• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    SPM: moje jedina zkusenos s automatem je v RSu s DSG prevodovkou, kde ty rychlosti padou jak nemci do krytu, mozna by me to pak zklamalo. Kazdopadne se podilim na softwaru pro automaticky prevodovky a vim jak to funguje, mozna proto k tomu mam trosku neduveru kdyz vim jak se ten software smoli dohromady :D
    SPM
    SPM --- ---
    MALEJNOREK: Otázka co od tý převodovky čekáš... na normální ježdění ten obstarožní 4 kvalt je úplně v pohodě. Nevýhoda se začne projevovat, když se tomu šlape na krk - pak je poznat, že ty rychlosti jsou už dost dlouhé a těžko to drží v otáčkách (mně to při řazení nahoru v 6500rpm spadne na 4k). Na druhou stranu ale s dvoulitrem nějaký výrazný sportovní svezení stejně nebude, takže je otázka, jak moc by to vadilo :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MALEJNOREK: Jo, je tam měničový 4kvalt, funguje dobře a moc se nesere. Já jsem s ním spokojený.
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: Chybí obě :P
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    AXTHEB:
    EXCITE:
    to auto uz je kazdopadne mimo prodej :-/
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    CROSS: už to tu dlouho nebylo,ale zrovna dneska jsem doměřil spotřdebu a 2,0l ve Foresteru SH mi žere 10 L LPG, a tedy 9 L v benzínu :) Což se Oktávkáři skutečne bude zdát moc :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    MALEJNOREK: důvod je k tomu obvykle ten, že tyvole dvoulitr v benzínu, ten tě sežere, a taky je to čtyřkolka, to se s oktáfkou co jezdí za 3 litry nedá vůbec srovnávat. Takže v principu bych se toho až tak nebál.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    AXTHEB: to je pěkný
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    AXTHEB: tohle se mi libi ale nevim jak je tam dlouho, na tech fotkach je na aute led a rampouchy takze mi to prijde divny. Mam obavy z auta ktery stoji v bazaru moc dlouho, myslim si ze je k tomu pak nejaky duvod.
    KODEXX: automat obecne by mi nevadil, obcas s nim taky jezdim. Ale pokud vim tyhle auta maji pomerne zastaralej 4kvalt
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    AXTHEB: Chybi turbo :P
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    MALEJNOREK: Neboj se automatu ;)
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    Porad nejak nemuzu narazit na pekny Legacy, ocividne se moc neprodavaji. Nasel akorat x mesicu stary lezaky, automaty nebo diesly.
    Snazim se sehnat Legacy 2.0 110/121kw kombi, r.v. 2006+ po faceliftu, najeto cca 150 000 km, manualni prevodovka... do 200 000 Kč. Nema nekdo nejaky tip kde shanet?
    Zkousel jsem tipcars/sauto/bazos/hyperinzerce/autoscout24.de/mobile.de/yauto.cz/123auta.cz/...

    LIGI: Plyn jsem nakonec jeste neodepsal, pokud ho to bude mit tak to asi zkousnu. Na plyn jsou pomerne rozdilny nazory, nekdo rika ze ok a nekdo zas ze je to akorat kurvitko :-/
    CROSS
    CROSS --- ---
    SPM: podle mě oba dva ty roky už byla atmosféra 116kW, 2006 byl facelift a 2008 přišlo SH
    AXTHEB: jo, ale zapojit ho do toho, co jsem v tom měl já (to mělo měnič na 6 CD) byl hroznej bastl, kromě toho já to prodal v roce 2011 a to ještě Aliexpress nebyl moc in, abych tak řekl.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CROSS: Aux kabel se prodává na aliexpressu za dva dolary
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: 2.5 turbo bylo imho o něco víc náchylnější na zacházení... 2.0 turbo bylo o něco výdržnější. Jinak u turbo benzinů IMHO ta redukce nebyla nikdy ani v MT. Jinak u 2.0 atmosféry se u téhle generace nějak lámaly ještě různé motory - 92kW a 116kW, ale nevím v kterém roce.

    Co se týče automatu, tak v novodobější historii co do spolehlivosti byly v pohodě snad všechny, když se to servisovalo a nekoupilo se to ojetý a už rozjebaný. Problémové si pamatuju ze SVX a první Justy, ale to už je dávnější historie.
    CROSS
    CROSS --- ---
    PRZZI: v ČR se ročníky 2006 a 2007 prodávaly buď s atmosférickým dvoulitrem, nebo dvouapůllitrovým turbem. Rozdíl je pochopitelně ve výkonu, to turbo je na tohle auto docela dravec, atmosféra na normální ježdění úplně cajk. (Diesel tenkrát Subaru nedělalo ostatně.)

    Automat, pokud vím, byl a. čtyřkvalt, už v té době pokládán za poněkud zastaralý (ale na normální ježdění v pohodě), b. měl jiný způsob pohonu AWD a chyběla mu redukce. Tahle generace, to byly držáky, podle mě jednak nejhezčí Forester, jednak odladěná technika. Drobnosti po faceliftu jako větší (rozuměj použitelná) zrcátka a tak. Jako člověk techniky neznalý bych upozornil akorát na zadní samonivelační tlumiče, mně vydržely 130 tisíc km, kde kdo je mění za obyčejné se silnějšími pružinami. Jinak asi klasika, jako u každého desetiletého auta, ale ve své době tyhle Forestery vedly všechny statistiky spolehlivosti.

    Při výběru bych bral nejmíň výbavu Comfort (druhá ze tří), fajn byl v té době taky Winter Packet, nějaký vyhřívání předního skla myslim a sedaček/zrcátek u aut, co to neměly v základu.

    Z uživatelskýho hlediska byl podle mě největší voser absence AUX vstupu do továrního rádia, což samo o sobě naznačuje, že to auto vážný problémy nemělo.
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    ahojte, vypadá to že budu pořizovat druhé auto do rodiny a už se mi nechce brát něco jiného než subaru. Můj výběr padl na Forester v benzinu r.v. kolem 2006-2007. Chtěl jsem se zeptat na co se zaměřit. popř. co automaty v těchto modelech...nějaké se nabízí a jsou levnější než manuály. Dále co ty motorizace 2ku nebo 2,5ku? Díky za tipy
    SPM
    SPM --- ---
    LIGI: subaru a plyn má hlavně specifika taky týkající se toho konkrétního motoru... protože někde se vůle ventilů nastaví šroubovákem na motoru, někde se ten motor musí vyndat ven a pak pod to kupovat drahý podložky. (ale nevim co z toho platí zrovna pro 2.0R 121kW).
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    LIGI: no jo sakra, toho plynu jsem si nejak nevsim :(
    LIGI
    LIGI --- ---
    MALEJNOREK: koukam, ze je tam plyn. nejspis to znamena, ze nadrz 6/2017 prosla. pokud je vymenena, tak supr. jinak si zjisti, co je to za system a kolik by tady stala vymena. nevim jaky mas zkusenosti, ale subaru a plyn ma svoje specifika, ktery se odvijej od toho co je to za system a jak s tim kdo jezdil a staral se o to.

    v tomhle aute muzou bejt problem servomotorky v klimatizacni jednotce, rizeni, zadni loziska, polamany draty mezi karoserii a vikem zadniho kufru. mozna predni homokinetaky.

    bylo by fajn, kdyby se v tom nekdo, kdo vi jak to auto ma jet, svez. na vetsinu problemu ale bohuzel prijdes az za provozu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam