• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    DICK85
    DICK85 --- ---
    ZUBR: vice fotek :-). Také mi z teto fotky prijde přikrčený.
    NONSENSE
    NONSENSE --- ---
    ZUBR: neni nejakej sedlej?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: jakej motor?
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    tak nakonec jsem pořídil outback. snad se nebude moc závad..

    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    SPM: u aut puvodem z USA je jeste dobry si dat pozor, ze maji spravne homologace, hlavne u svetel... pokud na svetlech je jenom DOT a ne E v krouzku, policajtum se to moc nemusi libit. U chrysleru jsem pak zjistil, ze EU varianta prednich svetlometu byla cca 2x drazsi, nez US original (na druhou stranu RHD varianta pro Anglii byla proti US originalu dokonce 4x drazsi).
    NONSENSE
    NONSENSE --- ---
    Subaru kola (plecháče) 16 palců s gumama Michelin - zimní - Praha - západ - Bazoš.cz
    https://auto.bazos.cz/inzerat/126506726/plechace-subaru.php
    SPM
    SPM --- ---
    Já si osobně myslím, že ty rozdíly by tam být nemusely (vyjma budíků, světel, apod), když to vyjelo ze stejné fabriky, ale ruku do ohně bych za to nedal.

    Ohledně Subaru dovezených ze států bych si pak ještě dal pozor na to, že u nás to z drtivé většiny prodává ten autobazar v Nové Pace a ten většinou kupuje tamní totálky a pak opravuje. Takže v tomhle případě je ještě dobré zjistit co s tím autem vůbec bylo (pač občas je to třeba taky utopené auto... a to radši spíš vážně nechceš :-) ).

    S těma dílama: v autorizákách u nás mi přijde, že se celkem bez problémů dají objednat díly na auta, co se běžně v Evropě prodávali. Dobře, ty moje obě hračkou jsou z Japonska, ale předpokládám, že na Tribecu by ty díly mohli umět sehnat stejně. Z věcí co jsem kupoval, takové ty relativně běžnější věci šly obvykle ze skladu z Německa a byly tu během pár dnů. Občas některé ptákoviny snad šly až z Japonska a čekačku většinou inzerovali dva týdny, mnohdy to stihli rychleji (pro porovnání, kupoval jsem třeba ty T šrouby, kterými drží maska v kapotě, na 20 letého Outbacka, na ty jsem čekal. Štefty kol na libero byly za pár dní :-D ). Takže, hned k vyzvednutí to sice vždycky není... ale upřímně co vidím u kolegů s nabouraným autem, tak na úplně běžná konfekční auta, vyrobená v Evropě, kterých jezdí po ulici mraky, čekali mnohdy mnohem déle...
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    jo, to máš asi pravdu, obojí je vyráběný v Americe, ale i tak by tam nějaký rozdíly bejt mohly, ne? zkusim se asi poptat ještě autorizovanejch servisů, jak sou na tom s dílama no...
    jinak Ascent by se mi taky líbil, ale ten je tak trochu mimo rozpočet :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    ANAXYM: možná naivně se zeptám... evropská i americká verze tohohle auta byla vyráběná v USA, je to starý auto, který se nejen v Evropě už dávno neprodává, takže co se týká dostupnosti náhradních dílů lze skutečně očekávat nějakej rozdíl mezi americkou a evropskou verzí?

    U Subaru je to prostě sázka na to, že obecně v servisu moc neparkujou, a pokud ti to někdo rozstřelí a budeš shánět nějaký zásadní díly, přijde mi, že je to skoro jedno.

    (Nicméně nerozumim tomu ani zbla. Osobně koukám spíš po Ascentu, narazil jsem na prodejce, kterej je vozí z USA... ale zatim mi přijde, že s tim bude moc sraní, právě proto, že se to v Evropě neprodává a udržovat relativně raritní model...)
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    Čau, sem narazil na docela pěkný Subaru Tribeca, jen je to dovezený že států. Je to ročník 2009, 3,6l benzín.

    Nevíte jak moc se liší evropská a americká verze co se týče náhradních dílů? Nerad bych měl totiž auto zaparkovaný v servisu jen proto, že se musí čekat, než dojdou náhradní díly.

    Díky!
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: byl sem to obhlédnout a není to ono.praskle okno docela orezle. spíš outback 2.5
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Takový lego mám, má docela nízkej podvozek, jestli budeš jezdit terény tak si urveš přední nárazník ani nebudeš vědět jak.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    co toto ?https://www.mamacar.cz/karta-vozu/subaru-legacy-2-0r-4x4-aut-cr-servisni-kn-15925708105796183
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: ano
    2.0 92kw a 2.5 121kw ok
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    našel sem nějaký outback na marketplace je to 2.5 co by šla na LPG nebo ne? https://m.facebook.com/...22%3A503%2C%5C%22value%5C%22%3A0%2C%5C%22upsell_type%5C%22%3Anull%7D%22%7D
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: Co se týče plynu, tak vysloveně bez problémový byly 2.0 92kW a pak některý 2.5 z legacy/outback (nedám z hlavy který). Na obojím se seřízení ventilů dělalo šroubem, takže se to štelovalo na autě. Pak byly motory, který s plynem při nějaké opatrnosti, hlídání a servisování fungovaly. Sem patří ty starší turba z forestrů a třeba H6 154kW (tu ale nesežranou korozí IMHO neseženeš). Nicméně na těhlech motorech seřízení ventilů je motor ven, kontrola se dá ještě udělat na autě. Stále se to teda finančně vyplatí, ale za ten servis, když se to musí seřídit, vyhodíš 10+ a je to otrava. Obecně se jinak plyn nedoporučoval do novějších motorů s variabilním časováním ventilů, co mají obvykle v R názvu, takže 2.0 z Legacy a Forestra. Nicméně je celkem dost aut, co tam to LPG mají a taknějak to funguje. (Jak je to s nastavováním vůli si u nich nejsem jistý). No a pak jsou motory, do kterých bych ten plyn fakt dávat nedoporučoval a skončí to prakticky vždycky špatně. Sem patří novější H6 (3.0 180kW, 3.6).

    Ohledně tovární zástavby - výrobce to tam nemontoval nikdy. U některých aut to tam montoval importér, takže to auto s LPG si zákazník mohl koupit jako nové, s LPG, ale nebylo to z výroby, bylo to do něj dodělané. Kolují nějaké zkazky, že možná tyhle tovární zástavby měly nějaké další úpravy, jako například jiná sedla ventilů v motoru. Ale potvrzené jsem to ještě neviděl... a obecně vzato těmhle autům je spíše lepší se jako ojetinám vyhnout, protože ty LPG systémy, co se do toho dávaly, tady nikdo nebo skoro nikdo neumí servisovat a když už, tak je to hrozně drahé. Takže první problém na té "tovární" zástavbě stejně u lidí většinou končí výměnou LPG systému...
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    ZUBR: za mne nejlepsi sohc 2,5 115kw, plyn to dava, ventilovy vule udelas v aute, jednou udelas tesneni pod hlavama MLS a ne ten jejich papirovej kepl a pak uz jenom jezdis..

    [pokud to teda nejak zahadne neohnes do bananu, jako nekdo ..]
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ZUBR: o par prispevku nize SPM vysvetluje, kterej motor pro lpg ano
    ja mel zato, ze turbo je ok, ale u subaru je to naopak a neni

    tzn. vicemene jen starsi (EJ) dvoulitr atmosfera
    jenomze jestli se nepletu, ten u outbacka tyhle generace ani nenajdes (legacy a forester ano)
    obvzlast na forester uz je to ale lenota

    u jinejch motoru muzes na levny serizovani ventilu zapomenout
    protoze to casto znamena motor ven, jako u H6
    jeste 2.5 125kw by mel mit serizovani cervikem, jenomze to je zas olej zerouci kepl

    lpg zastavba znamena kontrolu vule co 30tkm, pokud budou rozhozeny-motor ven= usetreny peniz za lpg se ti nuluje
    h6 ma navic mekky sedla, tzn dalsi vec, proc lpg ne

    jak moc nutne potrebujes 4kolu, a kolik najezdis rocne?
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    HERR_FLICK: ok dziny nenosim ale ta kůže neni podstatný co bych na tom hledal..dulezity je poměr cena/stav auta aby to jeste něco vydrželo, nehodlam do toho hned nasypat dalsi 10tky tis. jaky je idealni motor pro lpg? tuším ze některý subaru měli lpg z vyroby? kam se koukat kde to nejvic rezne? jaky pazvuky co vydává? precijen je tam dost veci co se točí a co uz vubec se neorintuju v elektronice.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Hele já v tom jezdil za ovcema a vozím v tom dva psy a tři malý děti. Jediný stopy co tam zůstaly jsou od mokrejch železnejch věcí, co tam zrezly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam