• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Ja se taky vysral na vymysle, koupil sem kombika v automatu a taky si nestezuju:)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Já jsem to tak udělal a nemůžu si stěžovat. Viz můj příspevěk s dojmama o něco níž. ;)
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    JESSE_MORENO: tak asi :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    Takze se mi jednoduse snazite rict ze se mam vysrat na vymysle a koupit atmosferickej dvoulitr manual dat si do nej plyn a bejt rad ze jsem rad :o)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Takhle nějak si ten rozdíl mezi manuálem a automatem v Legacy II představuju. Jestli je to nějak jinak, tak se ozvěte.

    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Mimochodem, svezl jste se někdo už s tím novým variátorem, co se dneska dává do Legacy a Outbacků místo automatu?
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    JESSE_MORENO: já bych se na to klidně vysral - všechny pozitiva by mi právě znegovaly ty problémy se sháněním dílů ..


    AXTHEB: Jako jo, asi jsem to blbě napsal .. spíš mi vyhovuje trů 4x4 a za cenu máchání klackem jsem ochotnej ukousnout trochu toho pohodlí .. bejt ten automat stejná čtyřkolka, jako manuál, tak neváhám a jdu do automatu :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    Tak dekuji za objasneni chlapci :o) Ted jeste k tomu motoru, o tech americkych dvouapullitrech jste nekdo slyseli? Jde mi o to ze takovato "malickost" dokaze bejt nakonec obrovskej problem ve shaneni nahradnich dilu atd. proto mam se na to radeji rovnou vysrat nebo ma smysl po nich koukat? Cas od casu se nejakej i u nas ukaze v peknem stavu a za stejne penize jako evropsky modely
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    T_MAX: motas dohromady pohodli a nudu:)
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    JESSE_MORENO: jistě, jedině manuál s redukcí .. automat je jak říkáš - dost nuda a hlavně né tak úplně 4x4 ..

    upozornění: toto není podněk ku flejmwárům - obecně proti automatům nic nemám :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    4PTO: Tak to jsem rád, že mám Subaru. :)))
    4PTO
    4PTO --- ---
    IKSIK: přeně tak, je to jen značka, není to technologie :)

    http://audiklub.cz/techwiki/quattro
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    No jo, koukám na to jako blázen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_%28four_wheel_drive_system%29

    Takže quattro znamená libovolnou kombinaci haldexů a torsenů na nápravách i mezi nima. Síla... :-/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMMANCHE: No je quattro a quattro. V nekterych audinach je pod timhle schovany haldex.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    AXTHEB: BTW kdyz jsi to uz nacal, ja vzdycky myslel, ze quattro neni "haldex" nebo se pod tim muzou schovavat ruzne technologie?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JESSE_MORENO: Hele Jesse. Jezdil sem s audinou s haldexem a kdyz mi to klouzlo tak mne to vystrelilo do svodidel. Kdyz sem do ty samy zatacky vlitl s legem v jeste o neco vetsi rychlosti, tak mi to akorat piskalo od gum a poslusne projelo zatackou, chvili sem letel dverma napred. Proste ten efekt kdy te to nakopne a nekam posle tam chybi.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Jinak mě se sice hrozně líbí, jaký mám "symmetrical AWD" s částečně samosvorným mezinápravovým diferenciálem a redukční převodovkou apod., ale on to úplně zázrak taky neni vzhledem k tomu, že diferenciály na jednotlivejch nápravách samosvorný nejsou. Ale je teda fakt, že na jednotlivý kola jde čtvrtina výkonu a tím je pravděpodobnost, že někde dojde ke ztrátě adheze výrazně snížená.

    Každopádně bych ty automaty s tím nesymentrickým pohonem úplně nezatracoval. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    COMMANCHE: Co vim já, tak to jsou takový jako kotouče (třeba deset za sebou), kde je každej lichej připojenej ke vstupnímu a každej sudej k výstupnímu hřídeli. Jsou k sobě přilepený nějakou viskózní kapalinou. Když ten jeden hřídel držíš tak aby se neotáčel a s tim druhým chceš naopak otáčet, tak pomalinku sice můžeš docela v pohodě, ale čím rychleji s ním točíš, tím větší je mezi těma kotoučema odpor tý kapaliny a musíš vyvíjet o to větší sílu. A pak jde taky o to, jestli se dřív dostaneš na maximum síly nebo na výdrž tý spojky. :)
    Ale ta teplota se tam někde nějak měří. Zatím jsem to moc nezkoumal.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: No já jsem tomu do útrob taky nekoukal, takže si taky nejsem úplně jistej. Navíc mám 5° manuál s mezinápravákem.
    Podle mě to funguje tak, že ty zadní kola se připojujou plynule. Ta viskózní spojka je něco jako hydrodyn. měnič. Omezuje rozdíl mezi otáčkama vstupu a výstupu. Čím víc prokluzujou přední kola, tím víc zabíraj zadní. A má to narozdíl od Hladexu plynulej náběh (nelineární, ale spojitej). Navíc to bude mít u Subaru asi nějaký předpětí, takže i když jedeš rovně po suchým asfaltu, tak přes tu spojku nějakej výkon taky projde. Udává se 80% dopředu, 20% dozadu. A když najedeš do bláta, tak ty přední kola můžou prokluzovat jenom do takový míry, až se poměr výstupních výkonů změní na 50:50.
    Haldex je ovládanej elektronicky. Měří rozdíl otáček předních a zadních kol a jakmile zjistí trochu větší rozdíl než na jakej je nastavenej, tak tu spojku zčistajasna zamkne a může se stát, že ti celý auto uklouzne. Ale asi se s tim taky musí umět.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    JESSE_MORENO: Viskozni spojka udajne funguje tak, ze v pripade prokluzu prednich kol se substance, kterou je vyplnena, postupne zahriva a tuhne a funguje jako uzaver diferencialu, tudiz prechod je plynuly. Na rozdil od haldexu, kde je elektronika, ktera v urcitem okamziku sepne a to uz je vetsinou pozde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam