SPM: Záleží, jak to těsnění fouklo. Pokud těsnění třeba prdne tak, že dojde k propojení chladicích a mazacích kanálků a voda se Ti do oleje a přidřelo se Ti to, tak kromě srovnání hlavy, bloku a výměny těsnění pod hlavama (to by byla ta ideální varianta á těch 30k) můžeš taky dělat klidně celej spodek (před dvěma rokama jsem dělal na EZ30D H6 těsnění pod hlavou + g.o. spodku páč vykousané axiální ložisko na klice - á 80k). No a pak máš taková ta guferka, těsněníčka, takovej ten materiál... Taky se může stát, že bude nutné to překroužkovat. Pak máš práci. A pak jsou hororové varianty s posratým AVCS (180kw EZ30D, GD+ STička, EZ36 a ty novější motory obecně to maj všechny), hlavou, nebo blokem zkrouceným tak, že už to nesrovnáš, klika moc excentrická apod...
Takže za mě osobně, hned jak je podezření, že to žere vodu, tak přestat jezdit a co nejdříve otevřít a zjistit, co tomu je...