• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    JMEDIK
    JMEDIK --- ---
    Díky za odpovědi. V suzuki-subaru.cz mi nabízeli převodovku za 20k. Nění to žádný repas, je to vytažený z nějakýho jinýho auta.
    Jinak do Brna je to pro mě trochu z ruky - Severni Čechy, takže to nejspíš dopadne koupí nových ložisek a výměnou. Nejsem z toho úplně nadšený, ale asi je to takový kompromis.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    JMEDIK: Zalezi odkud jsi. Loziska v prevodovce mi delali v Brne v RP auto, kde mimochodem Subaru radi, protoze majitel je subarista a za rohem maji autorizovany servis se kterym maji vynikajici vztahy... kdyby neco :)
    LIGI
    LIGI --- ---
    JMEDIK: zkus http://www.suzuki-subaru.cz/ . kdyz sem predloni rozstrelil forestra, davali mi to tam do kupy.
    JMEDIK
    JMEDIK --- ---
    Zdravím! Potřeboval bych poradit, jestli znáte někoho kdo repasuje převodovky. Vysypala se mi převodovka na Subaru Justy G3S AWD 1.3 a mechanik si s tím nějak neví rady. Prý tam jsou v háji nějaký ložiska jedno za 2k. Bohužel víc detailů nemám. Díky za info.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Jojo, moje predchozi subo byl fresh import.. Ma to par much (servisni historie vozu neznama, frekvence radia, tachac do 180ti, omezovac rychlosti, palubni pocitac v japonstine), ktere se ale daji vychytat
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Subaristi, AWD.cz hledá nové pracovníky a nyní i nejen na dílně, ale i v kanceláři, takže, kdo miluje Subaru, ale nerozumí jim, i tak může pro Subaru pracovat.

    Viz:
    Administrátorská práce: https://www.facebook.com/pg/awdsubaru/jobs/145263149530552/?source=post_homepage_stream

    Mechanik na dílně: https://www.facebook.com/pg/awdsubaru/jobs/567496756932957/?source=post_homepage_stream
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    LEHUOK: Tak tady nějaký to syčení :)
    Nitrous Purging Compilation!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=Fqp2hOM5jeE

    tady nějaký to bouchání (v malým)
    Samsonas Subaru Impreza WRX STI Sequential Gearbox Quick Flatshift
    https://www.youtube.com/watch?v=4P7DKBeDAis
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: zase si je můžete vozit rovnou z Japonska, ne
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    EXCITE: Bouchani sekvencky, syceni dusiku? What? :))

    Jinak NZ je este lepsi v tom ohledu ze mistni emisni legislativa je asi tak 100 let za EU, takze si na auto legalne muzes dat trubku bez katalyzatoru apod.. Nicmene vyber aut je tu samozrejme mensi.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    LEHUOK: Austrálie je taky Subaru země zaslíbená,tam jsem si zamiloval ty upravený Forestery SG, který se tam pátek co pátek popojíždeli ze semaforu na semafor za bouchání sekvenčky a syčení dusíku, spolu Lancery EVo, Skyliny atd :)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    CROSS: Nemel sem cas to tady procitat, ale mam zato, ze forester xt byval nejrychlejsi SUV.. ze to uz tehda tak nejak bylo oznaceny
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: já neměl zrovna na mysli výstup z EU. Měl jsem namysli to, že když zase EU byrokrat, který viděl fyziku naposledy na základní škole, kde z ní propadal, vymyslí normu, která neni splnitelná, tak by výrobci aut, zejména ty evropský, měli začít řvát. A ne že nějak pošolíchaj tu papíry, tu metodiku, tu řídící jednotku motoru, aby to jakože vyšlo, ikdyž realita je úplně jiná... Zrovna automobilismus mi přijde, že je v Evropě dost podstatná část průmyslu na to, aby to nechali jen tak padnout...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: To že "logickým krokem by bylo poslat EU do zadele" je klam. I kdybychom z EU vystoupil, stejně bychom přejali její metodiku, protože jsme na nějaké přeměřování nepodstatný trh. Čili buď bys měl EU normy a nulový vliv na jejich znění (což je pro zemi tak hodně ekonomicky postavenou na automotive exportu hodně špatné) nebo vlastní normy a trh jak za Komančů. A ta metodika se za posledních patnáct let měnila tuším třikrát.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: Vzhledem k tomu, že hromada aut má oficiálně v základu nádrž o objemu x a za příplatek 1Kč dostaneš x*2, tak už to podvodem začíná dost zavánět... Stejně jako když se měření dělalo na autech s odpojeným alternátorem a páskou oblepenou všechny škvíry... ta metodika bude dlouhý roky stejná, takže zatímco před 10+ lety sis auto koupil a jezdil si s ním za stejnou spotřebu, co byla v papírech, dneska už to tak nebude. Takže ano, právně vzato to možná podvod není, metodice to odpovídá, metodika není nejšťastnější, nicméně než se začlo "optimalizovat," tak ty čísla celkem seděly a na té "optimalizaci" nejvíc nakonec ostrouhá koncový zákazník (ať už kvůli tomu, že mu to bude žrát o dost víc, než kolik si plánoval před nákupem nebo na tom, že bude okradenej na vyplácení cestovních náhrad, který se dělaj dle papíru). Logický krok by byl poslat EU do zadele, že je to nereálný. Ale za současného stavu mám pocit, že ikdyby EU vydala nařízení, že auto má cestou z kopce vyrábět naftu, tak evropský automobilky budou pracovat na řešení, aby dle papíru to naftu opravdu vyrábělo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: iirc SUV na začátku byly trucky přestavěné na auto, ne malá rychlá auta.
    To že je (zejména evropská) metodika měření úplně debilní (a na hybridy obzvlášť, startuješ s plnou baterkou a měřicí cyklus je krátký) furt není podvod. A vzhledem k tomu, že metodika je známá a továrna má závazné limity na spotřebu přes portfolio, tak prostě optimalizuje jak to jde. vedlejším efektem je například to, že auta mají malé nádrže, protože se měří s plnou nádrží - ale v realitě to efekt nemá. Je použití menší nádrže podvod, logický krok, nebo obojí?
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    Nevim jestli to nekdo sledujete, ale tydle Australsky blazni postavili super auto - Lego s 3.6H6 Turbo.. https://www.youtube.com/watch?v=9Ny5Q_G1YG4

    Neco takoveho bych si chtel postavit taky nekdy
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS:
    SPM: Souhlas, proti Outbacku, Foresteru a podobnym nereknu krivyho slova, spis to cemu se dnes SUV rika s tim mam problem :) I kdyz teda ten posledni outback totalne zabili tema stresnima lyzinama.. Vyjma toho krasne auto
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: No samo že s Foresterem, i když mi přijde, že i s přechodem kompaktního segmentu směrem k, ehm, SUV, byli XV taky jedni z prvních.

    Akorát za časů Forestera SF se tomu SUV neříkalo. Podle mě — ale můžu se plést, nemám to načtený — neni počátek SUV u sportovních aut, ale u offroadů, zjednodušenejch pro rekreační použití; třeba takový Pajero Sport, 4Runner, z malejch RAV. Subaru tomu šlo naproti Foresterem a Outbackem.

    To S v SUV neni o sportovní povaze auta, ale uživatele, tzn. nekára, se kterou se sportuje (závodí), ale která mě za sportem doveze.

    Čemu se říká SUV dneska... škoda slov.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: na tom mym 16 let starym pekáči mám dlouhodobu spotřebu o pár desetin níž, než co je v techničáku a přitom se o to ani nějak zásadně nesnažim... Když si teď půjdu koupit nějaký ekologický mladoboleslavský zázrak, kde tvrdí něco jako 3,9l/100km, tak se na to číslo nejspíš nedostanu ani při hodně velké snaze. A ta metodika měření se za tu dobu patrně nezměnila. Takže mám dvě auta, změřené odpovídajícím způsobem podle stejné metodiky, ale u jednoho mám číslo, které reálně odpovídá tomu, za kolik s tím člověk bude jezdit, zatímco u toho druhého je to jen číslo... Je to podvod či ne? A u hybridů to dopadne patrně stejně - taky z toho dnes každý, kdo to vyrábí, bude chtít vytřískat co nejvíc a tedy dostat to číslo v litrech co nejníž... Já si třeba myslím, že ten hybrid může pomoct dost a zejména při tom poskakování po městě tu spotřebu citelně snížit. Ale zase nevěřím, že auto s 200hp bude jezdit v dlouhodobém průměru za 2l/100km. A až tohle dojde těm byrokratickým mozkům odtrženým od reality (v době, kdy těch aut tady bude většina), tak zase něco vymyslí a budou hybridy fůj...

    LEHUOK: já SUV taky nesnáším, ale dneska se ta nálepka dává už skoro na cokoliv. Hromada lidí tím nazývá i Outbacka, který je u mě normální kombík :-) Jinak paradoxem je, že většina těch SUV je na prostor ještě menší narozdíl od kombíku... původní koncepce těch aut měla být nějaká taková, že to mělo být rychlé sportovní auto, co projede i nějakým malým terénem. Dneska se to prodává s litrovým tříválcem a pohonem předních kol a lidi si to stejně koupí... takže... dobře jim tak :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: To že se může změnit je málo platný argument k tomu, že se při tom podvádí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam