• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    zaujimava karta, ktora zakaze castit commandera v EDHcku
    Drannith Magistrate · Ikoria: Lair of Behemoths (IKO) #11 · Scryfall Magic: The Gathering Search
    https://scryfall.com/card/iko/11/drannith-magistrate
    V0IT
    V0IT --- ---
    V0IT
    V0IT --- ---
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    TMA: před začátkem každé hry, ne každého matche
    TMA
    TMA --- ---
    RUI: Máš na začátku 60 deck a (1+14) sideboard karet. Kontrola probíhá jen na těch 60. Pak nasidebuarduješ, ale kontrola probíhá pořád proti těm původním šedesáti. Takže pokud bylo splněno prve, bude splněno i potom (pokud nebude nějaký švindl, že by třeba vyměnil karty za nějaké mimo decklist).

    Ale možná to čtu šejdrem.
    RUI
    RUI --- ---
    TMA: To ale na situaci nic nemění, ne? Companion kontroluje konfiguraci balíčku (60+ karet v maindecku) na začátku každé jednotlivé hry a tohle pravidlo jen říká, že u toho ignoruje sideboard (až 15 karet mimo). Podle mě to neznamená, že by companiona zajímalo, jaké rozložení 75 karet má člověk na decklistu.
    TMA
    TMA --- ---
    RUI: MATHES: Your companion's deckbuilding rule applies only to your starting deck, which is the deck you begin play with each game. It won't consider any cards in your sideboard, so those cards don't have to follow the deck-building rule. Additionally, you can just ignore the deck-building rule and include creature cards with companion in your main deck. This is especially relevant to formats like Booster Draft, where following the deck-building rule may not be possible. But if you can pull it off, glory awaits.

    Ikoria: Lair of Behemoths Mechanics | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/ikoria-lair-behemoths-mechanics-2020-04-02
    RUI
    RUI --- ---
    Krásný art, hezká karta. Jen škoda, že už se WotC bojí podobnými efekty sahat na země :)
    SHPEK
    SHPEK --- ---
    JEENA: Super art i karta, jen za wwbr teda :)
    ASYD
    ASYD --- ---
    art paradni, karta hezka
    JEENA
    JEENA --- ---


    (součást cyklu)
    MATHES
    MATHES --- ---
    RUI: hele kdyby se to zacalo dit nejak vic, tak si myslim, ze velmi rychle si lidi zvyknou na otazku, behem toho co si vzajemne michate decky na 2./3. hru "companion je aktivni, nebo ne?"
    RUI
    RUI --- ---
    CHOBOT: Pravda, to je dobré přirovnání.

    MATHES: Já se spíš než nevinných přehlédnutí bojím, že by companion mohl vést k oportunistickému čachrování. Třeba že první hru hráč odehraje s companionem, pak na druhou hru nasideboarduje několik karet, které mu znemožní podmínku splnit. Tenhle fakt soupeři nezmíní, respektive "odhalení companiona" přejde mlčky, aby si soupeř myslel, že svého (už neplatného) companiona může nadále kdykoliv zahrát. Výsledek je, že soupeř bude celou hru hrát neoptimálně okolo něčeho, co tam vůbec není (šetřit removal, nepoužívat rušení a tak). Doufám, že se tomuhle vyhneme, ale podle mě je to mechanika, která podobným netransparentním praktikám trochu otevírá dveře. Všichni už jsme se setkali s lidmi, co se neštítí nehrát čistě na malém místním turnaji, nemluvě o podvádění na kameře na velkých turnajích a tak. Snad to jen vidím moc černě a tohle neuvidíme.
    MATHES
    MATHES --- ---
    AFRI: to neni pravda. tenhle postoj tady plati jen vuci arene a "money printer goes brrrrrr" produktum:)

    jinak nevim jestli se mi ty mechaniky libi nebo ne. ten mutate je vlastne dost podobnej meldu - vytvoris si jednu super monstr bytost, ale zaroven si nabihas do 1 za 2 (coz byl problem prave v tom eldritch moon) proto tady pridavaj nejakej bonus, aby, kdyz uz si nabehnes, tak to nebylo 1 za 2, ale treba 1 za 2 s tim, ze ti value hodnoty 0,5-1 karty zbyde nekde nejak bokem.

    ad companion mechanika, nevim jestli se mi to libi nebo ne. ty omezeni buildu jsou docela brutalni a trochu se bojim, ze se nekde hloupe vyfauluju protoze mam tendenci byt v casovem tlaku obcas zbrkly a ze si dam na posledni chvili do decku neco, co mi companion zakazuje:))
    ASYD
    ASYD --- ---
    ja to mam zcela naopak. lidi tady podavaj konkretni veci co se nezdaji
    nadbytecne mi prijde posilat takove vykriky do tmy
    AFRI
    AFRI --- ---
    Ja jsem teda zpet u MtG chvili, ale tahle vlastnost MtG "komunity" zostra picovat uplne na cokoliv co WotC udelaji me neprestava fascinovat.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    Taky nikdo na fnm nekontroluje, ejstli náhodou nemáš nějakou kopii karty v decku 5x, žejo
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    RUI: no, tak třeba když opp zahraje kartu, která zjevně do omezení companiona nespadá, tak zavoláš judge a máš win?
    Companion může být jen jeden, vidíš ho před hrou, takže přečteš a asi si všimneš, když opp zahraje něco s cmc >3, nebo jednu kartu podruhé, atd.
    RUI
    RUI --- ---
    Díval jsem se na ty mechaniky Ikorie a přestože obecně nemám nic proti inovacím, tyhle se mi nezdají. V minulosti se mechaniky založené na skládání karet podle mě moc nepovedly, a jinak se mi nelíbí tahat commander mechaniky do jiných formátů (předpokládám, že se tak nepřímo snaží nalákat hráče commanderu ke standardu a pioneeru...?).

    Nemá někdo tušení, jak bude companion fungovat na papírových turnajích v constructed formátech? Pokud tomu rozumím správně, podmínkou pro použití téhle mechaniky je splnění nějakého deckbuilding omezení. Jak se to bude prokazovat? Pro kompetitivnější REL je decklist, ale co nějaké ty menší FNM a tak?
    ASYD
    ASYD --- ---
    _DOMINIK_: ja vim, to bylo jen me zbozne prani
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam