• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    MATHES: nefňukám, že nemám T1 deck, ale že není možný dostat se kloudně k historic kartám ani na T3 - jednoduše protože nejsou v shopu a protože conversion rate je 8 boosterů na jednu wildkartu. Balancing etc je na jinou debatu. Jen jsem tím chtěl říct, že mě disbalanc njikdy nějak extra neštval, protože jsem nikdy nehrál kompetitivně, čili jsem se s tím nepotkával.
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    Nebudu tvrdit, ze jsem se nějak extra snažil hledat, ale ten tier1 list historic brawl commanderu má jen 60karetni decky a historic brawl je prezentovanej (nejvýš prezentovány položky vyhledavani) jako 60karetni vždycky... weird
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Ten algoritmus je ofiko přiznanej, mám dojem, že jsem viděl i oficiální seznam Tier 1 commanderů, kteří jsou považováni za spíš kompetitivní než casual a jsou matchováni proti sobě. Imho se dají vygooglit i tabulky s výsledky testovacích matchů, co dělají hráči.
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    ASYD: jestli to řadí algoritmus, netuším, zároveň ale se mi často stává, že tři hry po sobě hraju s tím samým člověkem.. pardon, s tím samým golosem.

    A co je vlastně t1 v historic brawlu?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ASYD: nejakej algorytmus tam existuje - viz MATEEJ.

    ja to zkousel uz nejakou dobu zpatky, postavil jsem si absurdni trash deck, ale bylo v tom decku fakt hodne R a M a algorytmus me posilal proti T1 deckum. nevim jestli nejak zohlednujou i vyber commandera (davalo by to smysl).
    ASYD
    ASYD --- ---
    TOTALLYDIZZIED: kamos to ma dost podobne...ja ne.. nevim cim to je. neni to tim ze ty sam hrajes par decku a tedy jsou ti nalosovani dle nejakeho podivneho algoritmu stale stejny souperi?
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    když už tu řešíme koho co na tý hře sere, tak si taky přidám svojí:

    V historic brawlu maj lidi fakt minimum fantazie. Mám postavenejch asi tak 15 decků, nejčastěji hraju Judith (všichni tady umřeme!) a Bruenora (na, podrž mi to +10/+10 kladivo za 0) a jsou fakt zábavný a ani jednou jsem je nikde nepotkal (a to si obden plním daily). Jednou jsem potkal tu 1/1 modular R/W wasp artifact, jednou Jhoiru artefaktí, proti obému byla sranda hrát, protože to bylo něco novýho.

    Jinak všude samej Golos, Kinnan, nebo nějaká naprostá "všechny karty v decku jsou krysy" pí*ovina...

    Ale "nestěžuju si:D" Tunim si postupně těch 15 decků a je to ten nejvíc zábavnej formát co tam je

    Možná bych občas ocenil pevnější nervy opponentů, protože můj counter UW Omniscience Teferi brawl málokdy vyhraje na nějakou wincondici, spíš na totální zdeptání opponenta... very sad..
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    A je tady ještě jeden dost zásadní rozdíl mezi papírovým magicem a Arenou. Když člověk hraje papírový magic, tak mu investované peníze nepřinášejí jenom zábavu, ale i ty karty, které pak může vyměnit, prodat, uložit na půdu a spekulovat na růst cen, podložit s nima stůl, udělat si z nich mozaiku atd. Nebo třeba jen sbírat a kompletovat sety, protože to v reálu přináší větší uspokojení než sbírka, která je jenom digitální.

    Zatímco v Areně člověk platí téměř výhradně jenom za hodiny zábavy a s výjimkou vzpomínek na příjemně strávený čas mu po tom nic nezůstane, prostě jako kdyby chodil do kina. I ty cosmetics, co si pořídí, vlastně reálně neexistují.

    To je třeba důvod, proč je v Areně tak důležitý pravidelný přísun nového obsahu, ať už v podobě karet nebo eventů, protože hráči platí za zážitek a prožitek, ne za nějaký fyzický produkt.

    Nicméně nějaký program pro hráče, co se vracejí třeba po dvou letech, by podle mě byl z obchodního hlediska zajímavý. Každý magikář ví, co tady popsal KVIIIK - vracet se po letech vlastně znamená začínat znova, protože tvůj starý standard deck v Historicu, Pioneeru nebo Modernu neobstojí a na aktuální standard nemáš jedinou kartu. V papíru to můžeš řešit prodejem a nákupem singlů, tady ne.
    Nabídka "pokud se k MTGA vracíte po více než dvou letech, můžete svou tehdejší sbírku (nebo třeba vybrané R/MR) jedním kliknutí proměnit za náhodné karty z aktuálního Standardu" by mohla být zajímavá pro řadu hráčů, zvažujících návrat, ale odrazovaných tím, že budou muset zase začínat od píky. Navíc s každým rokem bude takových hráčů přibývat.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Jen bych dodal, že narozdíl od papírového magicu se Arena může ohrát mnohem rychleji (což je dáno především frekvencí hraní), zejména pokud:

    - je Tier 1 meta velmi úzká a hráč hraje pořád proti těm samým deckům

    - pokud příliš brzy narazí na paywall, který vyhodnotí jako příliš vysoký (drahý) nebo příliš těžko obejitelný grindováním.

    Ten první bod si WotC zjevně uvědomují a např. v banování postupují v posledních dvou letech mnohem aktivněji (plus karty z ELD si to vyloženě žádaly). Pro dlouhodobou udržitelnost hry to je určitě dobře.

    Ten druhý bod je asi netrápí tolik a myslím si, že ho aktuálně nemají nastavený vyloženě dementně nebo strašlivě chamtivě, možná přístupnost Historicu pro nové hráče by mohla být vymyšlena nějak lépe.

    Pro úplnosti, další dva důležité aspekty, které ovlivňují, zda hráči u hry zůstávají, jsou:

    - Vliv náhody na výsledek

    I tady platí, že díky mnohem vyšší frekvenci hry stoupá pravděpodobnost, že budeš mít streak, ve kterém ti to třeba 10x po sobě přijde naprosto kreténsky a se na hru vysereš. Proto udělali hand smoother, upravili mulligan a v papíru i digitálu pracují s mechanikami, které mají zmenšit dopad floodu a mana screw. Otázkou je, jestli (zejména v digitálu) budou zvažovat ještě nějaké kroky (např. ještě větší hand smoother), protože např. vydání jumpstartových karet s mechanikami, které fungují jenom v digitálu, a které existují pouze v digitálu a není problém je posilovat nebo nerfovat za běhu, otevřelo dveře konceptu, že papírový a digitální magic nejsou jedno a to samé.

    - Pravidelný přísun nového obsahu

    To je imho důvod, proč Jumpstarty fungují jako event a ne jako zboží, které se dá kdykoli koupit ve storu. Ale nevím, jestli je to dobře, ale z hlediska obchodu a vlivu na velikost hráčské populace to WotC asi funguje (respektive oni vědí téměř jistě, zda a jak moc dobře to funguje).
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATEEJ: Coz je teda super demence pokud to tak funguje protoze prvni deck kterej sem si tam postavil byl dost slabej Golos kterej jel na vyhru pres Shriny nebo Gaty ale musel sem od toho upustit protoze sem presne potkaval samy tier 1 silenosti. Nicmene stale plati ze Winota a Baral maji byt banned jako commanderi
    MATHES
    MATHES --- ---
    KVIIIK: tohle je hrozne kratkozraky. to zni jako bys rikal, ze banovani neni potreba, protoze se to dotkne jenom T1 decku a ze je to jedno, protoze se zmeni meta a bude neco jinyho.

    nesouhlasim hned v nekolika bodech

    1) hned to o tom, ze kdyz hraju protoze me to bavi, tak mi muze byt jedno, ze nehraju tier 1 deck - cela tahle diskuze zacala tim, ze nemas cardpool na T1 deck a ze te to sere, ted se skoro tvaris, ze je to vlastne super, protoze se tim padem netocis na top tieru s top 5,6 deckama. nechapu proc teda chces cardpool, vzdyt bys pak musel hrat porad dokola proti golos.deck?

    1b) pokud hraju abych vyhral tak si nemuzu stezovat? prosim?! dont blame the player, blame the game. pokud by vysla karta, ktera rika, ze kdyz 10x za sebou prastits hlavou do stolu, tak si liznes 3 karty, dostanes 10 zivotu a muzes zahrat free spell z ruky, tak to proste je shit a prestoze to budu hrat a budu s tim vyhravat, tak mam plny pravo si stezovat na to, ze je to naprosto kretenskej design a ze by to meli zabanovat, protoze mit na vyber, jestli se budu mlatit hlavou do stolu, nebo jestli budu koukat jak ostatni lidi mlati hlavou do stolu a pak vyhrajou jsou obe extremne spatny moznosti.

    2) prave T1 decky jsou to, kde to banovani potrebujes, protoze proste zadnej jinej meta shift (zvlast u neceho tak konzistentniho jako je golos) jen tak neprijde

    3) "nikdy nebyla balancovana meta" tady bych si dovolil ne uplne souhlasit, nicmene rezignovat komplet na balanicing, protoze "to nema cenu" je proste principielne spatne, protoze to proste odserou hraci, ktery tu hru prestanou hrat.

    Fakt se podivej na tech 20 lessons prednasku od Mara, je to fakt zajimavy a nazorne tam vysvetluje spoustu zasadnich konceptu v game designu.
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    MATHES: já ti nevim... Záleží spíš na vlastním hráčském nastavení: buď hru hraju, protože mě to baví, a pak mi může být jedno, že nehraju tier1 deck a netočím se v kolotoči s pěti jinýma tier1 deckama pořád dokola až do zblbnutí, nebo hraju abych vyhrál, a pak je to holt volba a úděl a nemůžu si stěžovat. Vybalancovaná nebyla a nebude žádná sběratelská karetní hra. Jakmile se nerfne/zabanuje jedna OP kombinace, hned na její místo naskočí jiná další v pořadí.

    Můj předchozí nářek nad tím, že dobrý karty do historic formátu nejsou dostupný, se netýkal potřeby mít je všechny a ovládnout metu, ale zkrátka toho, že není moc dostupnej ten formát jako celek, což je vomrd vzhledem k tomu, že je nejzábavnější.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    MATHES: já bych byl byl rád i za nějaké statistiky. Jako vědět kolik procent karet mám z edice, výhry, prohry. Historie matchů a spoustu dalších věcí.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ale to je zas o tom, ze bych chtel ladder, kterej by nejakej balancing pomerne rychle zaridil :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    KVIIIK: no pockej ale na tom neni nic tak divnyho. pokud je neco fakt nesmyslne konzistentni a dobry, tak bych byl blbej abych to nehral, zaroven muzu chtit aby se to zabanovalo, protoze uz to hrat nechci:)

    viz Maro himself:)

    Magic: the Gathering: Twenty Years, Twenty Lessons Learned
    https://youtu.be/QHHg99hwQGY?t=2388
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    MATEEJ: to je ideální stav: casual hráči hrajou spolu a potkávají různorodý zajímavý balíky, zatímco prasiči a kombaři s tier 1 balíkama svorně nadávaj, že všichni hrajou to samý a je potřeba nerfovat, protože potrefená husa... :D (nic osobního, prostě mě to pobavilo, že je to stejný ve všech hrách, kdy nejvíc nadávaj lidi, co hrajou největší prasárny)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    KVIIIK: nevím, jestli to už funguje i v historic brawl, ale v tom klasickém jsou commanders rozdělení do tierů, ke kterým matchmaking silně přihlíží.
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    WRATA: hrajeme stejnou hru? z těch commanderů, co píšeš, jsem za cca 30 her nepotkal ani jednoho :D A sám hraju taky úplně jiný.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ASYD: zahrát si s někým cíleně je dlouhodobě neskutečný pain in the ass, zejména v limited, kde potřebuješ nastavit bo3, timer a fungující sideboardovani. aktuálně jsou v klientu 3 metody a všechny tři fungují naprosto random.
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Taky, a hraju to protoze je to proste nejstabilnejsi deck
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam