• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    SPM: na S rezim to jede jak drak (OTB 2022). A i na I rezim neni problem nechat vsechny na krizovatce za sebou, na okresce predjizdet tahnouci se duchodce na kratky rovince a na dalnici nebyt brzda levyho pruhu. Nevim co vic od rodinneho 4x4 SUV chtit, zavodnik to neni a nikdy nebyl :)
    SPM
    SPM --- ---
    By me nekdy jinak zajimalo, jak tyhle novejsi 2.5ky s CVT jezdi... ja mam jeste tu prvni H6 z Otb co ma 154kW, ktera ma navic proti tem novejsim nectnost, ze ma jenom 4 kvalty. Takze sice ma chvile kdy tahne jako krava, ale taky je tam dost hluchejch mist, kdy to tahne v blbych otackach kdy motor nema jeste silu... teda, mozna ve vysledku by slabsi 2.5 s CVT byla rychlejsi, ale chtelo by to vyzkouset :-D
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    DIRTJUMPER: Já sem teď taky zhejčkanej, sice to není Subaru, ale je to 6 válec, 191kw, 8 stupňový automat. Z toho se blbě přesedá:)
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    MOZEK: tenhle výkon z atmosféry bude člověku oproti přeplňovanýmu motoru prostě vždycky připadat línej, tím spíš s automatem a čtyřkolkou. Já mám OTB BP 3.0R se 180 kW a přijde mi to jako hraniční výkon...
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    DYNK: Čistě výkon. 2.5i 2022 sem byl zkoušet v Subaru v Liberci a přijde mi to prostě líný. Ale jestli jsou ty Rka z dovozu tak to opravdu nedává smysl a hold buď 2.5 nebo nic. Moc díky za informace!
    DYNK
    DYNK --- ---
    TANTRAMAN: jestli se ty pravidla nějak liší od pravidel pro hydroměnič, tak budu rád, když se rozepíšeš.

    SPM: ten selenoid mi zní povědomě, to bude ono. Dobrý vědět, že to nebylo tak tragický jak se to prezentovalo! Pro mě to jsou pozitivní zjištění, kromě toho CVT mi Outback sedí vším. Tak fajn, že tuhle obavu si můžu škrtnout.
    SPM
    SPM --- ---
    DYNK: ony se nijak zásadně nekazily nikdy, jedinej problém byl, že někde v období těch prvních CVT Subaru zkoušelo tvrdit, že v té převodovce je doživotní náplň ATF a u lidí, co to poslechli a náplň neměnili se ukázalo, že doživotní doopravdy je - do konce života převodovky :-) Jinak sem tam se tam někde objevil vadný solenoid, kde jo, typická rada autorizáku je vyměnit celou převodovku nebo alespoň ten mozek :-) Ale solenoid se nějak sehnat dal a dal se vyměnit separátně, takže oprava za nějaký tisícovky. Ale furt mi to nepřišlo nějak tragický, ve firmě má náš nejvyšší Superba a ještě nedostal ani jednoho, na kterym by se to DSG nevysralo :-D

    (jinak z čistě technického hlediska, hydroměnič plní funkci spojky a ty CVT převodovky ho mají taky :-) ).
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    DYNK: Mám pár tisíc kilometrů cvt, auto má celkem 128k.
    Jsou určitá jasná pravidla jak se k té převodovce chovat.

    Podobně je to s lpg, nejvíc negativních názorů mají ti kteří ho nikdy neměli.
    DYNK
    DYNK --- ---
    SPM: Myslím, že minimálně v prvních letech CVT u Subaru se ty převodovky kazily a řešením byla jedině výměna v řádu statisíců Kč. Narazil jsem na to při pročítání Subaru fór kdysi. Jestli se to dnes už neděje, tak jedině dobře. Já v autech neměl nikdy nic jinýho, než hydroměnič, takže osobní zkušenost nemám. Čerpám jen z toho, co si přečtu a z toho CVT převodovka jako řešení nevychází nejlíp. Myslím, že i někde vedle v auditku se to nedávno řešilo.
    SPM
    SPM --- ---
    (Já jako zase jinak rozumím tomu, proč radši H6 :-) Jenom je u těch neevropských modelů potřeba vzít v úvahu ty rizika, že to s tím servisem bude těžší a pokud by to navíc bylo jediné auto doma, které je fakt potřeba, tak by mohl být problém.

    Jinak DYNK s CVT máš na mysli co? Zatím si u žádného modelu s CVT nevybavuju nějaké problémy. Jediné flamy, co se pořád řeší a co se tak nějak mezigeneračně měnilo i u těch softwarů bylo, že minimálně první CVT varianty se chovaly tak, jak by se CVT chovat mělo. Jenže to část populace nepřenesla přes srdce, že jim auto nedělá hééén hééén a nadávali. Načež tam pak vrazili virtuální stupně, čímž ta převodovka pumpuje motorem jak idiot, aby to nasimulovalo chování klasické převodovky se stupněma. Tím auto zase dělá heeen heeen, když se šlápne na plyn, ale sere to tu druhou část lidí, protože celá výhoda toho CVTčka je v háji :-D Ale z hlediska spolehlivosti se to nesere, po pár půjčených subaru s MT jsem upřímě rád, že já mám automat a zrovna celkově minimálně u auta typu Outback tomu ten automat sedí pěkně.
    DYNK
    DYNK --- ---
    SPM: naprostý souhlas

    MOZEK: Je nějaký důvod proč chceš 3.6R a ne 2.5?
    Já osobně mám pořád Outback jako jedno z možných budoucích rodinných aut a jediná věc, která mě znepokojuje, je ta CVT převodovka, která nemá příliš dobrou pověst ať už ji vyrobil kdokoli.
    SPM
    SPM --- ---
    MOZEK: No minimálně past je v tom, že tahle generace se s H6 v Evropě už vůbec neprodávala, takže vše, co najdeš, jsou dovozy, z většiny USA/Kanady. A tady jsou dvě úskalí: jednak z USA se poměrně hodně často ty auta vozej bouraný, utopený, atd. a opravuje se to. A druhé úskalí je v tom, že ty verze z US fabriky mají jiné díly nebo minimálně jiné číslování. Takže většině servisů se do toho zas tak moc nechce, jestli na to seženeš díl tady ti nikdo neřekne, dokud ho nevyndá a nezjistí, jestli neni stejný, jako u evropských verzí a když není, tak čekáš na dodání dílu ze států...
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    Zdravím! Přicházím s prosbou o radu. Jaké známé strasti a pasti se dějí Outbacku 3.6R 2018? Hledám spolehlivý, silný traktor pro život v Jizerkách. Nejsem žádnej mechanik, ani petrolhead. Nebudu to nijak ladit ani kazit. Chci se na to spolehnout a vozit rodinu v bezpečí jak na silnici, tak občas mimo a v podmínkách Jizerských hor. Předem díky za sdílení vašich zkušeností a znalostí🙏

    Něco jako tohle:
    https://link.mobile.de/wfGVvmkNi9ZYciPTA
    SLIWOWITZ
    SLIWOWITZ --- ---
    CHARVYBURGER: Čtení kuřat by měly v pohodě zvládnout i levný číny. Pro real-time čtení OBD přes BT s nízkou latencí nedám dopustit na https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CHARVYBURGER: cokoliv z aliexpressu za pár šušňů. Pokud si chceš připlatit tak Carista.
    Appka Torque nebo Carista.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Zdar, prosim hodite mi sem tip na nejakej dobre bluetooth OBD konektor a apku. Staci mi si precist peceny kurata. Mam Outback 2012 a jen ten starej kabel, kterej mi na nem nefacha s Macem. Diky!
    ZLOKOCKA
    ZLOKOCKA --- ---
    Nepotřebujete někdo volant na Forestera? Tak za tisícovku.

    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: horší než Vrány to nebude..Je to celkem tichý..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: V zime byly ok, mne sraly celorocne na mokru.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: u jsou tam Michelin cross climate 2 uvidíme v zimě
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Já jezdil na michelin crossclimate a pak goodyear vector 4seasons. Ty micheliny blbě brzdily na vlhku, dost nevypočitatelně, to bylo hodně špatný. Ty goodyeary byly super (jezdím v hodně různých podmínkách - město, dálnice, okresky, valašská zima, Milovcký tankodrom), s klidem doporučím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam