PRZZI: v ČR se ročníky 2006 a 2007 prodávaly buď s atmosférickým dvoulitrem, nebo dvouapůllitrovým turbem. Rozdíl je pochopitelně ve výkonu, to turbo je na tohle auto docela dravec, atmosféra na normální ježdění úplně cajk. (Diesel tenkrát Subaru nedělalo ostatně.)
Automat, pokud vím, byl a. čtyřkvalt, už v té době pokládán za poněkud zastaralý (ale na normální ježdění v pohodě), b. měl jiný způsob pohonu AWD a chyběla mu redukce. Tahle generace, to byly držáky, podle mě jednak nejhezčí Forester, jednak odladěná technika. Drobnosti po faceliftu jako větší (rozuměj použitelná) zrcátka a tak. Jako člověk techniky neznalý bych upozornil akorát na zadní samonivelační tlumiče, mně vydržely 130 tisíc km, kde kdo je mění za obyčejné se silnějšími pružinami. Jinak asi klasika, jako u každého desetiletého auta, ale ve své době tyhle Forestery vedly všechny statistiky spolehlivosti.
Při výběru bych bral nejmíň výbavu Comfort (druhá ze tří), fajn byl v té době taky Winter Packet, nějaký vyhřívání předního skla myslim a sedaček/zrcátek u aut, co to neměly v základu.
Z uživatelskýho hlediska byl podle mě největší voser absence AUX vstupu do továrního rádia, což samo o sobě naznačuje, že to auto vážný problémy nemělo.