• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Já jezdil na michelin crossclimate a pak goodyear vector 4seasons. Ty micheliny blbě brzdily na vlhku, dost nevypočitatelně, to bylo hodně špatný. Ty goodyeary byly super (jezdím v hodně různých podmínkách - město, dálnice, okresky, valašská zima, Milovcký tankodrom), s klidem doporučím.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ZUBR: mám celoročky od Nokian Seasonproof C, už jedou druhou sezónu a zatím bezva - přes léto se nebojím jezdit po trávě ani s 2t přívěsem a v zimě přezouvám jen do hor, jinak i na lehce namrzlém sněhu stačí snížit tlak a jede zase v pohodě (a to nemám 4x4)

    Pokud v zimě neplánuješ jezdit na 5 cm sněhu nebo na ledu, tak celoročky stačí. V opačném případě bych si nechal 2 sady. Výrobci doporučují maximálně 6 let staré pneu, 8 let a starší už jsou tak ztvrdlé nebo sjeté, že je to stejně o hubu, ale pokud bys ty zimáky ujezdil třeba za 3 sezóny, tak asi má smysl pořídit celoročky a většinu naší zimy jezdit na nich. Já měl tuhle zimu přezuto na zimáky asi 3 týdny ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: Záleží kde jezdíš, to jsi nenapsal. Obecně vzato kvalitní celoročky (kde je teda otázka, jestli na ně koukáš, protože vrány a barumky patří mezi spíše ty levné gumy) dneska budou fungovat už celkem dobře a s nějakým městským sněhem, který se tam navíc objeví tak 1 den v roce, pokud vůbec, si poradí. Takže jestli jezdíš silnice, spíš nížiny, asi bych se toho nebál. Jestli s tím naopak v zimě furt lítáš po horách, šel bych spíš do zimáků.

    Že si s tím poradí 4x4 bych taky netvrdil. Mít trakci na gumách je základ. Když není trakce, můžeš mít klidně poháněných 10 náprav a je to k hovnu :-)
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    Mate tu někdo zkušenost s celoročníma pneu na outback nebo i jinde? Má stale smysl mít dvě sady a měnit nebo už jsou ty celoroční použitelné? Mám jednu sadu zimní 16" protektor vrány( hlučne ,nejdou vyvážit a spotreba o 2l/100 větší a letni 17" barum bravuris3 který už jsem teď jedno zničil a už se nevyrábí. Najedu tak 30tis/rok všude píšou že ty celoroční jsou pro ty co moc nejezdí a spíš do města sníh a led je čím dál méně a 4x4 to jístí Kdyby ty nové celoroční daly 2 roky nebo aspoň 50tis tak by to šlo.
    SPM
    SPM --- ---
    EDAK: Ne ze bych mel tip na lakyrnika, ale jestli mas opupinkovany blatniky a zbytek jsi neresil, tak bych se podival na zadni hrnce tlumicu z kufru, jestli uz nevidis skrz.... abys nepotreboval primarne svarece :-)
    EDAK
    EDAK --- ---
    Doporuceni na klempire/lakyrnika v Praze nebo blizsim okoli? nekoho s dobrým pomerem cena/vykon? blatniky na mem foresterovi uz jsou pomalu na odpis.
    1N7RUD3R
    1N7RUD3R --- ---
    SPM: Diky, diky:) Ja mel chvilku jiny starosti takze jsem reakci odlozil na neurcito :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1N7RUD3R: U takovýho nájezdu je výhoda, že inzerent asi nekecá a není to stočený. :)
    SPM
    SPM --- ---
    1N7RUD3R: auto s půl míčem na hrbu jsem ještě neměl, těžko říct... ale jelikož to asi nějak extra opečovávaný nebylo (už jenom to, že to do inzerce nafotí se svítícím kuřetem), tak tam patrně většina komponent bude za hranou životnosti. Takže na ježdění do lesa by to asi fungovalo, na silnice to asi každou chvíli bude chtít nějakej servis, aby se to chovalo alespoň trochu slušně. A jo, ty automaty sice vydrží docela dost, ale jestli je ještě původní, tak v tomhle nájezdu ho nějakej větší repas taky nejspíš bude čekat, motor podobně...

    Naftám z téhle a té následné generace bych se vyhnul úplně. Sice se pak říkalo něco jako že od 2011 to bylo dobrý, pak od 2012 to bylo dobrý... ale reálně se to sralo asi tak všechno stejně. Jediný o čem jsem teda slyšel, že už má být v pohodě a asi jsem ani neviděl nikomu, komu by to padlo (byť teda jich už jezdí o něco méně, protože už bylo známo, že je to jebka) jsou ty poslední motory, co byly třeba v BS Outbacku, tedy něco jako 2016 a dále.
    1N7RUD3R
    1N7RUD3R --- ---
    SPM: Jo, je to takovej vybydlenacek za celkem velkej peniz. Ale cenu neresim, kdyz se s clovek dohodnem rozumne tak neni problem. Spis mi jde o ty kilometry jestli to ma jeste vyznam tahat do baraku a zvlast s tim automatem a tak.
    Nafty jsou teda uplne spatne, jo? Tem se vyhnout uplne.. ?
    SPM
    SPM --- ---
    1N7RUD3R: no je to celkem už dost a ta cena taky neni nejmenší (kamarád za stejný peníze koupil H6 s fouklym těsněnim a 360kkm pár let nazad). Jinak ano, net je plnej spousty popadanejch kousků, protože padne každej :-)
    1N7RUD3R
    1N7RUD3R --- ---
    Cajs, jen takovej dotaz... outback s takovym najezdem?
    https://auto.bazos.cz/inzerat/151022490/subaru-outback-2005.php

    jak si stoji ty naftovy dvoulitry? Net je plnej popadanejch kousku, takze to v hledacku ani nemam. Ale jen ciste informativne...
    SPM
    SPM --- ---
    TEAPACK: ono je tam i to interiérový topení, ale to dá :-) Jinak aby to bylo ji úchylný, tak ten chladič neni v přední masce, ale mezi těma předníma kolama (která jsou půl metru před předkem auta :-) ). U FA teda; to starší KJ, co je na té fotce, ho má vepředu.

    Co se týče bufíku, tak na něj už nějakou přípravu mám, včetně trubek. Ale tam jsou ty trubky krapet silnější :-DDD Ale naštěstí se to povedlo narvat do takovejch míst, že to vedení je celkem krátký:


    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: jo to bylo myšleno ne jako topení do interiéru, ale topení/chlazení motoru do předu do masky... tak to chápu a schvaluju ;) já budu tahat na Sharanu nový trubky do bufíku a topení k zadní nápravě, tak tam budu řešit opačný problém =)
    SPM
    SPM --- ---
    TEAPACK: ono paradoxně zrovna tady to chlazení není potřeba až tolik vylepšovat, pač jak to vedení vody je dlouhý, tak to dost ubere i na tom, ale prý to s mědí funguje ještě dobře... a neshnije to :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: páni, to jsem nečekal, ona ta trubka bude fungovat jako dobrý chladič... sám bych to asi tahal v AL-PEX trubkách, ale jako bytelná chránička super :)
    SPM
    SPM --- ---
    TEAPACK: jo, 3 jsou správně :-) Ty měděný trubky jsou normálně nový trubky na chladící kapalinu :-) Takže vedení od motoru do chladiče a topení (aby to byla ještě sranda, tak v tomhle jsou dva radiátory na topení :-)) ). Pak tam jsou ještě tenký měděný trubky, ve kterých je natahaný nový brzdový vedení, ale to na tý fotce není vidět :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: tu měděný trubky na rámu jsou ochrana kabelových svazků nebo něco sofistikovanějšího?

    jinak tipuju 3 :)
    SPM
    SPM --- ---
    Tak schválně, kolik Liber vidíte na fotce? :-)

    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: řadovej, v podstatě stejný motor jako v první justy, ale v liberu je položenej naplacato na zadní nápravě.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: V Liberu je 3-válec? Z produkce Subaru? To asi ale neni placatej, ne? :)
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: Když jsem koupil FAčko, tak s ním jela domů žena a já jel před ní v H6. Většinu času jsem s tím jel dost pomalu, aby s tím nevyváděla nějaký kraviny. Nicméně v poslední obci před dojezdem domů se nám do prostřed toho konvoje vesralo nějaký AMGčko dost na prasáka z vedlejší a ještě mi jel nalepenej pomalu až v kufru. Tak mě to za hranicí města přestalo bavit, šlápnul jsem na to a v první zatáčce jsem mu zmizel a kochal jsem se v zrcátku pohledem na to, že kromě toho, že jsem mu s tou 20 letou herkou zdrhnul, tak nedokáže zmizet ani tomu Liberu, který se tlačí zase na něj :-)

    Jinak samozřejmě kdyby v tom autě nesedělo úplný dřevo, který nezná ani přednost, tak nám ujel všem. Nicméně i tak ten 3 válec v tom umí pelášit ve finále celkem slušně :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam