• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Jo, to tak nějak je... Mně zase RWD úplně neberou, protože je mám pořád před očima, jak nejsou schopný popojet po silnici s kouskem prašanu, kde i ta předokolka jede normálně :-) a AWD je monstrum úplně. Mně se tu H6ku vyjma ledu, hodně uježděného sněhu nebo hodně velké vrstvy bahna nepovedlo rozhrabat nikdy. Pravda, je to automat, co to trochu brzdí, nezkoušel jsem dělat prasárny jako na N to vytočit a cvaknout tam D, ale prostě za normálních okolností jako mokrá silnice, břečka, kostky, štěrk, se to rozjede jako kráva bez toho, aby si to vůbec hráblo.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Pravdu dis, ja bych rekl ze to poradi jak moc rozjezd dokaze skurvit prevodovku a spojku je vzestupne: FWD, RWD a AWD.

    FWD ma pri rozjezdu nejmensi odpor, malo odporu v hnacim ustroji a grip predinch gum je pri rozjezdu maly, neb teziste jde dozadu. Toto je jeden z duvodu proc nechci FWD auto (a palkuju tim lidi co mi rikaj ze sem si misto lega mel koupit Golf GTI nebo neco podobneho). I kdyz tam narvou pokrocile LSD a velke gumy, nad 250-300 koni je to nesmysl. Uz jen to ze u Focusu RS si to rozmysleli a do novejsich davaji AWD potvrzuje ze predohraby jsou na prd. :)

    RWD ma imho vic odporu v hnacim ustroji (hridel, diferak, ...), nicmene u solidniho auta jsou vzadu sirsi gumy a ma to lepsi grip pri rozjezdu (ad teziste)

    AWD je samozrejme uplne nekde jinde, a slysel jsem o pripadech kdy nekdo zkusil dat plny otacky a pak pustit spojku u AWD, a sance ze se skurvi diferak, prevodovka, spojka nebo poloosy je obrovska.. Ja se na tom testovacim videu snazil byt opatrny, ale pri 3k rpm to melo takovy vykon ze jsem tu spojku zhobloval vic nez bych byval rad.. Kdyz chci zavodit na semaforu tak radeji prevni cast rozjezdu udelam v poklidu, a plnej plyn dam az kdyz je spojka naplno sepnuta, i za cenu ztraty casu.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: Outback ne. Podle mě i záměrně, pač to moc nedávalo smysl. Respektive Lego to má zase jenom SpecB a je tam snad komplet převodovka z STI i se spojkou, takže tvrdá spojka a podobně. Což u Lega smysl dává, protože jak je placatý, tak na silnici s tím půjde řádit o dost víc, než s Outbackem. A obyčejnou převodovku se spojkou podle mě zase ta H6ka velice rozžvejká (někde jsem narazil na rozdíl toho, že když se u FWD/RWD auta blbě rozjedeš, tak rozhrabeš gumy. Což u AWD neuděláš a všechen ten přebytečný výkon právě narveš do spojky). Jinak je to asi pořád lepší než SVX, kde byl taky jenom automat a ještě do toho se dost sral :-)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Dělal se Outback H6 s manuálem, myslím sériově jako? Proti automatu dohromady nic nemám, ale když jsem měl možnost v Legu porovnat H6 MT a AT, tak tam je vyloženě škoda kombinovat H6 s automatem, když člověk vidí, jak se to chová s manuálem...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    KODEXX: Ale mas pravdu.. je to tak
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    SPM: Hele protoze to je "bezudrzbovy auto"... v nem nic neni a proto se tam nic nesere...
    SPM
    SPM --- ---
    KODEXX: tomu bych jako i rozumněl, ale ono to stojí furt mnohonásobně víc, než poslední férový outback s H6kou, který jsou podobně starý a Forester je podle mě proti tomu furt takovej krumpáč :-)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    SPM: Treba to je tim ze to je posledni ferovej forestr ;)
    SPM
    SPM --- ---
    Hlavně SGčka mi přijdou nevím proč celkově jako předraženej vergl :-D
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    ale jako ta cena je nasponovana..
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    a radsi bych ho bez toho tunningu
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    EXCITE: hele ono se plati za ten malej najezd... protoze sehnat XT co ma najeto pod 200k uz neni snadny.... ja bych prave toho novejsiho nechtel :)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    KODEXX: Jako je moc pěknej,ale za tyhle prachy mi přijde drahej, za ty se prodává už ta novější generace (neznám cenu toho tunningu, kterej na tom je)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no, právě že ne :-( Teď jsem schválně ze subaru.cz stáhnul datasheet k Outbacku, u aut s AT je tam uveden ATS, takže v podstatě takovej ten jakobyhaldex. VTD snad mají pořád 3.6ky, ale o tom si v Evropě můžem nechat jenom zdát :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Já myslel že nové outbacky to mají všechny to VTD
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    KODEXX: No ta moje byla nová na Nz, tak jsem doufal že tam omezovač nebude. Poptám se místních tuneru jestli to jde nějak zakázat, ale bojím se nějakých zásadních zásahu do ECU
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    BELIEVER: v japonsku mas omezovac na 180
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    LEHUOK: Ja H6 spec. B sedana mel a fakt mi z nej tekly ruzne tekutiny z ruznych telnich otvoru, v dobrem slova smyslu...
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Ono ne jenom na NZ... v Evropě třeba benzinovej Outback není u novějších modelů s MT vůbec, XVčka si vybavuju, že akorát v nějaký nejslabší výbavě a tak podobně... (mně ale hlavně u nich daleko víc než samotná AT sejří to, že to prakticky nedělají s VTD).
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    LEHUOK:
    To je hodně splašenej kombík :)

    Ale omezovač rychlosti už na 190? :-o
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    KODEXX: Ja vahal nad timto, ale nakonec jsem se rozhodl pro turbo :)
    http://www.trademe.co.nz/motors/used-cars/subaru/auction-1342996780.htm
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam