• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    Vcera jsem dostal nabidku na subaru legacy touring wagon gt30.. cca 40tis. najeto... podvozek STI... a nejvic je, ze to ma primo od subaru volant na levo :O.. na celym netu sem ani jednu takovou nenasel... mam toho plnou hlavu :))
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    KOZEL: popravde nemam tuseni jake jsou limity :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    NIXIMOR: Na rally s 530 BHP? To nějaká soutěž to dovoluje?
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    PIPLA: nechcou s tim na rally? :) Bylo by super videt nejaky poradny auto nekde v cele proti Fabiim :)
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Tak už jezdí, a zatraceně rychle:
    Subaru Impreza WRX STI SpecC by AWD
    http://www.youtube.com/watch?v=fNgiFX7ss5U

    CROSS
    CROSS --- ---
    NIXIMOR: na obměnu auta jsem se stejně chystal. Proti Foresteru nemám nic, i když jsem spíš koukal po Outbacku. Ale poslední půlrok pozoruju, že bych potřeboval sedmimístný auto (tu a tam). Byla to narážka na to, že bych chtěl něco jako Subaru Exiga, ale toho se v Evropě nedočkám.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    CROSS: to "kdyby ho montovali do auta jinych parametru" me zajima... myslis tim jakoze Forester ti nevyhovuje, nebo neco s tim motorem? Vyhledove totiz uvazuju, ze dalsi auto bych koupil uz taky s dieselem misto LPG, vzhledem k tomu, ze na naklady by to asi vyslo dost podobne, a asi by s tim mohlo byt min starosti minimalne diky jen jedne palivove soustave :) A turbo se taky hodi...
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: k těm boxer dieslům – nejsem technik, takže to nedovedu kvalifikovaně posoudit, ale jako laikovi mi nepřipadá, že by boxer diesel měl nějaký jiný nevýhody oproti dejme tomu řadovýmu dieselu, než jaký má benzínovej boxer oproti jinýmu benzínovýmu motoru. (Dvě hlavy a pod.) Oproti tomu má výhody boxeru, vyváženější chod, uložení v autě níž a podobně. Ale jak říkám, jsem laik.

    Dál, z čistě statistického pohledu by bylo zvláštní, kdyby nebyly v rámci FHI motorů nejmíň spolehlivé ty diesely. Zatímco zejména atmosféra benzín má x–letou tradici (ano, vím, že inovovali nedávno), diesel je nově vyvinutý a na trhu někdy od r. 2008. Doba, kdy se auta v běžném provozu s těmi prvními diesely dostala na řekněme 200tkm nájezd, je poměrně nedávná, přesto mi nepřišlo, že by se tim nějak výrazně plnily zprávy, fóra a podobně. Samo individuální stížnosti jsou, ale co jsem slyšel ve svém okolí nebo kde to sleduju, stížnosti jsou častější na jiný aspekty aut současný generace než na motor.

    Samozřejmě srovnávat VW, který do aut montuje diesely od r. 1976, se Subaru, je snadné. Asi jako srovnávat pohon 4x4 těch samých značek... :-]

    Po mojí čtyřleté zkušenosti a 120 tisících s dieslovým Foresterem bych do něj šel klidně znovu, kdyby ho nicméně montovali do auta trochu jiných parametrů a především kdybych chtěl dál naftu, což momentálně nechci — to ale nesouvisí s tímhle motorem, spíš s mým používáním auta.

    No to je jen taková večerní poznámka na okraj. :-]
    LOST_DOG
    LOST_DOG --- ---
    LOST_DOG: Tady jsou ještě foto k mému inzerátu: http://www.rajce.net/a11859503
    Nerad se ho zbavuju, ale už pro něj bohužel nemám využití.


    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LEHUOK: S tou spolehlivosti jsem to myslel v ramci vsech Subaru motoru, ne vsech diesel motoru obecne :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    WIROZA:
    J3RRYNA: Tak to je ta 2l gt asi o neco malo uspornejsi. Na dalku jsem jel za 7-7,5, v mestskem provozu jsem mezi 10-11ti no.. Ale celkove mit takove auto a jezdit na spotrebu je uchylarna, precijen je to hlavne auto pro radost :))

    Pravda je ze kdybych chtel ciste FUN auto, sel bych do 350z nebo MX5, ta prakticnost a prostornost kombiku jsou ale u legacy velmi cenne.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Podle me je to spis obracene, na Evropskem trhu se prosadit bez uspornejsiho naftaku bylo asi cim dal tezsi, proto zareagovali jak zareagovali. Co vim u Legacy, tak ty diesely jsou jen u faceliftu 4gen vejs, do te doby se nedelaly. Uprimne bych nerekl ze boxer a diesel jdou z konstrukcniho hlediska dobre dohromady. Co jsem koukal na dog&lemon, tak ty nafty jsou co do spolehlivosti nejhorsi ze vsech co Subaru dela, tvrdili ze po 150k spousta motoru odesla do vecnych lovist, praskle hlavy apod... Podle me na VW dieselove motory zkratka Subaru nema, neni to jejich komfortni zona...

    Kdyz odbocim, v cechach jsem jezdil s 2.5 Legacy MY2005, predelanou na LPG (v Nemecku to montovali do novych aut, cili to jezdilo na LPG od zacatku), a bralo to 12 litru LPG dlouhodobe, coz byly krasne provozni naklady. Jenze pak do toho clovek zahrne revize LPG nadrze, vymeny palivovych filtru LPG (plynna I kapalna faze), musel jsem menit vstrikovaci trysky (LPG melo svoje vlastni, separe od benzinovych), zralo to olej, absence rezervniho kola, nemoznost parkovat v podzemnich garazich.... popravde zadny zazrak kdyz toto vsechno clovek zohledni. Auto ma ale 250k a pored jezdi..
    WIROZA
    WIROZA --- ---
    Ja lego 3.0 prumer 11litru. Mesto je tak 13. Dalky za 9.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    LEHUOK: Měl jsem 3.0R Spec.B, nalítal jsem s tím asi 100kkm. Dlouhodobý průměr jsem měl vždy mezi 12 a 13, ve městě 15 až 20, dálky ekonomicky za 8, dálky sprintem i 30, 40 na sto. Sněhový okruh v Lungau á 55/sto. Nicméně já jsem to měl jako auto pro radost a fakt je ten, že dlouhodobý průměr není zas až takový problém udržet pod deset litrů, pod devět už to chce opravdu hodně sebezapření a nemít kopcovité okolí, případně jezdit fakt hodně dálek, ale i takoví jsou...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Ale už by to pomalu chtělo vyndat motor ven a pořádně ho vypucovat. Kam sáhnu, tam se ušpinim. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Už jsem se dlouho nešťoural pod kapotou, tak jsem Súbu nadělil nový iridiový engékáčka a modrý kablíky (taky NGK). :)

    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: no hele... před tim jsem měl SG atmosféru, čili benzín bez turba, 116kW a jezdilo se mi s tim pocitově líp. Taky to mělo hezčí zvuk. Spotřeba teda byla dlouhodobě kolem 8,7 (8,5 v létě, 9,5 v zimě). Neni to tim, že se v JP stavěj nějak bokem k naftě jako takové? I když to asi ne, když uvážim tradici japonských naftových motorů.

    Když jsem kupoval tohle, hodně jsem váhal mezi benzínem a naftou, nakonec vyhrála nafta, protože denně jezdim stovku do práce, převážně po dálnici, mělo to šestikvalt a narazil jsem na dobrou nabídku.

    Teď se budu vracet znova k benzínu, jezdim s tim i kratší trasy, těch delších cest je spíš míň a pořád tu máme benzín levnější než naftu, kromě toho je tu takovej provoz, že na nějaký mocný točení to stejně nebude. Kromě toho odpadá starost o DPF a další srandy.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    BISCUIT: Alternativne doporucuju, pokud umis anglicky, stahnout report odtud: http://www.dogandlemon.com/

    Ja sy stahl na 4gen legacy a docela dobry vycet toho co vse se muze podelat :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Ty diesely evrope lze jen zavidet. Japonci to pro svuj domaci trh (timpadem ani pro Australsko-Zelandskej) nevyrabeli. Takze I kdybych to sem dovezl odnekud, kdyby se to podelalo nikdo by to nedal do kupy :)

    Ne ze bych si na ten 2.0gt motor stezoval, naopak kombinovanou spotrebu mam kolem 10.5, cekal jsem to horsi. Kolik kdo mate s tou 3.0R? Vykonove jsou imho srovnatelne (3litr vyvazenejsi vykonova krivka, tah odspodu, 2l turbo vetsi kroutak v otackach)..
    CROSS
    CROSS --- ---
    Když je řeč o ojetinách, budu se zbavovat svého dieselového Forestera, Limited (takže v plný), v provozu 4/11, najeto cca 130k. Nicméně zájemce by si musel zajet do Švýcarska a vyřídit si dovoz. ;-]

    Dneska podle palubního počítače spotřeba cestou do práce (52 km) 4.4. Asi se mu ode mě nechce. ;-]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam