• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    WENOUSH
    WENOUSH --- ---
    WENOUSH: p.s. Nakonec se to týká i dneška (24.1.), ale pro jistotu se ozvěte do zprávy, pokud byste chtěli dorazit.
    WENOUSH
    WENOUSH --- ---
    Konečně se nám ustálil herní kalendář - [ Čajový klub U Hedvábné chobotnice ]

    Druhý a čtvrtý čtvrtek v měsíci pravidelné hraní převážně EDH (krom rozkolísaného casual power levelu chceme i vyloženě podporovat začátečníky).

    Jednou za čas pořádáme i speciálně zaměřené non-EDH akce (cube, tiny leaders, pauper)
    HLOH
    HLOH --- ---
    Kqz-kyGa-3Ra = ještě nepoužitý kód na free draft do Areny, kdyby měl někdo zájem a ještě neměl odehráno (limit one per account).
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Obecne ty enchanty jsou na limited strašně OP, páč kdo na to má removal, že. Dřív to bývaly situační karty ale teď je to casto wincon
    ASYD
    ASYD --- ---
    Zacina vystrkovat ruzky uz i v constructed na dvojce
    MATHES
    MATHES --- ---
    TRPASLICE: rhytm je podobnej problem jako ta inherritance - v setu je hrozne malo removalu na enchaky (jedno zeleny rero, mortify a ten W spell se scry)
    TRPASLICE
    TRPASLICE --- ---
    AGENTCOOPER: Já jsem na komorním prewku asi 18 lidí měla Azorius pack a nakonec hrála Esper, kvůli splashi s Orzhov kartama. Největší bomba byla Revival // Revenge - příhodně zahraná Revenge doháněla mnoho decků k šílenství. Ale třeba proti Rakdosu mi nepomohla, protože mi prostě nepřišel žádný lítačkový finiš. S Consecrate // Consume byla taky docela legrace. Z Azoriánských karet byla rozhodně nejotrvanější pro protihráče Azorius Kight-Arbiter, protože když už měli nějaký removal, obvykle ho vyplácali už na Senate Griffina. Měla jsem dvě výhry, dvě plichty a jednu tříkolovou prohru proti mirror Esperu, ale on na rozdíl ode mne měl Sphinx of Foresight a já žalostně málo removalu. A mám dojem, že tenhle deck to nakonec i vyhrál.

    Jinak Rhythm of the Wild je peklo, když se ho člověk nezbaví.
    PREVRACENY
    PREVRACENY --- ---
    HOBORG: Já byl takhle zaseklej v jednu chvíli na sword od feast and famine. Neskutečnej artifact.
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    ja ted nemam moc prehled o aktualnim standardu, jsem porad zaseklej na artifactu (je to super! :))
    ale podle https://www.mtggoldfish.com/metagame/standard#paper
    je aktualne dost uspesnej monored a monoblue
    MATHES
    MATHES --- ---
    STEMBUS: temer vzdycky se daji seradit barevne kombinace od nejlepsi po nejhorsi v dane sade. nicmene i v pripade, ze je nektera kombinace "objektivne nejhorsi", tak to neznamena, ze nemuzes mit dobrej balicek v ty kombinaci, jenom (v kontextu limited) je to tezsi a potrebujes vetsinou trochu stesticka na dobry R/U a idealne i tezit z toho, ze jsi napriklad jedinej clovek u draftu, co tuhle kombinaci bere.
    MANZONER
    MANZONER --- ---
    STEMBUS: Já třeba hraju jenom mono ;P
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    HOBORG: jo chápu a mas recht ze tahle debata byla okolo limited ravnica allegiance, coz uz mi ted dava smysl s tim omezenym a znamym cardpoolem.

    ja se bavim o a snazim se pochopit hlavně arenu momentálně.


    ASYD: dik
    ASYD
    ASYD --- ---
    HOBORG: na standardu
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    myslim ze se tu mota nekolik veci dohromady. nejdriv je potreba rict k jakymu formatu se to vztahuje, puvodni debata vznikla kolem barevnejch kombinaci na aktualnim limited ravnica allegiance, tam mas proste dost omezenej cardpool, a tak se z toho da rict po nejakym testovani co je vychazi jako obecne lepsi. na limited budes taky o dost hur delat jednobarevnej deck, na sealed vubec

    takze k tvymu dotazu..
    STEMBUS: na jakej format se ptas?

    ASYD: v nejvyssich tierech ceho?
    ASYD
    ASYD --- ---
    monocolor decks jsou uplne vpoho a naopak v nejvyssich tierech je uvidis pomerne casto
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    FORACE: dik,hledal sem v tom nějakou větší složitost. v tom případě moc nerozumim jak muze nekdo generalizovat a rikat ze je nejakej deck automaticky silnejsi/lepsi nez jinej kdyz...tech faktoru co to ovlivnujou je mnohem vic nez jen o jakou jde barevnou kombinaci :)

    a jeste jeden dotaz - ma v dnesni dobe smysl zkouset stavet a hrat jednobarevny decky (třeba bilej) nebo to je automaticky odsouzeny k neuspechu tim ze prave nevytežim maximum z tech kombinaci?
    MANZONER
    MANZONER --- ---
    RORSCHACH: Tak ono to šlo celkově silou nahoru za tu dobu a někdy ty poměry jsou i zvláštní. Najdeš U co si zaslouží R atd.. Jinak pauper decky jsou sranda :)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Ale bílá ma 3 dmg za 1w, černá má dva removaly za 2b, akorát je to oveseno nějakejma omezeníma. Oni se IMHO chtějí dostat z té smyčky kdy je dost často jedno co hraješ, když na to nepřítel má odpověď - bud counter nebo removal. Any se víc věcí řešilo přes combat.
    Bohužel si myslím že je to dost marné když vydávají spoustu nefér bytostí s kterejma když odtapnes tak jsi už téměř vyhrál.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Je to tak, zkuste si někdy zahrát limited s opravdu starou edicí, je tam většinou pár dobrejch potvor jako U/R a C jsou hrozný sračky (v porovnání s dneškem). Časem se ten poměr kouzel a potvor otočil, protože většina "casual" hráčů ráda hraje "s něčím na stole" a řeší hry skrz combat.
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    ICARUS: neplatilo, ani priblizne. zacali k tomu smerovat az par let zpatky (ted uz to teda realne je vic nez "par", ale ten trend stale plati a spis se jen umocnuje). vetsina barev mivala na komonovem slotu levny removal. namatkou, lightning bolt (nebo aspon 3dmg za 1R. tyhle ted, pokud vubec jsou, jsou na U slotu), terror, dark banishing, pacifism (tyhle efekty ted stoji typicky 3), narcolepsy (ted za 4). ted, v nove ravnice, mas common removal typu 5dmg za 5 (a jen do bytosti), destroy creature za 3BR nebo 5B, plus ty zdrazene variace na pacifismus a narcolepsy. to srovnani opravdu nesnese

    naopak bytosti neustale posiluji. neni nahodou, ze na eternal formatech se temer zadne bytosti ze starych edici nehraji. tarmogoyfove, delveri a pyromanceri zacali vychazet az po tehle designove zmene

    a co se tyce aggro decku v allegiance (a prave tech gruul a simic decku, o kterych jsem mluvil), rozdil proti jinym edicim vidim hlavne v adaptu - pred tim jsi pred 4 2/2 blbecky postavil jednu 3/3 a pokud jsi mel nejaky zivoty, mohli jen smutne koukat. ted ma simic na 2,3,4 slotech solidni bytosti, ktery na zacatku udeli nejaky damage a kdyz zacnou ztracet dech, mel byses blizit manam na adapt, kdy opozici (opet) prerostou. tzn jsou relevantni celou hru, a to je celkem zasadni rozdil oproti jinym edicim
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam