• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Jinak asi jste už zaregistrovali PlayVOW, ale ještě to není aktivní....
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    MATEEJ: jo díky, myslím že jsem narazil celkem na dva... Jednou jsem hrál něco černého při eventu a měl jsem mít lifelink a nepřipisovalo životy a pak ten podivný duel co jsem popsal...

    MATHES: kouknu
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    _DOMINIK_: No funguji jako kontraktor, nějaký čas dřu a pak mám docela dost volna takže občas ten čas mám. Nebo jako teď ležím nemocný.... Eventy jsou fajn, ale ještě na to nemám balíky. Něco jsem zkoušel, ale dostal jsem nakládačku :-) výhry 1-2. Chce to čas. Uvažoval jsem utratit wildcards, mám 5MR, 12R, 30U, 27C, ale stejně nemám představu za co zatím...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    RUNYAR: Jojojo, funguje jim to skvěle... ale pro jistotu jsem na nástěnku přidal link, kde žádat o refund při bugu. Člověk nikdy neví (a ten link mají tak trochu schovanej).
    MATHES
    MATHES --- ---
    na nastence jsou kdyztak tipy & triky jak grindit arenu:)
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    RUNYAR: jestli mas cas na vic jak 15 (vy)her denne, tak ti bohuzel musim jen tise zavidet :)

    nicmene, hraj standard eventy. kdyz budes zvladat skore aspon 4-3, tak by vydelavat mely (osobne uz jsem je teda nejakou chvili nehral, kdyztak utfg), a muzes je hrat donekonecna
    NECRO_BUTCHER
    NECRO_BUTCHER --- ---
    Tak sem porazil Juzáma.. :-D

    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Mě nikdy tyhle karetní online hry nepřišli náhodné. Nevěřím, že se jedná jenom o čistě náhodu. Taky potkávám docela pravidelně pár jmen, což mě docela překvapilo, ale co. Nevadí mě to, docela mě to baví. Zatím jsem nezaplatil, ale uvažuji nad pasem.

    Co je trošku škoda, že se free hraním dají získat aktuální karty, vůbec by neškodilo kdyby náhodné karty občas byli i jiné edice. Taky mě zaráží, že denně se vyplatí vyhrát akorát tak 15 her, pokud zrovna nejdu eventy na což se těžko vydělává. Uvítal bych nějakou odměnu nad 15 výher denně aspoň pár drobných, občas kartu, nebo nějaký diamant atd...

    Jinak si myslím, že se na to jak jsou MtG komplexní mechanikama tak tohle šlape dobře, ale ještě se mají kam posuvat
    MATHES
    MATHES --- ---
    KVIIIK: tak jestli to chces co nejrychleji, tak to F2P moc nejde - slovy klasika "it's a process". bojim se, ze je to by design, protoze pak ses vic motivovan sahnout do penezenky.

    nicmene jak rikam, nerozumim tomu, ze na jednu stranu rikas, ze T1 decky jsou vlastne nezabavny a "zaslouzi si byt nezabavny" (protoze je to pry udel kompetetive hrani, ktere neni mozne vybalancovat) a na druhou stranu se tvaris, ze bys ho vlastne taky chtel a stve te, ze to je drahy a casove narocny:)
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    TOTALLYDIZZIED: koukáš na nějaký starý stránky, 60 karťák to byl jen úplně na začátku, pak se to změnilo na klasický 100 karetní.
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    MATHES: nefňukám, že nemám T1 deck, ale že není možný dostat se kloudně k historic kartám ani na T3 - jednoduše protože nejsou v shopu a protože conversion rate je 8 boosterů na jednu wildkartu. Balancing etc je na jinou debatu. Jen jsem tím chtěl říct, že mě disbalanc njikdy nějak extra neštval, protože jsem nikdy nehrál kompetitivně, čili jsem se s tím nepotkával.
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    Nebudu tvrdit, ze jsem se nějak extra snažil hledat, ale ten tier1 list historic brawl commanderu má jen 60karetni decky a historic brawl je prezentovanej (nejvýš prezentovány položky vyhledavani) jako 60karetni vždycky... weird
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Ten algoritmus je ofiko přiznanej, mám dojem, že jsem viděl i oficiální seznam Tier 1 commanderů, kteří jsou považováni za spíš kompetitivní než casual a jsou matchováni proti sobě. Imho se dají vygooglit i tabulky s výsledky testovacích matchů, co dělají hráči.
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    ASYD: jestli to řadí algoritmus, netuším, zároveň ale se mi často stává, že tři hry po sobě hraju s tím samým člověkem.. pardon, s tím samým golosem.

    A co je vlastně t1 v historic brawlu?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ASYD: nejakej algorytmus tam existuje - viz MATEEJ.

    ja to zkousel uz nejakou dobu zpatky, postavil jsem si absurdni trash deck, ale bylo v tom decku fakt hodne R a M a algorytmus me posilal proti T1 deckum. nevim jestli nejak zohlednujou i vyber commandera (davalo by to smysl).
    ASYD
    ASYD --- ---
    TOTALLYDIZZIED: kamos to ma dost podobne...ja ne.. nevim cim to je. neni to tim ze ty sam hrajes par decku a tedy jsou ti nalosovani dle nejakeho podivneho algoritmu stale stejny souperi?
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    když už tu řešíme koho co na tý hře sere, tak si taky přidám svojí:

    V historic brawlu maj lidi fakt minimum fantazie. Mám postavenejch asi tak 15 decků, nejčastěji hraju Judith (všichni tady umřeme!) a Bruenora (na, podrž mi to +10/+10 kladivo za 0) a jsou fakt zábavný a ani jednou jsem je nikde nepotkal (a to si obden plním daily). Jednou jsem potkal tu 1/1 modular R/W wasp artifact, jednou Jhoiru artefaktí, proti obému byla sranda hrát, protože to bylo něco novýho.

    Jinak všude samej Golos, Kinnan, nebo nějaká naprostá "všechny karty v decku jsou krysy" pí*ovina...

    Ale "nestěžuju si:D" Tunim si postupně těch 15 decků a je to ten nejvíc zábavnej formát co tam je

    Možná bych občas ocenil pevnější nervy opponentů, protože můj counter UW Omniscience Teferi brawl málokdy vyhraje na nějakou wincondici, spíš na totální zdeptání opponenta... very sad..
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    A je tady ještě jeden dost zásadní rozdíl mezi papírovým magicem a Arenou. Když člověk hraje papírový magic, tak mu investované peníze nepřinášejí jenom zábavu, ale i ty karty, které pak může vyměnit, prodat, uložit na půdu a spekulovat na růst cen, podložit s nima stůl, udělat si z nich mozaiku atd. Nebo třeba jen sbírat a kompletovat sety, protože to v reálu přináší větší uspokojení než sbírka, která je jenom digitální.

    Zatímco v Areně člověk platí téměř výhradně jenom za hodiny zábavy a s výjimkou vzpomínek na příjemně strávený čas mu po tom nic nezůstane, prostě jako kdyby chodil do kina. I ty cosmetics, co si pořídí, vlastně reálně neexistují.

    To je třeba důvod, proč je v Areně tak důležitý pravidelný přísun nového obsahu, ať už v podobě karet nebo eventů, protože hráči platí za zážitek a prožitek, ne za nějaký fyzický produkt.

    Nicméně nějaký program pro hráče, co se vracejí třeba po dvou letech, by podle mě byl z obchodního hlediska zajímavý. Každý magikář ví, co tady popsal KVIIIK - vracet se po letech vlastně znamená začínat znova, protože tvůj starý standard deck v Historicu, Pioneeru nebo Modernu neobstojí a na aktuální standard nemáš jedinou kartu. V papíru to můžeš řešit prodejem a nákupem singlů, tady ne.
    Nabídka "pokud se k MTGA vracíte po více než dvou letech, můžete svou tehdejší sbírku (nebo třeba vybrané R/MR) jedním kliknutí proměnit za náhodné karty z aktuálního Standardu" by mohla být zajímavá pro řadu hráčů, zvažujících návrat, ale odrazovaných tím, že budou muset zase začínat od píky. Navíc s každým rokem bude takových hráčů přibývat.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Jen bych dodal, že narozdíl od papírového magicu se Arena může ohrát mnohem rychleji (což je dáno především frekvencí hraní), zejména pokud:

    - je Tier 1 meta velmi úzká a hráč hraje pořád proti těm samým deckům

    - pokud příliš brzy narazí na paywall, který vyhodnotí jako příliš vysoký (drahý) nebo příliš těžko obejitelný grindováním.

    Ten první bod si WotC zjevně uvědomují a např. v banování postupují v posledních dvou letech mnohem aktivněji (plus karty z ELD si to vyloženě žádaly). Pro dlouhodobou udržitelnost hry to je určitě dobře.

    Ten druhý bod je asi netrápí tolik a myslím si, že ho aktuálně nemají nastavený vyloženě dementně nebo strašlivě chamtivě, možná přístupnost Historicu pro nové hráče by mohla být vymyšlena nějak lépe.

    Pro úplnosti, další dva důležité aspekty, které ovlivňují, zda hráči u hry zůstávají, jsou:

    - Vliv náhody na výsledek

    I tady platí, že díky mnohem vyšší frekvenci hry stoupá pravděpodobnost, že budeš mít streak, ve kterém ti to třeba 10x po sobě přijde naprosto kreténsky a se na hru vysereš. Proto udělali hand smoother, upravili mulligan a v papíru i digitálu pracují s mechanikami, které mají zmenšit dopad floodu a mana screw. Otázkou je, jestli (zejména v digitálu) budou zvažovat ještě nějaké kroky (např. ještě větší hand smoother), protože např. vydání jumpstartových karet s mechanikami, které fungují jenom v digitálu, a které existují pouze v digitálu a není problém je posilovat nebo nerfovat za běhu, otevřelo dveře konceptu, že papírový a digitální magic nejsou jedno a to samé.

    - Pravidelný přísun nového obsahu

    To je imho důvod, proč Jumpstarty fungují jako event a ne jako zboží, které se dá kdykoli koupit ve storu. Ale nevím, jestli je to dobře, ale z hlediska obchodu a vlivu na velikost hráčské populace to WotC asi funguje (respektive oni vědí téměř jistě, zda a jak moc dobře to funguje).
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATEEJ: Coz je teda super demence pokud to tak funguje protoze prvni deck kterej sem si tam postavil byl dost slabej Golos kterej jel na vyhru pres Shriny nebo Gaty ale musel sem od toho upustit protoze sem presne potkaval samy tier 1 silenosti. Nicmene stale plati ze Winota a Baral maji byt banned jako commanderi
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam