• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    ASYD
    ASYD --- ---
    WRATA: Ten novej dino co fighti
    WRATA
    WRATA --- ---
    ASYD: Pokud vim tak jedina karta co ma may jsou ti 2/3 raptori co hledaji zemi. Zbytek rika ze musis
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    ACHERON: Jo, jenze suspend byla mechanika s pomerne brutalnim casovanim - deje se to v upkeepu predtim nez si liznes kartu a pokud na to zapomenes, tak mas smulu. Adventure creatury naopak hrajes v main fazi, takze je to daleko pohodovejsi.
    WRATA
    WRATA --- ---
    ASYD: Tak mas smolika
    ASYD
    ASYD --- ---
    T_RAVEN: Ne ale nektere z enrage abilit maji na sobe may... takze enrage probehne ale nemusis spustit dany efekt
    ASYD
    ASYD --- ---
    WRATA: Napriklad kdyz ti Polyraptor inf loop zpusobi game draw :-(
    WRATA
    WRATA --- ---
    T_RAVEN: Realne ne, je to trigger takze na nej muzes zapomenout ale moc si nedokazu predstavit situaci kdy bys chtel.
    T_RAVEN
    T_RAVEN --- ---
    muzu si vybrat jestli se Enrage spusti?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    bych s tou adventure-exile debatou ještě rád připoměl, jak Rosewater psal, že Suspend byla chyba, protože to (zejména začínající) hráci často pletli a moc to nedávali. S touhle mechanikou se teda moc daleko nedostali :)
    ASYD
    ASYD --- ---
    V0IT
    V0IT --- ---
    NECRO_BUTCHER
    NECRO_BUTCHER --- ---
    heh, zajímavý jakou takový pomocný token dokáže vzbudit diskuzi..

    zrovna ten -on an adventure- token je pro mě něco, čemu řikám "herní swag".

    Já osobně mám u týhle hry má rád i ty vychytávečky kolem.. kostky, obaly, tokeny, případně i podložky, krabičky, bločky, tužky, atd, atp.. proč si tu hru nezpříjemnit a případně i zpřehlednit, že.. :-), za mě nice :-)
    ASYD
    ASYD --- ---
    LUKEH: ano. nemyslim si ze pro kazdy takovy pripad je nutno mit specialni zonu... to neni zrovna sikovne
    ICARUS: tohle mi prijde sikovne reseni pro mechaniku
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    PSYCHO: to jediné se právě změnilo. Removed form the game bylo tak jak píšeš, tzn ze hry, ale od doby co je exile se rozlišuje exil a outside of the game. Takže třeba můj oblíbený Cunning Wish ti už kartu z exilu nevytáhne (protože ta už není outside of the game), ale kartu ze sidu ano.

    ASYD: ale chtěl jsi v pravidlech oštřovat něco, co ošetřit nepotřebuje a co bys musel s každou novou sadou znovu a znovu "nějak šikovně ošetřovat".
    ASYD
    ASYD --- ---
    LUKEH: ja o zadne zone nemluvil
    EMZA
    EMZA --- ---
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    LUKEH: Jen dodam, ze ostatne proto taky muzes cilit karty v exile efektama "from outside the game" protoze exiled je "considered out of the game"
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: ano, bylo remove from the game, což je ale úplně to samé jako exile. Dříve se psalo remove from the game a zóna se jmenovala removed from the game zone. Pak se to přejmenovalo na exile a exile zone, protože to je kratší. To je celé. Jinak je to v MtG hned od první sady...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    PSYCHO: Je, ale tehdá (nevím, jak dneska) to byl tak debilní mechanismus, že ho prakticky nikdo nehrál, takže takové detaily, jaké se vážou k příchodu potvory z exilu, jsme u phasingu neřešili. Vyjma toho si myslím, že jsme to hráli tak, že je prostě na kolo pryč a nic jiného se nemění, tj. nepadají enchantmenty a neodtapovává se. Ale možná jsme to hráli blbě, jak už jsem psal, moc pozornosti jsme této mechanice nevěnovali.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MATEEJ: konkretne ten Phasing je ale hrozne podobnej tomu exile and return. Taky mam pocit, ze enchanty, etc. padly a karta byla "considered removed from the game".
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: V mém pohledu se pojí dvě věci:

    1) Když jsem hrál papírovej MtG naposled, tak se maximálně tak fázovalo, exilu se nejvíc podobalo remove from the game, což se jako "zóna" herně moc nepoužívalo. (Elektronicky to hraju řekněme poslední dva roky, když započítám i Magic Duels.) Takže jsem nebyl u toho, když exile jako herní pojem vznikl a když s ním začaly karty aktivně operovat.

    2) Mám rád články od Mara a v nich jsem se toho nemálo dočetl o tom, jak se snaží MtG zpřístupnit začínajícím hráčům a že se tento přístup týká především commonů, se kterými přichází začátečník do kontaktu nejvíc. Proto nechápu commony jako je Justiciars Portal nebo Teferis Time Twist, u kterých si nevystačíš se základními pravidly a zároveň nenesou detailnější vysvětlení nebo reminder text.

    Po pravdě řečeno, nevím, jak to v současnosti funguje ohledně pravidel pro nové hráče. Jsou přiložená ve starteru? Nebo je na krabičce URL, odkazující na web s pravidly? Ať tak nebo tak, předpokládám, že ta první pravidla, se kterými přijde hráč do styku, nezabíhají do takových detailů, jako jestli karta, které odejde do exilu a hned se z něj vrací, je removed from attack, co všechno z ní spadně a jestli se vrací odtapnutá, když do exilu šla tapnutá. (Tím "první pravidla" nemyslí ty z těch preconstructed balíčků, co se rozdávají v obchodech, tak jsou jen herní fáze a že máš 20 životů.)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam