• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SPM: No nebo prostě hledat kus co měl kliku a nezrez. Mě ten bílej co jsem posílal link přišel zajímavej tím, že je ze Švýcarska a tam nesolej.

    A na dlouho to právě chci, po cca 52. autě jsem se rozhod, že mě vlastně hrozně irituje měnit auta a zejména je prodávat. Takže už bych si ideálně chtěl kupovat jen auta co mi zůstanou.
    SPM
    SPM --- ---
    BOBASH: Tady máš takový náhled, jak na BH generaci vypadala koroze před 3 rokama: https://gallery.spamik.cz/v/spm/outback_rust_remove_2018/

    Jestli je to na zatření nebo ne nechám na tvém uvážení :-) Nicméně obecně z tohohle pohledu bych řekl, že ta novější generace bude lepší... Sice si myslim, že na hezký stav už většina z nich na vyvařování bude taky, ale asi se najdou kusy, které se pár let ještě nerozpadnou, takže jestli to nechceš na dlouho...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SPM: Jako mě nejde o to, aby to bylo 100% bez koroze, ale aby to bylo takový, že nemusím řešit vyvařování. Teď mě čekají přední nosníky, prahy a pár dalších věcí na Jaguaru, což bude dlouhá a drahá operace.

    Jestli bude na Outbacku něco orezlý na zabroušení a zatření, tak ok. Ale prostě aby se nemuselo vařit.

    To VTD zní jako zajímavý info, to by mohlo mít větší vliv než těžší čumák a v tom případě bych určitě preferoval třílitr.
    SPM
    SPM --- ---
    BOBASH: no jestli nechceš řešit, že to rezne, tak kup úplně novýho (v tom případě to máš jednoduchý, protože nic jiného, než 2.5ka, se u nás neprodává) a včas to prodej :-) Jinak trochu vážněji - BH generace (ten druhý odkaz) jsou dneska už poměrně hodně stará auta a poměrně hodně rezavá a celkově jich je málo. Takže najít nerezavý BH bude asi vzácnější než najít pohádkového draka (a to jedno doma mám...). BP generace je podstatně rozšířenější, ale taky už to jsou japonská auta, ježděná v místních slaných sračkách, 10+ let. Asi u většiny z nich to ještě chvíli potrvá, než se kvůli rzi rozpadnou vejpůl, ale drtivá většina z nich bude orezlá taky už docela hezky. Nicméně je u nich větší výběr, občas zřídka kdy se něco ne moc rezavého objeví...

    2.5ku jsem neřídil, nicméně nemám z pozorování úplně ostatních pocit, že by vlivem lehčí hmotnosti motoru to auto bylo nějak výrazně lepší na řízení. Naopak většina lidí říká, že ta 2.5ka je dost zdechlá (notabene s automatem - 4 rychlostní planetová převodovka s hydroměničem), 3 litry jezdí docela hezky (v BP generaci s pětikvaltem). A nutno i poznamenat, že 3 litry v obou těhlech generacích měly VTD, tedy poměrně sofistikovaný a slušný pohon s mírnou preferencí zadní nápravy. Ten u BP 2.5ek nebyl, u BH v nějakých raritnějších výbavách ano.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Začínám dospívat k tomu, že řešením automobilové otázky, která zahrnuje jednak auto pro manželku a druhak praktický protipól k nepraktickému, choulostivému a na údržbu náročnému Jaguaru XJ, je Outback jakožto skrznaskrz rozumná věc.

    Otázka zní: jakýho Outbacka si chce člověk koupit?

    Něco jako tohle?
    Subaru Outback 2.5i 121kW 4x4 AUTOMAT - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/outback/18964175?goFrom=list

    Něco jako tohle?
    Subaru outback - Opava - Bazoš.cz
    https://auto.bazos.cz/inzerat/131174954/subaru-legacy-outback-h6.php

    Něco úplně jinýho?

    Požadavky:
    primárně praktická věc co někam dojede, když bude zábava to řídit, jedině dobře, pohodlí je asi ale důležitější, spotřeba je mi tak nějak jedno (nájezd pravděpodobně do 10 000 km ročně), plyn asi nechci, co naopak chci je co nejlepší stav a zejména nechci řešit že to rezne.

    A nemám rád auta těžký na čumák, takže asi nechci třílitr.

    Takže, co vlastně chci za Outbacka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Začínám dospívat k tomu, že řešením automobilové otázky, která zahrnuje jednak auto pro manželku a druhak praktický protipól k nepraktickému, choulostivému a na údržbu náročnému Jaguaru XJ, je Outback jakožto skrznaskrz rozumná věc.

    Otázka zní: jakýho Outbacka si chce člověk koupit?

    Něco jako tohle?
    Subaru Outback 2.5i 121kW 4x4 AUTOMAT - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/outback/18964175?goFrom=list

    Něco jako tohle?
    Subaru outback - Opava - Bazoš.cz
    https://auto.bazos.cz/inzerat/131174954/subaru-legacy-outback-h6.php

    Něco úplně jinýho?

    Požadavky:
    primárně praktická věc co někam dojede, když bude zábava to řídit, jedině dobře, pohodlí je asi ale důležitější, spotřeba je mi tak nějak jedno (nájezd pravděpodobně do 10 000 km ročně), plyn asi nechci, co naopak chci je co nejlepší stav a zejména nechci řešit že to rezne.

    A nemám rád auta těžký na čumák, takže asi nechci třílitr.

    Takže, co vlastně chci za Outbacka?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PEDRO: Ne, ale někde tu mám sadu 15'' plechů.
    PEDRO
    PEDRO --- ---
    nemate nekdo nahodou jeden original plechac na Forestra 2008?
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    BIGHEAD: beru tipy :)
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    MARIHAI: Me dela servis kamos v zabehlicich, pred lety delal na garazi v nejakym subaru a ted uz dloihy leta jede sam, docela sem cumel co mi rekl za 1. Celkove o subarech hlavne forester a za 2. Vo boxerech fakt sem cemel, kdyz mu volam ze mam problem a scim tak hned rekne to je todle a ze ste vsichni subaristi stejny ze nejsem prvni a at to privezu, kdyby neco muzu dat kontakt, rychla a kvalitni prace za rozumně
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MARIHAI: měl dřív http://rvcars.cz/ ale asi nezaplatil za hosting, nevím.

    Jinak je to asi první servisák, který se neptal jestli chci fakturu a rovnou to udělal s papírem, ukázal všechny součástky co vyndal, vysvětloval proč co udělal. Jasně, může to být i divadýlko, ale působilo to důvěryhodně.

    Původně dělal u Emil Frey, pak se udělal pro sebe, co jsem slyšel

    Každopádně to bylo/je na téhle adrese:

    Havlíčkovo nám. 7
    252 19 Rudná
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    D_B_M: doufám že teda nebudu dolévat litr na1000 to ani není třeba měnit olej ale jen filtr. tak
    to sem měl na š120 před 20ti lety.. btw jsem montovali novej nerez výfuk a za ty prachy by to mohlo pasovat líp. střední tlumič se skoro dotýkal kardanu zadní měl zase krátkou trubku příruba na svody taky jinak. tak je to celý nakonec níž a nakřivo. teď ještě jestli výměna těch sond pomůže aby to jelo trochu.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    LIGI: ano, se podívej kolik je mezi motorem a blatníky místa a bude ti to jasné.
    CROSS
    CROSS --- ---
    MARIHAI: co jsem koukal, tak pořád nemá. Když jsem tam jezdíval, byla to víceméně one man show toho týpka jménem Robert Vychodil (RV, wink wink), ale dalo se s nim normálně mluvit, s čímž mám v servisech obvykle problém.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    CUBEECHECK: a má ten RV cars nějakej web?

    Servisy mě teda hodně trápěj .. AWD i Boxer, pokaždný šílený pálky, a že bych by to bylo tiptop to se mi nezdá. Takže si nechám doporučit
    SPM
    SPM --- ---
    LIGI: Víceméně ano. Já měl na svojí H6 fouklé těsnění pod hlavou (u H6 úplný evergreen), kde v podstatě na opravu taky akorát potřebuješ sundat hlavy, ty nechat srovnat a dát pod ně jiný těsnění. A motor ven...
    LIGI
    LIGI --- ---
    No je v tom EJ25D, 121kW. Pistni krouzky? Takze se ten motor vyndava jen kvuli demontazi hlav?
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: U 2.5ek to neteče, ty to prostě žerou by design...

    LIGI: vzhledem k tomu, že hlavy (jsou u boxerů dvě) koukají směrem do blatníků, tak to znamená motor ven. Teda, ono u některých aut, kde bylo dost místo okolo, to snad šlo sundat v autě, ale dělat takhle gynekologicky generálku by stejně asi nikdo nechtěl :-)
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    D_B_M: a kdyby to bylo nejaky hrozny, mel bych tady motor EJ25 SOHC 115kw, co podstoupil nize zminovnou pologeneralku a ja pak to auto ohnul do bananu..najeto max cca 7kkm od opravy, 220kkm celekm..
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    LIGI: litr na tisic je skoro jeste v norme, pokud tomu davas napit..pokud jsou dobry komprese, bude to tect guferama ventilu a horet..to obnasi motor ven, hlavy dolu, dat rovnou i novy MLS tesneni pod hlavama, gufera ventilu a dejme tomu rozvody.. a jses dobrej na dalsich 200kkm..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam