• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    SPM: mi povidej

    ZLOKOCKA
    ZLOKOCKA --- ---
    SPM: Takhle venčíš Libero? :)
    SPM
    SPM --- ---
    Lepší počasí jsem si na premiéru s taháním velkých přívěsů vybrat nemohl :-)) Stařeček to zvládnul, já snad taky :-D

    SPM
    SPM --- ---
    Ten můj BH Outback je vážně prokletej... nebo já :-) Po tom, co zase léto strávil více v servisu, než na cestě, až jsem nakonec dle hesla i ty můžeš být automechanikem nakoupil další vybavení, že co půjde, si zmrším sám (a co nešlo jsem začal přesvědčovat jiné lidi) s tím, že půjde do hutí, jestli mě bude ještě vysírat... Tak se mi to vrátilo v úplně novém. Dojel jsem ke kamarádovi a couval k dílně. Měl tam nějaký šutr, o něm jsem i věděl, tma jak v řiti... parkovací senzory to chytí. No, asi to byl nějaký ultra stealth šutr. Parkovací senzory ho nevzaly, takže po chvíli couvání se ozvala rána. Zadní nárazník v hajzlu - prasklej, poškrábanej a ještě jsem to přesně trefil na tu pitomou odrazku, kterou to samozřejmě taky zničilo. Fajn, jsem blbec, co neumí couvat (na place, kde by šel postavit celý cirkus), patří mi to. Vyjel jsem od kamaráda směr domov, dojel jsem do sousední obce a po první řadě baráků mi tam zpoza nějakého příkopu/parku vlítlo divoký prase přímo pod auto. Narval jsem to do něj v 50km/h. Přední nárazník v háji, kapota poškrábaná, pravý světlo (který jsem tam před pár dny dával nový poměrně dost zachovalý) zeškrábaný. Dodneška jsem na žádném autě ani neškrábnul lak...
    SPM
    SPM --- ---
    Najdi 5 rozdílů :-D (už to začíná zase alespoň pomalu přibývat, místo ubývat... :-D )


    DICK85
    DICK85 --- ---
    4PTO: Doufám, že do nového outbacka :-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: do čeho jde po subu?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Nevím, v servisu nic zjevného nenašli a na podrobnější diagnostiku teď nemám rozpočet.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: kuna pod kapotou? :-/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Tak mám z auta dvouválec :(
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    LEHUOK: Kamoska by ho mozna vzala
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    LEHUOK: ahoj, myslim ze tech 70k je pred zimou adekvatni cena...
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    Ahoj - mati prodava po mnoha letech lego - dejte prosim vedet pokud znate nekoho kdo by o to mel zajem.

    Info:
    Na prodej kombík Subaru Legacy , r.v. 2005 , s 10ti lety servisní historie a pravidelné údržby. Koupeno importované z Německa s 190tis km po generálce motoru - od té doby 160 tisíc km bez problémů.
    Výbava:
    -automat
    - vnitřek v černé kůži, mírně opotřebený bez trhlin
    - 2 klíče
    - tažné zařízení
    - lcd displej s palubním počítačem
    - vyhřívaná přední sedadla
    - el. stahování oken
    - mlhovky přední + zadní
    - zadní světla měněná za facelift verzi (originály stále k dispozici)
    - automatická klimatizace
    - rádio & CD přehrávač
    - 4x airbag (řidič, spolujezdec, boční)
    -4 zimní pneu
    LPG systém je ve vozu od výroby (coltec), nové vstřikové trysky + komplet revize systému.
    STK do 10/2022 a LPG nádrž s homologací do 2026.
    Pro ctitele značky.

    Cena k jednání - co jsem koukal na inzeraty tak kolem 70k mi prijde realne ale ocenim zpetnou vazbu. V CZ neziju tak nemam dobre povedomi o cenach.

    SPM
    SPM --- ---
    CHARVYBURGER: super! :-) Tak hlavně, že se povedlo :-)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    SPM: Mas u me pivko! Nasel jsem tu svinku a vymenil - ECU nebo ECM v predni pojistkovym boxu. Vse zmizelo a auto zase startuje normalne.
    SPM
    SPM --- ---
    CHARVYBURGER: neměl by být s ničím problém, ikdyž se to odpojí úplně. Smažou se možná nějaký uložený adaptace, typicky třeba u automatu, který pak může řadit trošku jinak. A u novějších aut (u BR si myslím, že spíše ještě ne) se pak muselo nějak kalibrovat stahování okýnek (něco typu otevřít ho / zavřít přímo z konkrétního ovladače. Vychytávky typu nutná návštěva servisu to nemá :-) Jinak ale propískat ty pojistky jde většinou i bez jejich vyndání.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    hoj nahodou se zeptm i tady nemate nekdo příčníky na outbacka BP obcas bych potřeboval převézt žebřík...
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    SPM: Diky, to zkusim. A je tam nejaka no go pojistka? Abych tam nevyndal neco, co se nevyndava, neco se resetuje a co ja vim od prevadece spojitosti...
    SPM
    SPM --- ---
    CHARVYBURGER: no na těch drátech, kde byla nabastlená ta jednotka, by mělo být 12V i při vypnutém klíčku. Takže jestli je tam 0, tak to vysvětluje, proč nejde vyčíst chyba (a dost možná i to svítící kuře). Asi bych vzal pípák na multimetru a propípal ty pojistky úplně všechny, vč. těch v motorovým prostoru (tam nic hrozného taky nevybafne :-) ); bylo by to asi nejlogičtější vysvětlení. Na popisky bych úplně nebral zřetel, ono na popisku je většinou ta hlavní věc, ale co všechno je na tom okruhu ještě přifařený... Bohužel na BR teda nemám po ruce servisní manuál, ve kterém jsou schémata.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    SPM: Presne neco takovyho si myslim, ze se stalo. Pojistku jsem podeziral, ale cigar ani zadnou jinou jsem prasklou nenasel. Prosel jsem skoro vsechny v pojistkovy skrini u ridice a v pojistkovy skrini v motoru jsem se radsi hrabat nechtel a taky tam tomu nic neodpovidalo...

    Kabely jsem zaizoloval, tak to odizoluju a zkusim znovu. Daval jsem voltmetr na ten OBD konektor na tyhle piny, ale nevim jestli se mi darilo to spravne namerit, bylo tam 0V. Taky nechapu, proc by si bral napeti zrovna tam...
    SPM
    SPM --- ---
    CHARVYBURGER: z toho co píše kamarád mi tam přijde jedna divná věc - ty kabely v tom konektoru, na kterých to máš nabastlený, jsou prý taky napájecí (CAN bus by měly být červená+modrá a fialová+růžová). Což mi teda nedává úplně moc smysl, proč by z toho brali další napájení, čekal bych, že se připojí spíš na ten CAN, aby zjistili, jestli to auto jede a podobně... Nicméně, když to máš rozholený, zkusil bych změřit, jestli na těch drátech je napětí (imho v tom OBD konektoru je napájení i při vypnutym klíčku). A případně podle modelu té jednotky se nedá dohledat nějaký manuál, jak se to zapojovalo? Jenom jestli tam není někde strčená ještě nějaká ptákovina nebo něco takového. (Kolega jinak kdysi při vyndavání ráda na fusionu vyndal/smahnul nějakou pojistku, která právě napájela ten OBD port... a všiml jsi toho až na STK, kde ho vyrazili, že to nejde připojit na diagnostiku :-D )
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Prosim hilfe, byvaly majitel toho 2012 Subaru Outback tam mel nainstalovanou gps na knihu jizd. Zapomnel ji vymontovat, tak jsem ji jako byvaly elektrotechnik (cti debil) zkusil vytahnout ja. Slo to celkem hladce - antena, 2 draty do pojistek, vypinac a samotna skrinka. Dva draty ale byly taky napojeny na OBD kabel. Ty jsem odpojil, ale od ty doby sviti check engine a nemuzu se na ten kabel pripojit, rika to, ze neni signal od ECU…

    Zkousel jsem se divat na ten OBD konektor, vsechny draty vypadaj zasunuty dobre, prosel jsem asi 20 pojistek vcetne cigar pojistky a vsechny dobry.

    Nemuzu precist kod chyby a zaroven nevim proc to nejde nacist. Nemel jste s tim nekdo zkusenost? Zapojeni navigace bylo takhle krasny…

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam