trait. Ale jo. Ta jistota, že s tím prostřelíš v principu libovolný armour, je prima. Jen je trochu problém do toho shánět krmení. Je sranda pozorovat hráče, jak po boji s protaženými obličeji počítají střelivo.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Melta je zlo, její penetraci neodolá nic. Vím proč jsem ji chtěl :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Tak ne, že by to splnilo očekávání. Ale mohu si za to sám, projeli jsme před tím, jak se používají ty fatepointy. Moc jim jich nezbylo.

    Abych laskavého čtenáře uvedl do obrazu. Postavy se pohybuji na planetě, kde probíhá skrytý (stále ještě) konflikt. Torchu komplikovanější, než obvyklé "Imperium vs. všichni ostatí". V principu stojí lokální zájmy podporované IG proti imperiálním zájmům podporovaným PDF. Paralelně s tím probíhá druhý, ještě skrytější konflikt Slaanesh (podporovaný skrytým partnerem v pozadí) vs. Nurgle (podporující lokální zájmy a IG). Postavy, jako relativně nezúčastněné subjekty (Mechanicum podporuje jak lokální, tak imperiální zájmy, je navíc otázka, jestli si je nějakého konfliktu vůbec vědomo), byly zverbovány zástupcem jednoho místního šlechtického rodu (podporujícícho/představujícího lokální zájmy), aby za něj uklidily. Omylem se mu totiž podařilo předat větší množství zbraní do nesprávných ruko. Konkrétně kultistům Slaaneshe.

    (odsud dál, to začíná být malinko nepřehledné)

    Fskutečnosti k jejich zverbování dotlačila onoho šlechtice inkvizitorka, která je chtěla podrobit zkoušce, jestli jí budou vyhovovat. Jednoznačně je radical, směr se ještě rozhodnu, podle toho, jak to dopadne. Postavy zatím sympatizují spíš s Imperiálními zájmy, ale zničili ony agenty Slaaneshe, jeden z nich má uzavřený pakt s démonem Nurgla, a teď se uvidí, na kterou stranu se postaví z v závěrečném standupu. No, jsem napjatý.

    Včerejšek postavy ustály díky extenzivnímu užití fatepointů, kterým vyresistovaly efekt Fear a mně pak zradily kostky (inu, pořádný ballistic/weapon skill je prostě nenahraditelný). Poučení pro mně pro příště je bojovat s většími vzdálenostmi, kde se dá proti CC orkovi použít efektivně více střelných zbraní a donutit ho tím víc přemýšlet o pohybu. Další poučení je, že přímý zásah z melty na bezprostřední vzdálenost daemonettka možná vydrží, ale dva už fakt ne.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Pardon, za tapetu, leč dle mého stojí za to.

    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Tak dneska se chystám potrápit hráče. Očekávám nějaké critical damage a spálené fatepointy na přežití. Enginseer, chirurgeon, skitarii a orčí žoldák vs. upgradovaná deamonette a její 3 osobní strážci - heretici.

    Doteď jsme se seznamovali s mechanismy a trochu si osahávali základní reálie. Teď zkusíme trochu toho zouflaství v přímém přenosu.

    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    OLAPH: chci, ale nemůžu hrát tak, jak hrajete vy, už jsme o tom mluvili... :(
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    OLAPH: Proč ho nikdo nenabízel mně?
    OLAPH
    OLAPH --- ---
    KID_MCHUTT: Kide vždyť stejně hrát nechceš. kolikrát jsem ti toho RT nabízel...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam