• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PIPLA: problém se škrtící klapkou.
    Tl-dr chce to do servisu.
    P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low Input
    https://www.obd-codes.com/p2102
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Prosím, vyrazila jsem někam autem - subaru outback 2007 - a vůbec nejede, jelo max tak rychlost 10 a ke konci málem nedojelo zpět.. háže mi to kuře - chybu jsem si načetla a je to chyba P2102. Prosím, netušíte, co s tím?
    P2102 Throttle Actuator Control Motor Circuit Low - co to znamená?
    Díky za pomoc.
    SPM
    SPM --- ---
    WACLOSH: Přirovnání je tam proto, že MPT v Subaru a Haldex jsou z pohledu technického řešení prakticky identické. Jestli jedno funguje líp než druhé, je rozdíl patrně v tom softwaru (což může dělat hodně, protože je to celé o tom), případně o nějakém nalazení na životnost (tradovalo se něco v tom smyslu, že haldex nebyl dimenzován na to, aby se přes něj přenášel výkon trvale) a spotřebu. Ale princip fungování je tam stejný...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    SPM: to je docela špatně přirovnáno s tím haldexem.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, mas pravdu, uz je to chvile co jsem to studoval naposled :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: podle me si v tom mel spis VTD (to same, co maji H6, je tam mechanicky diferak); sedi na to i ten pomer (u H6 je to taky konstruovane tak, ze na zadek pri vychozich podminkach jde vic). a to je dost odlisne od MPT ("haldex"), ktery ma vetsina ostatnich subaru automatu :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LEHUOK: Pokud se mi povede sehnat 6st manual se samosvorem vzadu, budu mit dalsi bod srovnani - bohuzel jich ale na prodej na Zelandu stale ubyva
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Ja mam zajimavy srovnani mezi legacy GT 5st. automatem a 5st. manualem.

    Ten automat byl podle mnohych jeden z nejvic pokrocilych systemu - samosvor vzadu a rozdeleni 45:55 predek:zadek. I kdyz to teoreticky funguje jako haldex, na pisku to bylo krasne pretacive a dalo se to udrzet v driftu.

    Ted mam manual, a presto ze je to viskozni spojka, je to 50:50 a tech 10% rozdil mezi napravama je opravdu znat, musim to "nakopnout" do zatacky abych dostal ten pretacivej smyk, pod plynem se to ale eventualne zneutralizuje a auto se spis sune stranou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SPM: Tak když se na to správně šlápne, tak driftuje i Octavia s Haldexem :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    HERR_FLICK: na forestru nedotáčivost nepozuruju. Ale nejezdim žádný vraždy. Měl jsem mondeo a to bylo nedotáčivý :)
    SPM
    SPM --- ---
    Ono u těch MPT systémů (což jsou prakticky všechny subaru s automatem kromě VTD) je fakticky vzato tohle číslo úplně jedno. V tom autě je místo středovýho diferenciálu hydraulicky ovládaná spojka. Je to technicky to samý, co Haldex. Přední kola jsou připojená natvrdo, zadní spíná tahle spojka (a tedy v jakém poměru je to sevřené při kolech stočenýma rovno a nulové rychlosti je prakticky šumák, důležité je, co to dělá za provozu a to se může dost lišit). Teoreticky tenhle systém je hodně dobrý. Přední kola jsou teda natvrdo, tam se s tím kouzlit nedá, ale zadek to může ovládat jak chce, včetně připnutí natvrdo, což zase neumí drtivá většina těch jiných diferákových systémů. V praxi je ale nedostatek v tom, že je to celé řízené softwarově, takže to, jak moc dobře nebo blbě se to chová je dáno tím, jak moc dobře nebo blbě to SW ovládá...

    Jinak k té praxi - s tím hrozně těžkým třílitrem před přední nápravou jsem dnes obdočoval z vedlejší doleva na hlavní. Po hlavní se sunul nějakej mašinfíra se škodovkou, tak jsem při tom výjezdu trošičku víc přidal plyn, abych se dostal ještě před něj... a už jsem letěl prdelí napřed :-)

    Takže ono asi hodně záleží... osobně co mám nejvíce najeto s H6kou s VTD, tak mi to auto přijde hodně neutrální. Nejezdím s tím nějaké brutality, je to přecejenom přerostlej nazvedanej kombík. Ale nechá si to líbit podle mě docela hodně a jede to kam má... a je to vcelku nezáludné (když už se to přežene, tak se to dá velice jednoduše srovnat zpátky).
    DICK85
    DICK85 --- ---
    HERR_FLICK: Do hlavy jsem si uložil, že Forester s cvt snad 60/40 na předek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MARIHAI: 4x4 s motorem pred predni napravou

    rozlozenim hmotnosti ve prospech predku

    krom toho treba 2.5 s cvt ma primarni bias 80/20 na predni nahon
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    MARIHAI: Kazda 4x4 je spis nedotaciva..
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    HERR_FLICK: nedotáčivý?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: ok, ja trochu blbe pochopil zadani

    hledas teda primarne zvysenou 4kolku
    tam bl/bp dava smysl velkej

    ja myslel, ze nejakej co nejspolehlivsi kombik s bonusem zajimavejch jizdnich vlastnosti
    4PTO
    4PTO --- ---
    BOBASH: info z fb k té bílé
    "Kdyby někoho lákala H6
    Byl jsem se na ni s kamarádem dívat cca 2-3 měsíce zpět, kdy byl ještě nabouraný zadek a na netu bylo za 35...
    hned po startu zachrastily rozvody, poté se ozývaly různé zvuky od kladek a alternátoru. Měl jsem i sundaný klíňák a opravdu to jsou kladky a altík...
    Třeba to pán všechno opravil, ale jelikož je to překupník, myslím že se jenom polátal ten zadek....
    Abych to jen nehanil, s korozí na tom zase tak špatně není a převodovka vypadala taky ok..
    Ale ty rozvody a kladky je vcelku velká investice, měl jsem tehdy pro pána nabídku 25, protože to tak odpovídalo, ale níž jít nechtěl...
    Každopádně jak jsem již psal výše, pokud dal všechno tohle dohromady, tak ok, ale silně o tom pochybuji...
    Jestli tam někdo byl, klidně dejte vědět, zajímalo by mě, co s tím udělal, že za nej chce skoro 2x tolik
    Ať to jezdí "
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Já se o rozpočtu ještě nerozhodl.

    A ad požadavky:
    a) je v komparaci s 21 let starým Jaguarem :)
    b) taktéž. důležitější je pohodlný, praktický, jízdní vlastnosti opět ve srovnání s jinou starou plečkou.

    Rozhodně nehledám auto na řidičský vyžití, primární je auto pro ženu, jestli mě s tím bude bavit jezdit je bonus. Když si budu chtít koupit auto na hraní, přikoupím Miatu :)

    Jinak už jsem koukal spoustou jinejch směrů, v rozptylu od devadesátkovejch Outbacků coby nejlevnější řešení přes Volva XC70, Jeepy Grand Cherokee WK2 až po nějaký úplný nesmysle.

    Ale ten 2004-2009 Outback (už jsem zase zapomněl, který to jsou písmenka) se mi jeví jako dobrý řešení tím, že je to asi relativně spolehlivý, je to praktický, všude to dojede, snad to bude i pohodlný a mohlo by to člověka moc nevosírat vyžadováním péče.

    Jo podotýkám, že se bavím o nájezdu 5-10 kkm ročně, možná ani ne. Mám ještě Jaguara a tak půlku týdnů v roce, ne-li víc, mám novinářský auta. Zároveň na všechny plánovaný delší cesty si jsem schopen zařídit novinářský auto.

    Teoreticky bychom se mohli kousnout a třeba se zadlužit a koupit si aktuálního Outbacka. Akorát mi už auto za 200 přijde na danej účel trochu jako overkill. To radši k tomu Outbacku přikoupím tu Miatu.
    4PTO
    4PTO --- ---
    a nebo dojezdi něco jako tohle a mezitím se rozmyslíš
    https://auto.bazos.cz/inzerat/131776042/subaru-legacy-outback-25i115kw4x4.php¨

    já hledám OTB v AT na doježdění ale nic za podobnou cenu není.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: hele aniz bych te chtel odrazovat od subaru, protoze sou to dobry auta, navic 3gen lego/outback je i mimoradne vzhledove povedena

    tak pozadavek na
    a) nesravy auto ktery nemusis resit
    b) dobre jizdni vlastnosti

    zrovna ten 18 let starej outback s 200kkm na hrbu nejspis nesplnuje z vic duvodu

    proti treba mazde sice tolik nerezne, a nastrikem spodku nez to zacne reznout se da hodne vyresit, to bejva u tohohle stari ale vetsinou passe, korozi asi budes muset resit v nejake min nebo vic neprijemny mire, jak je to jednou chyceny, tak je to v hajzlu a vecnej boj

    je dost velka pravdepodobnost, ze takovej kus bude mit vic nebo min zanedbanou udrzbu, a i kdyz urcity atmosfericky subaru muzou bejt i spolehlivy a pri spravny peci nestat raketu, ta pravdepodobnost, ze do toho x desitek tisic budes muset brzo vysypat, aby to fungovalo jak ma, a zas mel na delsi dobu klid, neni uplne mala

    takze z vic duvodu se ti vyplati poridit novejsi kus v odpovidajicim stavu, to znas ale sam az moc dobre

    ad jizdni vlastnosti
    subaru je takovy japonsky poloaudi, z principu nedotacivy, dost se da resit upravama na podvozku/pneu
    u slabsiho motoru nemas vzdy moznost dostatecny korekce plynem
    plus outback je vysoka koza, ktera sice na takovy poloSUV jezdi super, ale porad ma do spravnyho chovani hodne daleko, na rezani zatacek (a uceni se s 4kolou) najdes asi i vhodnejsi veci, nez outback 2.5i v matu
    delat s tim scandinavian flick, aby se to nehrnulo ze zatacky uplne nechces, stejne jako vicero uprav, kdyz sou auta rovnou postaveny na pozadovanou vlastnost (viz treba stejna kastle lego specB)

    takjaktak bych navysil rozpocet na porizeni (v souctu to vyjde nastejno) pokud nutne nepotrebujes 4wd do bahna/snehu, tak bych i koukal trosku jinam, nez na outbacka, resp. klidne i mimo subaru
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: no já ho vytáhl losováním,hlouběji jsem to nezkoumal, jen mne napadlo,že tyhle novější nebudou tak rezavý, pokud je servisovaný,tak najeté km nic nemusí znamenat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam