• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: Při zapadnutí ti to už nepomůže, to je pravda, ale když chceš třeba projet nějakou závěj a nechceš do ní vletět moc rychle, ale naopak jí hezky plynule prohrnout, tak to pomůže. Obecně je to ale hlavně na šetření spojky při rozjezdech než na nějakou lepší průchodnost terénem. Na druhou stranu je vychytávka, že je to vlastně druhá synchronizovaná převodovka, takže tam tu redukci můžeš dávat kdy se ti zachce. Samozřejmě při vypnutý (sešlápnutý) spojce a nebo při neutrálu v "hlavní převodovce". Takže když se třeba chceš rozjet do příkrýho kopce a ještě k tomu s přívěsem, tak dáš redukci, jedničku, dvojku, vypneš redukci, dáš trojku, čtyřku atd. Borci na SubaruClubu si s tím hrajou ještě tak, že třeba vjížděj do pomalý ostrý zatáčky na dvojku, dvojku už mají moc podtočenou, tak než aby tam cpali jedničku, tak dají redukci.

    Jinak na to zapadnutí ze závěje by kromě uzávěrky diferenciálu pomohlo, kdyby aspoň ten zadní diferenciál byl samosvornej, což některý Outbacky mají, tak si zkus nějak zjistit, jestli to není náhodou Tvůj případ. ;-)
    1023
    1023 --- ---
    IKSIK: Aha, takže v případě zapadnutí do závěje,je to k ničemu. Já jsem si právě myslel, že pokud chci od někud vyjet a nechci při tom dupnout na plyn a přímo z té díry vyletět, tak použiju redukci. Podle toho co jsem kdy zkoušel, tak normální auto buď chcípně- nedostatek plynu a nebo vyletí-moc plynu.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: To je různý. Prostě tehdy, když chceš jet pomalu a nechceš podtáčet motor. Tyhle benzínový japonci jsou dost vysokootáčkový, takže když se cukáš v zácpě nebo když se chceš rozjet s těžkým přívěsem, tak se to celkem šikne. Zkrátka to má na kolech větší sílu a nižší rychlost.

    AXTHEB: To se pleteš! Je fakt, že bych se bez ní obešel, ale když už tam je, tak jí používám docela často. :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    V zasade nikdy:)
    1023
    1023 --- ---
    Ok, dnes vyzkouším. Já ho mám přesně dvanáct hodin, tak ještě moc nevim co a jak. Prosím silné nervy, teď přijde možná další hloupej dotaz. Kdy tedy se používá přesně redukce. Něco málo jsem našel, ale moc toho není.
    CROSS
    CROSS --- ---
    Nejsem zadnej offroad expert, ale jedna s redukci mi do kopce prijde s normalne zatizenym autem jako overkill. Davkovat plyn s timhle prevodem je v podstate nemozny. Taky bych se priklanel spis k normalni dvojce.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    1023: Skus pred tim kopcem zaradit za dve bez redukce, v mnoha pripadech to bejva lepsi napad. Jinak v takovydle situaci kdyz ti to podkluzuje tak s plynem lehce seslapnout i brzdu.

    A spalena guma bude asi pneumatika, to se obcas stane:)
    1023
    1023 --- ---
    Ještě jsem se chtěl zeptat jak se mám chovat k autu, pokud zařadím redukci a jedu do většího zasněženého kopečku viz foto níže. Zkoušel jsem to včera a asi jsem udělal nějakou blbost. Zařadil jsem jedna, zapnul redukci a pomalu se rozjel. Na konci kopce jsem najel na led a začalo podhrabovat přední pravé kolo a auto se pomalinku zastavovalo. Tak jsem trošku přidal plyn (vzhledem k tomu, že je to dost citliví, tak hodně) a auto se sice vyhrabalo, ale od předního pravého kola šel smrad po spálené gumně. Manželka říkala, že se i trošku kouřilo. Teď jde o to, jestli jsem debil a asi jsem (málem) něco zničil. A, nebo je to normální? Dále, pokud to začne hrabat, mám to nechat se prohrabat bez přidání plynu anebo mám přidávat. Já vim hloupé dotazy, ale lepší se dvakrát blbě zeptat, než pak vysolit nemalé peníze. U Fiesty, kteru sem měl předtím, to bylo jednoduchý, před kopcem se maximálně rozjet, plyn na podlahu a doufat, že to neklouzne.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Uf! Díky kluci!
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: jasný :)

    moje spojka má 215 tis. a furt to jde :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: mne teda na forestru parkrat zasmrdela i pri beznym parkovani zadkem do kopce treba... je to procte citlivka hlavne pri zpatecce. Zatim mi nic neshorelo nicmene.


    ad 1023: mne se tyhle starsi libej vic nez ty novy (samo, technika je jina vec, ale takhle na pohled)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Takže mam bejt klidnej, že se to hned tak nespálí?
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: jojo, subaru je na ten smrad ze spojky náchylný .. mě to v zimě taky smrdí furt :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: Jestli se budeš registrovat na ten subaruclub.cz, tak tam nezapomeň dát nějaký fotky a údaje o autě! ;-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Včera jsem se cpal do podélnýho parkovacího stání přes závěje a i s redukcí mi chvilku docela smrěla spojka, tak doufám, že to něco vydrží! Rád bych koupil nový letní gumy a ne spojku. :)
    1023
    1023 --- ---
    IKSIK: Super děkuji.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: Super! Manuály v angličtině najdeš třeba tady: http://www.subaruclub.cz/ nebo tady http://subarufanclub.cz/ , ale musíš bejt zaregistrovanej.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    1023: Vypada pekne, i kdyz je starsi typ, palec nahoru :).
    1023
    1023 --- ---
    Zdravím všechny, tak už jsem se taky přidal do klubu. Včera jsem si přivezl tohohle mazlíka Outback 2002 2.5l. Je to teda starší typ, než jsem chtěl, ale co

    Výjezd k baráku zvládl Otík na jedna. Jen tak pro představu

    Ještě jsem chtěl poprosit, neměl by jste někdo k tomuto autu český, a nebo alespoň anglický manuál třeba v PDF. Já jsem k tomu dostal jenom manuál v němčině a bohužel nešprechtim. A když to zadám do Google překladače, tak z toho vyleze ještě vetší zlo, než je v tý němčině.

    TOMYK
    TOMYK --- ---
    PALMEX: jojo, tenhle smích znám už moc dobře!:-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    trochu v úletu..
    YouTube - Subaru Impreza WRX STI POV 1.5 action camera testing on road 116
    http://www.youtube.com/watch?v=JjtQNtYQZ24&feature=related

    a jinak tam má dobrý videa..
    + jejich web http://www.awdoc.cz/drupal/


    to samý auto ale už při RZ, nevíte co to je za HW a SW?
    YouTube - Rallycup 2010 - Rallye Strela Nemcovice - RZ9 HD
    http://www.youtube.com/watch?v=hpLWwINXwvk
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    Ke stěračům: zamrzají pouze při určité teplotě a vlhkosti...většiou to je takle při prvním sněhu, během zimy už se to pak neobjevuje...ale mrdka je to strašlivá.

    Nedotáčivost a přetáčivost vystihl krásně COMMANCHE:, prostě pořád pod plynem a pokud máš před zatáčkou dobře odbržděno tak trhnout volantem a šlapat plnej...

    Kůže - nejhorší věc...ještě jsem neseděl v koženejch židlích, který by neklouzaly, pokaždý jsem v tý židli vlál jak hadr na holi...pravda nenosim kožený gatě a nahej do auta taky nelezu...to by to možná drželo...
    Výhodou je asi fakt jen ta omyvatelost...je pravda že dětský blitky se z textilních dostávaj ven blbě.

    Vyhřívaný sedačky jsem vždy odmítal, ale je pravda že někdy to potěší...nevlastnim, o nákupu neuvažuju, ale kdybych to někdy v autě měl, asi bych to nevyndaval...

    a včera jsem se smál od ucha k uchu celý odpoledne....neni nad to když mužeš v kopci v klidu zastavit, zeptat se z okýnka kolem stojících pitomců v předohrabech s letňákama proč nejdedou a pak dát jedna a ukázat jim jen oblak bílýho prachu za sebou
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Tak, pred zatackou pribrdit, v zatacce uz mirne pod plynem.
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    COMMANCHE: dobře.-) ale furt pod plynem.. jinak ti to klouže. to je jasná
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    Chtelo by to nejake zasnezene parkoviste, protoze stale nemam dobrou predstavu o tom, jak se chova AWD v kritickych situacich :).
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    Jinak, taky jsem si uzil jizdu v snehu. Vcera vecer byla pritelkyne dlouho v praci, tak jsem se nabidl, ze pro ni prijedu. Prece jen je kalamitni stav, na taxiky se cekaly velke fronty a MHD moc nejela. Vyrazil jsem po pul desaty z Cimic, zrovna v nejvetsim pekle - vitr a snih na planich na severni hranici Prahy, to je neco uplne jineho nez uprostred mesta :). Kazdopadne uz u Kobylis to zacalo vypadat nahnute - jel jsem po siroke hlavni silnici a bylo tam odhadem 10-15 cm snehu, tj. pluh tudy jeste nejel :). V Holesovickach bylo to same. A potkaval jsem pouze dva druhy ridicu - prvni strasne priposrany (i kdyz jeli treba v SUV), jeli 20-30km/h po prehledne rovince, druha skupina - klasicky hovada, co to hasili 60+km/h v hlubokaci (ve felicii) a lepili se kazdemu na zada.

    Kazdopadne, long story - short, u Vltavsky byl najezd na "dalnici" zablokovan uvizlym nakladakem a kolony byly presmerovany k nabrezi kap. Jarose. Tak jsem to otocil, pritelkyne jela metrem a ja ji vyzvedl na Kobylisich :).

    Kdyz zrovna nikdo kolem nejel, zkousel jsem si v zatackach drifty a dosel jsem k nasledujicim poznatkum:
    - kdyz zatacim "priposrane" bez plynu, se projevuje nedotacivost
    - kdyz na to slapnu v zatacce, tak to jde do pretaciveho smyku, ktery se da dobre srovnat a hlavne clovek ma z toho super pocit :)
    - je dulezite mit kola vzdy pohanena, kdyz jedu setrvacnosti, tak se snadno dostavam do smyku, ale jakmile kola zaberou, tak se to srovna
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    T_MAX: Jo, moje predchozi auto bylo taky mondeo (V6 2.5i) a vyhrivane predni okno bylo velkym plusem :). A ackoliv bylo z roku 1997, musim rict, ze melo lepsi topeni, nez Outback z roku 2005 :).
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    CROSS: Vyhrivane sedacky ocenuje hlavne pritelkyne, ktere je vzdy zima :). Idealni je, kdyz po celodennim lyzovani, clovek nasedne do auta a pusti teplo pod zada a prdel :). Jinak je to asi blbost no...

    A co se tyce kuze, vzdycky jsem si rikal, co na tom muze byt, ale ted si to pochvaluju - nemel jsem problemy ani v lete, ani v zime, je to prijemne na sezeni a taky se nezasvini snadno, jak rika T_MAX.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Ty ve, já jsem se vlastně ještě nepochlubil svou autoklempířinou! Hned jak udělám nějaký fotky, tak to sem dám. Zatim to ale vypadá jako krupobití zevnitř blatníku. :)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Čéče, ono to i docela slušně brzdí. Ale jinak mi teda ABS drnčí skoro furt. :))))

    CHARVYBURGER: Na mým autě ten blinkr drží na jednom šroubku, kterej je přístupnej po zvednutí kapoty a pak je zasunutej do "kolejnice" na boku reflektoru a dole na kraji z něj čouhá kovovej čudlík, kterej se nacpe mírnou silou do gumový dírky. To bys to musel mít hodně rozflákaný, aby to nešlo spravit. Já jsem to opravoval asi před měsícem, kdy mi manželka promáčkla blatník a ten blinkr byl taky nechutně vyhřezlej.
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    CROSS: hele vyhřejvaný sedačky jsou super, pěkně si prohřeješ záda cestou do práce a hlavně je ti teplo i když to zatim moc netopí.
    T_MAX: Výbava Comfort bez kůže + Winterpacket.. Kůži sice rád, ale nijak mě to netrápí.. na to vyhřejvání si myslim, že to zrovna ideál neni..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam