Já jsem včera masterování Dark Heresy 2e složil. Trochu to celou dobu drhlo, zájmy hráčů (ne nutně postav) si odporovaly co do charakteru hraní. Včera mě jeden z hráčů dorazil s tím, že vlastně žádného ageta hrát nechce. Pro to jsem už řešení neměl.
Btw. zavedl jsem použití fatepointů i pro dočasné přebrání role vypravěče (v pravidlech to není, mě inspiroval FATE). Představoval jsem si, že to odstraní hluchá místa, kdy hráči nevědí jak dál, něco jim ve hraní chybí apod. Bohužel, zjevně i u poměrně dlouhodobých (ale v zásadě velmi konzervativních) hráčů to vyžaduje intenzivnější stimulování fatepoint economy, než jsem byl schopen. Jinými slovy, nikdo to nepoužil ani jednou, přestože stížnosti (poznámky/whatever) na něco, co se imho dalo tímhle způsobem snadno odstranit, byly cca každé druhé až třetí hraní.
Třetí věc, DH 2e nabízí imho super narativní nástroje, ať už pokud jde o převedení sociálního kontaktu mezi hráči a NPC do řeči pravidel, nebo to, jak moc otevřeně se postavy hlásí k inkvizici, ale alespoň já bych pro uvedení těhle pravidel do praxe potřeboval hráče, kteří ta pravidla dobře (ne "skvěle", ale ani ne "učím se za chodu dle pokynů GM") znají.