• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: To že "logickým krokem by bylo poslat EU do zadele" je klam. I kdybychom z EU vystoupil, stejně bychom přejali její metodiku, protože jsme na nějaké přeměřování nepodstatný trh. Čili buď bys měl EU normy a nulový vliv na jejich znění (což je pro zemi tak hodně ekonomicky postavenou na automotive exportu hodně špatné) nebo vlastní normy a trh jak za Komančů. A ta metodika se za posledních patnáct let měnila tuším třikrát.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: Vzhledem k tomu, že hromada aut má oficiálně v základu nádrž o objemu x a za příplatek 1Kč dostaneš x*2, tak už to podvodem začíná dost zavánět... Stejně jako když se měření dělalo na autech s odpojeným alternátorem a páskou oblepenou všechny škvíry... ta metodika bude dlouhý roky stejná, takže zatímco před 10+ lety sis auto koupil a jezdil si s ním za stejnou spotřebu, co byla v papírech, dneska už to tak nebude. Takže ano, právně vzato to možná podvod není, metodice to odpovídá, metodika není nejšťastnější, nicméně než se začlo "optimalizovat," tak ty čísla celkem seděly a na té "optimalizaci" nejvíc nakonec ostrouhá koncový zákazník (ať už kvůli tomu, že mu to bude žrát o dost víc, než kolik si plánoval před nákupem nebo na tom, že bude okradenej na vyplácení cestovních náhrad, který se dělaj dle papíru). Logický krok by byl poslat EU do zadele, že je to nereálný. Ale za současného stavu mám pocit, že ikdyby EU vydala nařízení, že auto má cestou z kopce vyrábět naftu, tak evropský automobilky budou pracovat na řešení, aby dle papíru to naftu opravdu vyrábělo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: iirc SUV na začátku byly trucky přestavěné na auto, ne malá rychlá auta.
    To že je (zejména evropská) metodika měření úplně debilní (a na hybridy obzvlášť, startuješ s plnou baterkou a měřicí cyklus je krátký) furt není podvod. A vzhledem k tomu, že metodika je známá a továrna má závazné limity na spotřebu přes portfolio, tak prostě optimalizuje jak to jde. vedlejším efektem je například to, že auta mají malé nádrže, protože se měří s plnou nádrží - ale v realitě to efekt nemá. Je použití menší nádrže podvod, logický krok, nebo obojí?
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    Nevim jestli to nekdo sledujete, ale tydle Australsky blazni postavili super auto - Lego s 3.6H6 Turbo.. https://www.youtube.com/watch?v=9Ny5Q_G1YG4

    Neco takoveho bych si chtel postavit taky nekdy
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS:
    SPM: Souhlas, proti Outbacku, Foresteru a podobnym nereknu krivyho slova, spis to cemu se dnes SUV rika s tim mam problem :) I kdyz teda ten posledni outback totalne zabili tema stresnima lyzinama.. Vyjma toho krasne auto
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: No samo že s Foresterem, i když mi přijde, že i s přechodem kompaktního segmentu směrem k, ehm, SUV, byli XV taky jedni z prvních.

    Akorát za časů Forestera SF se tomu SUV neříkalo. Podle mě — ale můžu se plést, nemám to načtený — neni počátek SUV u sportovních aut, ale u offroadů, zjednodušenejch pro rekreační použití; třeba takový Pajero Sport, 4Runner, z malejch RAV. Subaru tomu šlo naproti Foresterem a Outbackem.

    To S v SUV neni o sportovní povaze auta, ale uživatele, tzn. nekára, se kterou se sportuje (závodí), ale která mě za sportem doveze.

    Čemu se říká SUV dneska... škoda slov.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: na tom mym 16 let starym pekáči mám dlouhodobu spotřebu o pár desetin níž, než co je v techničáku a přitom se o to ani nějak zásadně nesnažim... Když si teď půjdu koupit nějaký ekologický mladoboleslavský zázrak, kde tvrdí něco jako 3,9l/100km, tak se na to číslo nejspíš nedostanu ani při hodně velké snaze. A ta metodika měření se za tu dobu patrně nezměnila. Takže mám dvě auta, změřené odpovídajícím způsobem podle stejné metodiky, ale u jednoho mám číslo, které reálně odpovídá tomu, za kolik s tím člověk bude jezdit, zatímco u toho druhého je to jen číslo... Je to podvod či ne? A u hybridů to dopadne patrně stejně - taky z toho dnes každý, kdo to vyrábí, bude chtít vytřískat co nejvíc a tedy dostat to číslo v litrech co nejníž... Já si třeba myslím, že ten hybrid může pomoct dost a zejména při tom poskakování po městě tu spotřebu citelně snížit. Ale zase nevěřím, že auto s 200hp bude jezdit v dlouhodobém průměru za 2l/100km. A až tohle dojde těm byrokratickým mozkům odtrženým od reality (v době, kdy těch aut tady bude většina), tak zase něco vymyslí a budou hybridy fůj...

    LEHUOK: já SUV taky nesnáším, ale dneska se ta nálepka dává už skoro na cokoliv. Hromada lidí tím nazývá i Outbacka, který je u mě normální kombík :-) Jinak paradoxem je, že většina těch SUV je na prostor ještě menší narozdíl od kombíku... původní koncepce těch aut měla být nějaká taková, že to mělo být rychlé sportovní auto, co projede i nějakým malým terénem. Dneska se to prodává s litrovým tříválcem a pohonem předních kol a lidi si to stejně koupí... takže... dobře jim tak :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: To že se může změnit je málo platný argument k tomu, že se při tom podvádí.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Opravdu? S Forestrem nebo jak to myslis..
    CROSS
    CROSS --- ---
    To je docela ironie, že Subaru patří k průkopníkům toho segmentu.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    AXTHEB: Asi je to tim ze nemam velkou rodinu a nepotrebuju do auta nasoukat 8 lidi, ale koncept SUV mi prijde naprosta zhovadilost (a vim ze jsem v mensine). V tomto souhlasim s clarksonem ktery jednou prohlasil ze to je jako nosit celorocne lyzaky na nohou - parkrat za rok v zime je to uzitecne, ale po zbytek casu se clovek taha s tezkou botou.. Pritom by mi stacilo ke stesti kdyby udelali levorka s Manualem nebo dvouspojkovym automatem :)
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: která se může zase kdykoliv změnit... ostatně dnešní normální auta mají v papírech taky spotřebu, na kterou se normální člověk nedostane. A už se řeší reálnější metodiky, připitomělé návrhy jako online měření spotřeby a posílání někam a podobně...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Jenže tohle není podvod, takhle vypadá oficiální metodika.
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: Nebo Evropa zatrhne i hybridy, až zjistí, že se tady na těch papírech podvádí s emisema ještě víc :-) Tohle máme takový případ v práci; kolega má plugin hybrida. Kdyby se mu měl vypsát cesťák, když jede svým autem, tak se mu náhrady počítají podle spotřeby v techničáku. Což reálně znamená, že by na tom prodělal i kalhoty - to auto má v techničáku kombinovanou spotřebu 1,9l / 100km. Cože je číslo, za který to asi dovede cca chvíli jet, když to vyjede s nabitou baterkou. Cestu Praha - Brno to už jede za 7+, protože tam v tu chvíli nemá ten elektromotor moc co dělat...
    CROSS
    CROSS --- ---
    No upřímně řečeno čekal bych, že přijdou s nějakým hybridem. Už když jsem kupoval naposled auto před dvěma lety, byl ve hře plugin hybrid (Outlander), a počítám s tim, že na konci mého spotřebního cyklu (za dva tři roky) to bude takřka hotovka. Subaru, zdá se, se tomu zatim vyhýbá. Přitom pro ty větší stroje typu Outback (nebo teda Ascent) to nemůže být za taková technická výzva (když to umí Toyota nebo Mitsubishi). A pomohlo by to v Evropě.

    Ono je možný, že pro Evropu to bude nakonec jediný řešení, jak dostat do auta nějakej výkon (tim nemyslim sportovní) a zároveň zůstat u max. dvoulitru.
    SPM
    SPM --- ---
    Mě nejvíc rozbrečelo, že jsem se v souvislosti s tím dozvěděl, že H6ky zařízli úplně, takže už nebudou ani v USA... to mi přijde spíš dost smutný.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LEHUOK: Mně to přijde jako naprostý autoporno
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Cekal jsem nejaky sportovni kombik v manualu a misto toho velke tluste SUV, fuj! :)) Svet jde do zahuby
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Dal bych tam originál
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: zřejmě :)

    Pak ještě toto: ale značky těch dílů neznám
    Přední drzak, pricny stabilizator SUBARU FORESTER (SH_) 2.0 AWD 110kw
    http://autodily.mjauto.cz/subaru/forester-sh/2-0_110/stabilizator/febi42791.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam