• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    1023
    1023 --- ---
    SPM: No u nás se kromě samých nezbytností ženy tahají ještě tři děti. Dneska s tím jedu na prohlídku do AWD, tak jsem fakt zvědavej co mi tam řeknou.
    SPM
    SPM --- ---
    1023: hmm, další koukám, co má manželku která netahá žádný zbytečný krámy :-) (S vozíkem jsem teda ještě pod stan nejel, ale za to typicky při každym kempování mám kufr Outbacka vyskládanej až úplně do stropu a hromadu krámů naházený ještě na zadních sedačkách). S MT bych se asi o něco víc bál jinak toho karavanu, tam to při rozjezdech bude dostávat záhul. Ale jestli s ním jedeš občas o obec vedle a neskáčeš s ním přes ucpaný město, tak se to asi taky nezblázní.
    1023
    1023 --- ---
    SPM: Jednou za čas vozík s kolama a dalšíma krámama co se nám nevejdou do auta když jedem stanovat. Občas popotáhnutí karavanu.
    SPM
    SPM --- ---
    1023: No, nepůsobí to takhle omlácený nejlíp... Ale pro porovnání, u Freye teď mají podobného asi se 130kkm na tachometru, vizuálně na fotkách hezkýho, za 400 (s automatem). Takže úplně mimo mi ta cena nepřijde.

    Co se týče tažného, záleží co tím chceš tahat :-) Obecně AT na tahání těžkých věcí je lepší (nepálíš spojku). Jestli s tím jednou za rok jedeš s bordelem do sběrného dvora, tak je to asi fuk. Já osobně bych si po různých půjčených vozidel MT u Subaru klidně odpustil, pač je to podle mě za trest. Ale s MT to zase pojede o něco líp, zvlášť když to vysloveně extra výkonem neoplývá.
    1023
    1023 --- ---
    SPM: Podle slov prodejce, původním vlastníkem byl lesní podnik XY (jméno jsem úspěšně zapomněl). Takže to asi protahovali všude možně. Taky nám tvrdil, že cena je tak nízká díky tomu sedřenému nárazníku a promáčklému blatníku a dveřím, což se mi nějak nezdá. Ale v autech se nepohybuju, tak nevím co to udělá s cenou. Co mě teda překvapilo, že to má šesti stupňovou převodovku a je to bez redukce. Nevím jak moc je to limitující v případě doplnění tažného zařízení.
    SPM
    SPM --- ---
    1023: já na něj (už dřív teda) koukal jenom na fotkách a přišel mi teda spíš dojebanej jako kráva, než trochu obouchaný :-) A obecně jestli někdo za 80kkm a pár let takhle dorasí auto, tak s ním asi hezky zacházeno nebylo. Ale jestli ti ty plechy nevadí, prohlídka nenajde nic horšího, tak asi proč ne...

    DOT: co jsem viděl už z několika zdrojů, tak auto jase podle všeho vozí totálky - respektive teda auta, který za mořem byly z hlediska pojišťovny shledány jako totální škoda. U nějakýho 3.6 outbacka někdo vyhrabal i ten původní protokol a ten byl pro změnu utopenej :-) Jinak k US verzím obecně - ona je tam i dost velká hromada jiných dílů a podobně, takže se to i dost blbě opravuje a servisuje... asi bych to pořízení chápal u věcí typu Ascent, 3.6ky, 2.4T a podobně, který v Evropě prostě koupit nejdou... ale moc mi nedává smysl dělat si tu pakáž s US modelem u 2.5ky, která jde koupit z oficiálního dovozu.
    CROSS
    CROSS --- ---
    DOT: ale pěkná historka to je. K tomu ježdění, jen taková obecná poznámka, mně vždycky všichni říkali, že ty benzínový boxery snášej vytáčení dobře (míval jsem 2.0 atmo Forestra, najel jsem s tim asi 140k). Takže bych se toho nebál a klidně to přišlápnul, když si o to situace bude říkat. Na druhou stranu sám jsem spíš usedlejší řidič a nemyslim, že ploužení by tomu nějak škodilo. S tim forestrem jsem nikdy nepřišel na nic, co by mu vysloveně vadilo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DOT: Nenechávej to zahřívat na volnoběh, netoč to studený přes 5 tisíc, jezdi tak, abys moc nebrzdil, ale to asi víš. Rozdíl ve spotřebě při zrychlování pozvolna a na podlahu je naprosto minimální, dělej co je ti příjemné.
    DOT
    DOT --- ---
    Mám takový zajímavý příběh zažitý na vlastní kůži.

    Koupil jsem Subaru Outback 2.5l z USA od Auto Jase. Rok 2019, 14k na tacháku, maximální výbava, bourané na čumák. Jejich slovy šlo jen o plechařinu. Nechal sem si auto před koupí prohlednout servisákem, vše bylo opravené dobře, tak jsem do toho šel. Nicméně je tu pár věcí, které má americká verze jinak a sraly mě. Rádio neladí adekvátně - ladí jen liché nebo sudé frekvence (jedno z toho, už nevím) což v praxi znamená že ho neubudete používat. Auto nemá režim S/I, nejspíš jede furt na S což s sebou nese vyšší spotřebu než mají Evropské modely. S ultra lehkou nohou sem se dostal na 9.7, jinak přes 10. Má to dobastlené mlhovky a nemá to LED světla. Ale co je hlavní, strašně to v interieru začalo vrzat. To mě donutilo pátrat víc, jestli za to třeba nemůže ta bouračka. Investigací, kterou sem měl udělat už před koupí, sem zjistil že auto bylo na předek bouchlé o dost víc než přiznali - motor venku, předek rozbořenej fakt fest. Začala se srát klima, kterou nedokázali opravit a úplně zbytečně sem k nim dvakrát jel a prostě spousta takových drobných divností.

    Nebudu napínat, long story short, poslal sem je do prdele a auto jim vrátil, abych si obratem koupil jiného Outbacka, evropská verze, nižší výbava a vše skvěle funguje, nic nevrže a i mi přijde, že auto jede líp.

    Takže ano, jsem imbecil co se nechal od Auto Jase obalamutit, naštěstí to dobře dopadlo. Už jim asi pár lidí pohrozilo právníkama, tak se ani moc necukají, když se někdo nespokojeně ozve a konfrontuje je se zamlčenou skutečností.


    A teď jedna čerstvá věc a dotaz zároveň.


    Můj nový Outback, rv. 2020 2.5, ne ten úplně nový model dal trasu Praha - Trutnov (160Km - 100km dálnice, 20km okruh v Praze, 40km okresky) za 7.7l . Hodnota, kterou jsem u toho US nikdy ani vzdáleně neviděl. Posléze s tím pár městských tras a výjezd na chalupu udělal své a jsem někde na 8.5l Furt supr. Můj dotaz zní, jak s Outbackem jezdit? Je lepší se pozvolna plynule doploužit na požadovanou rychlost 90km/h nebo je lepši na to šlápnout, dostat tam devade co nejrychleji a dal jet plynule? Jezdil jsem teď 5 let s naftou a tuším, že návyky nemusím mít úplně ok. Co je nejhorší způsob jízdy s atmosferou v outbacku?

    Díky a sorry za delší čtení!
    1023
    1023 --- ---
    Dneska jsem se byl mrknout na tohle auto https://m.aaaauto.cz/subaru/forester/car.html?id=401770704 Mohl by se prosim na to někdo podivat? Má smysl uvazovat o koupi? Je to troch obouchaný, ale jinak se zda v pořádku. S prohlidkouv v AWD počítám. Díky předem
    SPM
    SPM --- ---
    CUBEECHECK: hmm, tak u 1.5 to mrzí o to víc... to moje jezdí fakt hezky, když to ale jezdí :-( Jako, začal jsem lehce pokukovat po SJ Forestru. Bylo by to podstatně novější, podstatně míň ojetý, velikostně to naboptnalo, takže velký je to +- stejně... a co jsem teď jezdil tím SHčkem, tak mě to chováním moc neuráželo. Nicméně taky jsem prošel servisní historii a furt jsem v "investicích" za míň, než kolik stojí míň jetý SJ... a dostal bych auto s o 44kW míň výkonym motorem a horší výbavou :-)
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    SPM: Mám 1,5 R, rok 2007. S přibývajícími km se frekvence servisu nepříjemně zvyšuje. Taky koukám do čeho se vrtnu a holt to smrdí tím, že už to svezení nebude tak zábavný. Koukám teď hlavně po ročních autech, ono se tam jednou něco smysluplnýho objeví :-D
    SPM
    SPM --- ---
    CUBEECHECK: WRX nebo atmo? Já taknějak doufal, že si s motorem dám chvíli pokoj po tom přetěsnění... No, musim vždycky mít něco extra :-) U H6 zrovna i ty ceny nejsou nejpříjemnější - v Liberu šel sice taky motor ven, ale celá ta generálka včetně nových ložisek na klice a podobně nejspíš stála míň, než samotný přetěsnění H6 :-D

    Na druhou stranu jsem se ze vzteku podíval na operativní leasingy... a když jsem zjistil, že kdybych vyházel celou sbírku šrotů doma a ten nájezd udělal jedním autem, tak můžu mít za krasných 15k měsíčně Octavii 1.0... tak to to snad radši budu přetěsňovat každej rok :-D
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    SPM: Já už u Imprezy měnil klikovou hřídel, nedávno těsnění pod hlavou, který prdlo, čili motor mám defacto po 2 generálkách, najel jsem s tím 90K a upřímně až seženu nějakej dobrej kup tak to jde pryč protože svezení hezký, sedí to super, ale jak už tady někdo dřív zmiňoval, začíná se mi zajídat oblíbený sport subaristů - motor ven.
    SPM
    SPM --- ---
    ANAXYM: hele, nevim, je to divný... a je to úplně nahovno nájezd - moc málo na to, aby člověka bavilo dělat to znovu. A na druhou stranu když se to udělá blbě, tak se to zase obvykle posere o dost rychlejš (a dá se to reklamovat). Začínám se trochu bát toho, aby tam nebyl ještě nějaký větší průser... kamarád tu stejnou EZ30D taky zrušil, sem tam mu to misfajrovalo, až se to nakonec otevřelo... a výsledek byla prasklá hlava, přes kterou mu tekla voda do válce a ten válec vyreznul a vydřel se. Takže celej motor v hajzlu :-)

    A jinak úplně nejhorší je, že ani nevim co s tim a neni nic, za co by se mi líbilo to vyměnit. BL/BP jsou už dneska shnilý ludry a motor taky před repasí. BR 3.6ky jsou strašně hnusný a v nájezdech taky těsně před fouknutím min. těsnění (a prej 3.6 je ještě větší past na peníze). A všechno ostatní je ludra líná a nejede. Mám teď pár dnů půjčenýho naftovýho (zatim ještě pojízdnýho) SH Forestra. Jede to hůř, má to víc problémů než ten můj veterán a žere to o dva litry míň; to se vyplatí :-D
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    SPM: teda 75k neni moc výdrž, to to tam nějak špatně vybrousili ne?
    SPM
    SPM --- ---
    Tak si jdu trochu pobrečet. Nechal jsem si vyměnit řízení za repas... milé autíčko se samozřejmě krátce po provedení rozhodlo posrat a s chybou snímače vačky začalo dělat problémy. Servis navíc při výměně řízení neměl úplně svůj den a úplně ho nevystředili (takže sice po srovnání geometrie to jezdilo normálně rovně, ale volant šel do jedné strany vytočit o něco víc než na druhou). No nic, tak jsem ho vrátil a vyreklamoval výměnu řízení. Přišli s tím, že to řízení je celý zeblitý olejem a nejspíš teče (po repasi). To už jsem chtěl mlátit hlavou o zeď. Tak jsem dovezl zpátky to svoje, které ještě jakžtakž fungovalo, ať se tam dá zpátky a že si pak vyreklamuju repas. Tak ho vyndali, rozmontovali, ... a zjistili, že to neteče z řízení. Po omytí podle všeho chčije olej z motoru pod hlavou (tak dobře, že to teče přesně do tý díry na nápravnici a na řízení). Takže těsnění pod hlavou... H6... není to poprvé. Vydrželo mi asi 75.000km a 5 let. Hajzl jeden nevděčnej :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Aha, dobrý no.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: Ale hádám, že ne v 3.0R / 3.6. U těhlech motorů to byl vždycky jenom kalkul o tom, jestli úspora za PHM vydělá na novej motor... a jelikož těch motorů je míň a míň, tak bych řekl, že už nevydělá :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Já teda mám plyn a jsem tomu velmi rád :)
    SPM
    SPM --- ---
    ANAXYM: v AWD je jedna 3.6ka po klubákovi za 170. Ale má teda o něco víc nalítáno (ale zase není zkurvená plynem :-DDD ).

    Jinak jsem dnes poprvé jel (z donucení, potřeboval jsem kombíka a nic jiného na půjčení nebylo :-D ) boxer dieselem. Jako kdyby ty motory nepadaly jak hrušky a byl v tom automat, tak by to tak blbý nebylo. Proti tomu vlhkému českému snu, co mám bohužel doma taky (1.9TDI), je to absolutně tichý a prostý vibrací.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam