To si na sobě nevyzkouším a jedna skupina není úplně reprezentativní. Zní to poměrně rozumě, jenže dobrá znalost backgroundu hráčům kazí požitek z objevování toho settingu. Ze čtyř hráčů jsem ten požitek pozoroval u dvou, jeden si background nastudoval, čtvrtý to neřešil a byl k němu indiferentní (ke škodě věci, pokud mohu soudit).
Spíš má pak GM podstatně víc práce s prezentací atmosféry, vykreslením sociálních vztahů a toho, že ty postavy se nehrajou na osobní růst, ale snahu přežít (to bylo náročné a pouze dva hráči byli připraveni svojí postavu dobrovolně [z pozice hráče] obětovat, z toho jen jeden fakt nez váhání a pocitu újmy).
Vůbec musím říct, že aniž bych to chtěl nějak rozmazávat, tak si z toho pro svoje hráčské hraní odnáším (masteroval jsem zas po dlouhé době), že jakkoli mohou být sobecké postavy (a neznamená to problém), tak u hráčů je průser jak Brno.