• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: ano
    2.0 92kw a 2.5 121kw ok
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    našel sem nějaký outback na marketplace je to 2.5 co by šla na LPG nebo ne? https://m.facebook.com/...22%3A503%2C%5C%22value%5C%22%3A0%2C%5C%22upsell_type%5C%22%3Anull%7D%22%7D
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: Co se týče plynu, tak vysloveně bez problémový byly 2.0 92kW a pak některý 2.5 z legacy/outback (nedám z hlavy který). Na obojím se seřízení ventilů dělalo šroubem, takže se to štelovalo na autě. Pak byly motory, který s plynem při nějaké opatrnosti, hlídání a servisování fungovaly. Sem patří ty starší turba z forestrů a třeba H6 154kW (tu ale nesežranou korozí IMHO neseženeš). Nicméně na těhlech motorech seřízení ventilů je motor ven, kontrola se dá ještě udělat na autě. Stále se to teda finančně vyplatí, ale za ten servis, když se to musí seřídit, vyhodíš 10+ a je to otrava. Obecně se jinak plyn nedoporučoval do novějších motorů s variabilním časováním ventilů, co mají obvykle v R názvu, takže 2.0 z Legacy a Forestra. Nicméně je celkem dost aut, co tam to LPG mají a taknějak to funguje. (Jak je to s nastavováním vůli si u nich nejsem jistý). No a pak jsou motory, do kterých bych ten plyn fakt dávat nedoporučoval a skončí to prakticky vždycky špatně. Sem patří novější H6 (3.0 180kW, 3.6).

    Ohledně tovární zástavby - výrobce to tam nemontoval nikdy. U některých aut to tam montoval importér, takže to auto s LPG si zákazník mohl koupit jako nové, s LPG, ale nebylo to z výroby, bylo to do něj dodělané. Kolují nějaké zkazky, že možná tyhle tovární zástavby měly nějaké další úpravy, jako například jiná sedla ventilů v motoru. Ale potvrzené jsem to ještě neviděl... a obecně vzato těmhle autům je spíše lepší se jako ojetinám vyhnout, protože ty LPG systémy, co se do toho dávaly, tady nikdo nebo skoro nikdo neumí servisovat a když už, tak je to hrozně drahé. Takže první problém na té "tovární" zástavbě stejně u lidí většinou končí výměnou LPG systému...
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    ZUBR: za mne nejlepsi sohc 2,5 115kw, plyn to dava, ventilovy vule udelas v aute, jednou udelas tesneni pod hlavama MLS a ne ten jejich papirovej kepl a pak uz jenom jezdis..

    [pokud to teda nejak zahadne neohnes do bananu, jako nekdo ..]
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: o par prispevku nize SPM vysvetluje, kterej motor pro lpg ano
    ja mel zato, ze turbo je ok, ale u subaru je to naopak a neni

    tzn. vicemene jen starsi (EJ) dvoulitr atmosfera
    jenomze jestli se nepletu, ten u outbacka tyhle generace ani nenajdes (legacy a forester ano)
    obvzlast na forester uz je to ale lenota

    u jinejch motoru muzes na levny serizovani ventilu zapomenout
    protoze to casto znamena motor ven, jako u H6
    jeste 2.5 125kw by mel mit serizovani cervikem, jenomze to je zas olej zerouci kepl

    lpg zastavba znamena kontrolu vule co 30tkm, pokud budou rozhozeny-motor ven= usetreny peniz za lpg se ti nuluje
    h6 ma navic mekky sedla, tzn dalsi vec, proc lpg ne

    jak moc nutne potrebujes 4kolu, a kolik najezdis rocne?
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    HERR_FLICK: ok dziny nenosim ale ta kůže neni podstatný co bych na tom hledal..dulezity je poměr cena/stav auta aby to jeste něco vydrželo, nehodlam do toho hned nasypat dalsi 10tky tis. jaky je idealni motor pro lpg? tuším ze některý subaru měli lpg z vyroby? kam se koukat kde to nejvic rezne? jaky pazvuky co vydává? precijen je tam dost veci co se točí a co uz vubec se neorintuju v elektronice.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Hele já v tom jezdil za ovcema a vozím v tom dva psy a tři malý děti. Jediný stopy co tam zůstaly jsou od mokrejch železnejch věcí, co tam zrezly.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: kuzi naimpregnujes a pak je celkem jedno, jakou ma barvu, pracovni odev od blata snese kazda dost podobne, proti latce pohoda myti s kyblem a hadrem

    nejhorsi postrach svetly kuze sou akorat denimovy dziny

    pocitej kazdopadne s tim, ze outback h6 neni na provoz uplne nejlevnejsi povoz
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: lepší žádná kůže, ale u H6 si moc nevybereš, těch látkovejch H6 je hodně, ale hodně málo. Ad inzerát, počítej, že jestli to nebylo dělaný, tak tohle je přesně nájezd, při kterym na H6 fouká těsnění pod hlavou :-)
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: sem furt v pracovním tak bílá by byla hned špinavá. možná lepší žádná kůže. našel sem něco na bazoši https://auto.bazos.cz/inzerat/125730229/subaru-outback-30-h6.php
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CROSS: Nevim, já k ní přišel jak slepej k houslím :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    AXTHEB: Jako souhlasim, měl jsem ve forestrovi světlou, ale teda good luck se sháněním.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: bílá kůže > černá kůže. Tvoje prdel ti v létě poděkuje ;)
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    BIGHEAD: koukám po něčem podobným. nemusí to nutně být Forester klidně Legacy, Outback. Neshnily kombi, automat, (černá kůže:)LPG nebo motor vhodnej pro to. cena tak 100 max 150.
    SPM
    SPM --- ---
    4PTO: 4, 5 kvalt mely jenom H6 outback/legacy
    4PTO
    4PTO --- ---
    HERR_FLICK: prosím at nemusím hledat, v tom je 4 nebo 5st AT prosím?
    SPM
    SPM --- ---
    HERR_FLICK: na LPG je teda rozhodně atmosféra lepší. Zvlášť ta stará 92kW, která s tím funguje v pohodě a vůle ventilů se našteluje v autě. Naopak do turba bych LPG vůbec nedával. Sice teda u těch starších, když se to udělá nějak rozumně a hlídá se to (což je třeba to štelování vůlí a u turba to znamená motor ven), taknějak funguje a nevysere se jich 100% jako třeba u 3.0R :-)

    EXCITE: podle mě blbost, rozhodně to není jenom o tom, že tam vyndáš kus výfuku a namontuješ turbo... takže u těhlech starších aut bude asi jednodušší si to turbo koupit rovnou jako celý auto :-)

    BIGHEAD: na tohle použití pokud ti nevadí, že to tolik nepojede, by ta atmosféra byla v pohodě. Teda, aspoň s manuálem, ten automat to auto hodně zlenivý, takže atmosféra s AT bude asi hodně pro trpělivé...

    BIGHEAD: 2.0 92kW vydržely strašný věci, takže tam bych se ničeho asi nebál (nedávno na FB byl takovej, co na tom měl snad 650). U toho turba bych byl asi trochu opatrnější, byť když je ten motor v kondici a má nalítáno 3 kila, tak asi nejspíš ještě něco vydrží... ale počítal bych s tím, že je větší šance, že přijde těsnění pod hlavou, chtělo by to zjistit kolik to žere oleje a podobně...
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    Jentak jeste ohledne njezdu treba 300k km by mel bejt jeste v pohode ne u benzinu
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    EXCITE: s penezma se da vsechno)
    jdm verze SH turbo maj, takze by to az tak drahy a voser bejt nemuselo, protoze k ej20 jsou kity k mani, plus se to tam v pohode vejde, snad to pujde i na nektery pripraveny mista uchytu etc.
    uplna lace to ale nebude, pokud to nekoho nechas udelat, tak praci bych rek tak kilo+
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BIGHEAD: Automaty nemají redukci, nedává to moc smysl, nechcípá to. Naopak, když chceš aby ti automat neuklouzl při rozjezdu tak zařadíš ze stoje dvojku.
    A zvlášť na zajebanejch polňačkách ve sněhu (a v kolonách) je automat obrovsky příjemnější, pro mne je to rozdíl dřina/radost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam