• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    WRATA
    WRATA --- ---
    Tak ta zmena jeste neni ani rok stara, cerven 2020

    June | 2020 | Official Commander Website
    https://mtgcommander.net/index.php/2020/06/
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Drive to tak fungovalo ze v pripade commandera exilovaci efekty jako Banishing light atp pri zniceni vratili commandera z command zony. Samo nesmel ji predtim opustit. Relativne nedavno to zmenili v ramci pravidel co se replacement effektu tyce. "die" effekty na commanderech diky tomu zacli byt pouzitelny takze se daji hrat veci jako Child of Alara anebo Elenda, the Dusk Rose protoze jejich die efekty se vyhodnoti driv nez volba jestli pujde do hrobu/exilu/command zony. A zmenili to relativne nedavno, cca rok a pul zpet.
    MATHES
    MATHES --- ---
    HARDY: Od kdy umi banishing light "sledovat permanent i kdyz zmeni zonu"? jakmile permament zmeni zonu, chova se jako novy permanent. nevim jak si na to prisel. Jestli myslis to, ze "vi kterej permanent poslat do exile" tak to je pravda, ale ta zmena zony se bere po vyhodnoceni efektu karty. tj pokud kartu z exilu zamicham do knihovny/do hrbitova tak uz se samozrejme po odchodu banishing light do hry nevrati.

    1) Kratka verze - Ne, Marchesa nic nevrati.

    Marchesa chce vratit bytost z hrobu, tak dojde do hrobu, ale ten koho hleda uz tam neni, tak zase zklamana sama odejde.

    2) Nevidim otazku.
    HARDY
    HARDY --- ---
    Dotaz na pravidla commander, situace:
    1. Hráč A přebere kontrolu commandera hráče B, má vyloženou Marchesa, the black rose, oběma zaútočí, aktivuje se dethrone na commanderovi hráče B, dostane counter, poté ho sekne třeba na phyrexian arenu, spustí se delayed ability Marchesy, hráč B si vrátí commandera do commander zony. Vrátí se commander hráči A pod kontrolu na resolvnutí delayed ability?
    Na gethereru čtu, že pokud karta opustí hřbitov, tak se delayed abilita marchesy nevyhodnotí, nicméně mi to docela připomíná případ banishing lightu, který dokáže sledovat permanent, i když změní zónu, takže pokud je cílem commander a hráč si ho vrátí do commander zony, tak při zničení banishing lightu se přesune do battlefieldu.

    2. A pak ještě druhá sitauce s tunnel vision, ale to jsem si docela jistý, tak jenom pro kontrolu:
    Hráč A zahraje tunnel vision a targetuje hráče B. Ten má dvě možné reakce:
    a) Misdirection: změní cílového hráče. Hráč A jmenuju kartu a vyhodnotí.
    b) Narset´s Reversal: hráč B zkopíruje tunnel vision, změní target na jiného hráče a vrátí původní spell hráči A na ruku. Hráč B na resolvnutí kopie jmenuje kartu sám a vyhodnotí.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    BELIEVER: zase nebud moc optimistickej, nejaka forma skrytyho ELA tam je urcite taky, vcera jsme po nekolika mesicich zapnul historic (tj. zacinal jsem v bronze 3) a ze ctyr zapasu jsem nepotkal jedinej non-tier deck a vsichni hrali solidne...
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    SALO: BO3*
    SALO
    SALO --- ---
    BELIEVER: itym Bo3
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    SALO: Wow, fakt? Tohle je pro mě docela zásadní informace, zřejmě bych měl začít hrát BO2...
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: Vidíš tohle mě nenapadlo, přičemž jsem o to určitě před nějakou dobou četl, myslím si, že EA dostala i nějakou pokutu od EU komise...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    WIRUSS: Teoreticky to může být i tím, že databázi někde na serveru třeba den trvá, než tomu decku přidělí nějakej rating, takže během toho prvního dne jedeš proti skutečně random soupeřům ve stejném ranku (tedy za předpokladu, že to při posuzování síly decku jednoduše necheckuje počet R v decku ve chvíli, kdy se s ním přihlásíš do queue). A taky to může být jen tvůj dojem, protože počet nových decků a jejich performancí během prvního dne hraní asi bude relativně malej statistickej vzorek.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATHES: pravda a dokonce jsem to zažil, ale kromě klasickýho tehdejšího šmelo řešení hrát na cizí číslo a vytáhnout mu ranking (dneska by se řeklo boostnout:), tak ve fungující pro hře/sportu by mělo bejt normalni, že když jsi elita, vystačí ti trénink a čekáš na ty velký turnaje, kde si vydelas (plus sponzoři, stream, w/e) a ty menší můžeš mít i zakázaný...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: tak je to neco podobnyho jako afera se strojovym ucenim v EA a jeho vlivem na nakupy balicku hracu.

    EA melo podle vseho na tvrdo nastaveny, ze kdyz si koupis nejakej pack, tak ti hra nenapadne snizi obtiznost, ktera od te doby pomalu roste. jde o to, ze pak clovek ma pocit, ze kdykoliv si koupi balicek a prida jakyhokoliv novyho hrace do sestavy, tak ten tym najednou "hraje lip".

    Tady by to slo v podstate pres kopirak obslehnout - postavils novej deck? Supr, sup obtiznost dolu a rekti. Uzs rektils dost, takze obtiznost vystoupala k vysinam, nez si koupis dalsi pack. Rinse & repeat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRANGERD: ELO bylo super, ale melo problem v "sezeni na bodech", kdy jsi byl v paradoxni situaci, ze pred velkym turnajem (GP, PT), kde mas pres svoje body nejake byes je pro tebe lepsi uz zadny turnaje nehrat, protoze vic ztratis nez ziskas.

    Zazil jsem pripad, kdy nekdo vyhral turnaj se skore (tusim) 7-1 ale ve vysledku ztratil asi 3 ELO body, protoze proste na tom tunaji nehral nikdo dobrej:)
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    No za mě jsem si taky všiml, že kraviny hází s kravinama do hry a pak co mi přijde, že pokud dám dohromady nový deck tak první den vždy chodí lépe třeba i s poměrem výher 10:2 a pak se to srovná i když jsem na stejném lvl. Ale tohle se mi fakt nechce věřit, že by to řešili ;-)
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATEEJ: v podstate klasicky sachovy ELO bejvalo kdysi i v MtG (a jeho zruseni je za me nejhorsi zmena co kdy WotC udelali vubec) a ukazuje tvuj momentalni rating, pricemz cim vetsi rozdil je mezi tebou a tvym souperem, tim o vic bodu toho ratingu hrajete; pouzivalo se to vyhradne na turnajich, kde uroven toho turnaje urcovala, o kolik maximalne bodu muzete hrat, tudiz pokud jsi mel excelentni vykon na PT, mohl jsi poskocit z prumeru o desitky az stovky bodu, pokud jsi posral FNM, ztratils max treba 20; zmena ela probihala po reportu turnaje a kdo byl navrchu zebricku, mel samozrejme ruzny pozvanky, vyhody apod.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Tu informaci o Glicko a ELO mám odsud

    What Is the MTG Arena Ranking System and How Does It Work? - Draftsim
    https://draftsim.com/mtg-arena-ranking-system/

    a odstavec

    "To put it in very simple terms, the formulas show how to determine your rating at the end of a “previous period of play” (i.e., the end of a match on MTGA). This can then be used to determine where you should be at the beginning of a new period (i.e., your next match on MTGA)."

    chápu, jako že se to vztahuje ke momentální "síle" a pozici, zápas od zápasu. Ale možná jsem to pochopil špatně, nejsem šachista a ELO detailně neznám. (A i mně to bylo trochu divný, měl jsem za to, že ratingy hráčů v šachu nebo tenisu zohledňují spíš horizont několika turnajů, než že by se snažily o co největší přesnost zápas za zápasem.)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: jsem to poprve precetl spatne. od kdy ELO (tj MM system z sachu) je kratkodoby?

    Ja si myslim, ze je to prave naopak - rank v sezone ukazuje jak se ti dari "v tuhle chvili" a ELO ukazuje jakej jsi celkove hrac s tim, ze tady to vypada, ze primarni faktor pro MM je rank a az pote ELO (tj najdi rank v rozmezi X-Y, pak tam najdi cloveka s ELO X-Y)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: ja jsem to testoval na svym uctu a kdyz vezmu budget deck, potkavam to samy
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    STRANGERD:
    MATHES:

    Skrytej match making tam určitě je, byť princip jeho fungování WotC nikdy ani nenaznačili, dokonce se myslím ani nevyjádřili k jeho existenci jako takové (celkem logicky, hráči by toho mohli zneužívat).

    Success stories typu "s non-tier-1 deckem to Diamond/Mythic in less then 2 months" je plnej reddit a obecně se přičítají právě tomu skrytému match makingu (což samozřejmě nijak nesnižuje um tvé přítelkyně nebo ostatních začátečníků).

    Je otázka, jestli to porovnává počet R/MR v decku, nebo spíš ve sbírce, popř. počet proměněných wild cards a otevřených packů.

    Já si před půl rokem založil alt account, primárně kvůli limited. Myslím, že jsem na něm nikdy neotevřel žádný pack a neproměnil víc než jednu R/MR WC, možná ani to ne. V constructed hraju preconstructed Selesnya Adventures, upgradovaný o silné karty z ostatních preconstructed (Elder Gargaroth, Scavenging Ooze, Elspeth Conquers Death, Banishing Light, Baneslayer Angel) a draftů (kde jsem měl třeba štěstí na 2x Elspeth Conquers Death, Ooze apod.). Ten deck je velmi funkční, ale dlouhodobě a konzistentně s ním fasuji soupeře, kteří mají decky o několik levelů níž – starting decky, ale buď bez jakéhokoli upgradu nebo upgradnuté začátečnicky špatně.

    Na základě této zkušenosti mi přijde pravděpodobnější varianta, že se zohledňuje počet otevřených packů a proměněných wild cards (ale stejně tak může jít o to, že v tom decku je pořád míň R/MR než v průměrném Tier 1 decku). A možná je to taky tak, že hra bere můj deck jako starting s pár změnami, a tudíž mi servíruje jiné starting decky. (A čistě teoreticky v tom může hrát roli i to, že tomuhle decku zabanovali dvě uncommonové karty, takže narozdíl od jiných starting decků tady byly 2 upgrady decklistu vynucené.)

    A jinak ohledně matchmakingu - vyjma ranku jako takového tam je ještě MMR, jehož metodu WotC popsali, byť nezabíhali do detailů (v zásadě se jedná o existující matchmakingové systémy používané v šachu nebo o jejich kombinaci). Ten zohledňuje, jak moc se ti dařilo v krátkodobějším horizontu, zatímco rank odráží tvou dlouhodobou úspěšnost/neúspěšnost.
    SALO
    SALO --- ---
    MATHES: tento systém váh ale MM aplikuje iba na Bo1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam