• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: Jo no a u úplně nových aut pro jistotu nedávají tu ručičku vůbec :-) Já mám v autě tenhle bazmek, co někdo v klubu vyráběl (tohle teda není z mého auta), který ukazuje spoustu zatajovaných věcí :-D



    Jenom jsem s tím pak strašně milován, i v servisu, protože furt chodím s nějakým problémem, který tam vyčtu a na autě jinak nic poznat neni :-D
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    AXTHEB: bylo by hezky, kdyby tam dodelali power user rezim, kterej tu rucicku donuti ukazovat pravdivy udaje... matne si vzpominam, ze u koncernovejch aut tomu melo jit pres diagnostiku domluvit.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: No, Tak to funguje u všech novějších aut, protože jinak ta ručička lítá nahoru a dolů a děsí to řidiče
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: kamarádovi přišla, na BP Legu

    LEHUOK: Popravdě asi nikdy. Teda za mýho ježdění se přetěsňoval motor, ale myslím, že zrovna pumpa tam tenkrát zůstala stejná, měnily se třeba napínáky. A u předchozích majitelů bych moc nevsázel na to, že by ten motor byl kdy otevřenej. No, uvidíme... jinak největší podvod podle mě je ta ručička teploměru, která drží na středu od 70C do 105C... nemít tam píchlej ten, co čte teplotu z diagnostiky, tak na tohle nikdy nepřijdu... Teda přijdu na to ve chvíli, kdy se to zhorší natolik, že to přeleze těch 105C a to už je v tu chvíli pomalu na odtah :-D
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Ta vodni pumpa muze byt realna varianta - kdy byla naposled menena? "Nevyhoda" rozvodoveho retezu je ze narozdil od klasickych rozvodu to cloveka nenuti vymenit vodni pumpu, a casto se to proto zanedba.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Taky vám přišla svolávací akce na kabelový svazek?
    SPM
    SPM --- ---
    ještě jsem teď zjistil jedno pozorování. Přijel jsem domů, zaparkoval, voda 94C, sahara hučí, teplota dolů nejde. Tak jak jsem stál, tak jsem na volnoběh přidal na 1500rpm a voda okamžitě spadla na 91C... takže hádám, že to buď ten chladící okruh bude zasraný / ucpaný někde vevnitř nebo bude KO vodní pumpa.
    SPM
    SPM --- ---
    BLULAJTA: jo, to už mě taky napadlo... akorát jediný co mě odrazuje je, z toho co jsem pochopil, že ho musíš demontovat. Respektive že když ho vystříkáš jenom tak jak je na autě, tak z něj toho asi moc nedostaneš... a nějak teda nemám koule se sám pouštět do demontáže chladiče :-D Takže to asi zkusím teď překlepat do další výměny oleje nebo posrání něče jinýho a nechat to někoho udělat naráz :-) (generálně vzato auto snad netrpí, pač ty teploty jsou jinak úplně normální, jenom to prostě furt točí saharou, jakmile ji to zapne).
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    SPM: Občas stačí vyčistit chladič, to jsem řešil už jednou... někdo to dělá opatrně vapkou, někdo to dá někam na profi čistku... :-)
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak ale přetrvává mi ten problém s "chlazením." Teda, teploty chladící kapaliny vyčtené z diagnostiky jsou úplně normální, ale problém je, že když se zapne při stání sahara, tak ta teplota zůstává stejná nebo lehce sleze, ale nejde dolů natolik, aby se ta sahara vypla. Za jízdy funguje normálně. Nechal jsem teď měnit termostat, pač jsem měl podezření, že se otevírá moc pozdě a že prostě termostat zavře dřív, než to sahara ufouká, ale chová se to s novým úplně stejně. Takže zase nic nevim, asi teď můžu zkusit náhodně měnit to čidlo, chladič nebo vodní pumpu a určitě to bude až to poslední :-D
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: já to mám alespoň rozložený do 2,5 let a 36000km :-D Ale je fakt, že celkově už mě to s pořizovací cenou asi vyšlo přes 2 kila (a už jsem to kupoval jako relativně laciný a voježděný auto). Ale já když se pozoruju, tak bych dokázal furt reklamovat i nový auta :-D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: D'oh, tak tohle uz by teda odradilo i me - a to se považuju za skalniho fašounka Subaru. Ja podobny lapalie zakusil s Lolvem (viz prislusny auditko), nastesti teda sluzebnim, ale kdyz jsme za servis byly nekde kolem 120k za posledni rok a pulka autoservisu v Praze mi tykala a stavela na kafe, kdyz me z dalky videla, dištancoval jsem se od toho, byť povoz to byl jakoze fajn.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: to já měl vysranou už i H6 :-D Teda vysranou, klasicky těsnění pod hlavama, ale u boxeru to není nejlevnější závada a u H6 ještě míň :-) Pak to nějakou dobu bylo dobrý, akorát s dalším servisem jsem nechával opravovat klimatizaci a zjistilo se, že klima kompresor co jsem měl náhradní, je z jinýho auta. Takže nový kompresor :-D No a pak největší peklo přišlo, když se začal boj s korozí. Viditelně to mělo nahnilou kapotu, pupínky na zadních lemech a těsně před odvezením na vyvařování teda už bylo cítit, že určitě i prahy, pač mi vzadu hever málem projel skrz :-) A když se to odplastovalo, tak se objevilo doslova peklo :-D No, pak k tomu další nějaký drobnosti jako ložisko, hadice zpátečky od motoru praskla, nějaký silent bloky, drážkový řemeny, dost jsem si vyhrál s tím zadním světelným panelem (ale za to si tak trošku můžu sám), vypálený patice na světlech... a generálně to poslední dobou bylo OK, než se mi po výměně náplní posrala škrtící klapka, odjelo to na plaťáku a následně odešla nová svíčka :-D Ale jinak elektrický motorek ani jeden :-D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Hezky! Ja mam taky veterana (spec B), ktery me furt necim vypejka, po pataliich s motorkama (asi vsechny motorky krome H6 pod kapotou se vysraly nejak) ted resim sehnani jednoho alu disku (!!! :), laser do CD playeru, chci poladit audio celkove a vubec, hroznej vomrd, ale vlastne takova radost... :)
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: BHčkový Outback, 3.0 154kW, taky už takovej dost veterán :-) Nejhorší je, že ač je to stará volítaná pixla, tak to jezdí tak krásně, že tomu člověk ledacos promine :-D Jako některýma věcma mě to párkrát vypeklo, být to jiná motorizace, tak už možná šel z domu :-D

    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: A ty mas vlastne H6 v cem, pane kolego? :)
    SPM
    SPM --- ---
    Tak H6ka je už zase zpátky doma. Sice mi teda na dálnici přišlo, že na tempomat to pořád trochu cukne, ale to už asi nejspíš bude moje přehnaná paranoia (když jsem se chopil plynu sám, tak jsem ten pocit neměl. A hlavně při stání a popojíždění v koloně to jede úplně normálně). Viníkem byla svíčka. Úplně nová, drahá, iridiová svíčka. Praskla... Se fakt snad může stát jenom mně :-D
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: jo, jako bourat s tim asi dobrej napad neni. ale mam doma jeste swifta 2001 (aka justy 2) a v tom bych chtel asi bourat jeste min :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Akorát když to nabouráš tak se to zmuchlá jak papír, no.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: jojo, podle popisku na klíču 89 :-) Motorem si popravdě nejsem moc jistej; u těhlech půjčovacích aut je otázka, co tam vlastně vrazili :-D Podle karoserie by to mělo mít 2.2, koukali jsme pod kapotu, ale jednoznačnou identifikaci jsme nenašli :-) Reálně to teda žádný trhač asfaltu není, ale furt mě fascinuje, jak to startuje - přijdu k tomu v mrazu a sotva se dotknu klíčkem startovací polohy, tak ten motor běží :-D A brutálně to zatáčí, jak je to lehoučký :-) A taky teda moc nechápu, co ten automotive průmysl za 30 let udělal, pač kromě klimatizace to má prakticky všechno a jezdí i přes svůj věk dost pěkně :-)

    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Prvni generace jakoze 89-93? S jakym motorem? Fotku! :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Motorek sehnan na Subatech za 1500 Kc + postovny... Je to na vsechny legacy tyhle generace stejny. Dik!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam