• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    Po letech jsem provedl mensi update hospodskeho 5C ( highlander / EDH / commander ) budget decku viz:
    Horde of Budget Cards (Commander / EDH MTG Deck)
    https://tappedout.net/mtg-decks/horde-of-budget-cards/
    ktery spociva v tom, ze se snazim karty, jejich cena v prubehu let vzrostla, vymenit za levnejsi alternativy. Kdyz na to ted koukam, asi jeste budu hledat nahradu za reflecting pool a praetor's grasp, jinak tam schvalne nehraju "commander only" karty ( command tower), aby byl formatove co nejuniverzalnejsi, i proto ma deck 101 karet
    vim, ze to nikoho nezajima, ale kdyz uz jsem to tam naklikal :)
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    MATEEJ: spis mi prijde, ze vedeni firmy vidi cisla mtg a cisla hearthstone a protoze je ma hs v digtalu nasobne vetsi, tak ho celkem tupe kopirujou - vcetne chyb
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    PLOMBDENTIST: Myslím, že hlavní námitka je, že něco takového bude matoucí, a mně to taky tak přijde, ale je to takové teoretizování. Praxe možná ukáže, že to problém není.

    Vedle toho ale může Alchemy přinést řadu dalších problémů, např. rozdrolení hráčské komunity do většího počtu queues, výraznější oddělení digitálních formátů od papírových atd. Ale tipuju, že když do toho jdou takhle naplno, tak že jim interní data napovídají, že to problém nebude. A nebo to neřešej a když to nebude fungovat, tak to za rok dva pošlou do kopru jako Pioneer nebo plán na to, že se z MtG stane plnohodnotný e-sport.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: MATEEJ: Ok tak alespoň, že tak...
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    vice funkcnich variant jedne karty je obecne hrozne spatnej napad
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: A obráceně. Stejně tak když ti padne v packu, tak dostaneš do sbírky obě varianty.
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: ja to pochopil tak, ze jsou proste spojeny. nemuzes craftit nerfnutyho Omnatha, jenom toho normal a k nemu je v bundlu automaticky ten nerfnutej (jako to ma HS s yearly cards)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ASYD: Bůhví, jejich komunikace je klasicky tristní - udělají o tom oficiální release článek a 90minutový stream a po obojím zůstane spousta nezodpovězených otázek.

    (Na to video jsem nekoukal, třeba to tam je.)

    Twitch
    https://www.twitch.tv/videos/1222240116
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    ASYD: No nedivil bych se, jelikož už nyní má BO1 STD jinej cardpool, než BO3 STD.
    ASYD
    ASYD --- ---
    MATEEJ: je nekde naznaceno ze Alchemy ovlivni pool pro jine formaty? nemuzu to v tom clanku najit
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: To je právě možná ještě málo, není to dost vytěžené, takovej Pioneer by šel sám určitě rozdělit min na 10 formátů s různými změnami v textu karet a různými banlisty ;-)
    MATHES: Jo ale už jsem nikde nezjistil, jak to bude poté, jestli když si craftneš nerf Omnata, tak zda dostaneš i toho normálního, což si myslím, že neudělají.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    Hlavne ze vydavame dalsi karty ktere si hraci musi vycraftit a co budou pouzitelne jen na jednom dead on arrival formatu.
    ASYD
    ASYD --- ---
    dafuq
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Taky bych upozornil na to, že v Historic budou zřejmě hratelné POUZE nerfnuté/rebalancované verze karet.
    (Neřekli to v tom videu úplně napřímo, ale z řady informací to nepřímo vyplývá. Nicméně pokud dojde na silný backslash ze strany hráčů, tak můžou říct "nenene, takhle jsme to určitě nemysleli, to jste špatně pochopili" a změnit to.)

    Což by znovu nastolovalo otázku WC. Když někdo hraje primárně Historic a vycraftil si pro ty účely 4x Esika's Charriot, který teď nerfnou a v Historic bude hratelná jen ta nerfnutá varianta, tak dostane hovno? Zatím to tak vypadá.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ty hrajes commandera s 2 dozadu jo? tak uz hrajes bez commandera, me to ale stalo jednu manu.

    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: tak je to jako by nerfnuli jakoukoliv jinou kartu hadam.

    nicmene zrovna presne tahle karta je duvod, proc se mi z tyhle digitalni mrdky dela spatne. stejne jako perpetual picoviny, ktery totalne rozbijej hru
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Jako mě se ten nápad docela líbí, ale uvidíme jak to půjde v praxi. Jako nedivím se, že nové hráče to brzo omrzí...ono banovat nějakou kartu, protože je hodně OP je docela škoda. Jsem pro to upravit a postupně odladit.... Přece jenom jsou karty, proti kterým se těžko brání a hra konční pokud zrovna nemám jeden konkrétní spell. A to je škoda
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Jasně, šlo mi spíš o těch 60 nových digital only karet, třeba když budu chtít hrát v Alchemy RDW a vycraftím si 4x tuhle kartu a oni ji pak nerfnou.

    HrlUCyr
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: zadny WC za to nedostanes. obracene - za kazdou kopii karty, kterou nerfnuli dostanes jeji jednu nerflou kopii karty.

    tj pokud mas Omnatha 4x, tak dostanes 4x nerfnutyho Omnatha.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Tady víc infa:

    MTG Arena: State of the Game – Alchemy | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/mtg-arena-state-game-alchemy-2021-12-02

    Moje první reakce byla, že je to další testovací krok směrem k čistě digitální větvi MtG, která umožní průběžně boostovat a nerfovat karty jako v Heartstonu. Tedy že si sami nejsou jistí, ale po prvních pokusech s digital only kartami z letošního Jumpstartu (a jejich tweakování o pár týdnů později) chtějí toto teritorium prozkoumat hlouběji a zařídit se podle reakce hráčů.

    Ale teď koukám, že do toho jdou docela naplno, to nevypadá jenom na pokus.

    Moje spekulace: Už teď je Arena tiskárna na prachy, ale CEO jich chtějí víc. Co s tím? Podívají se do dat o uživatelích a zjistí, že nejvíc lidí hraje Standard Bo1 ladder, a taky že spousta hráčů u Areny nevydrží moc dlouho. Podle mě je to do značné míry způsobené ekonomickou stránkou hry, ale když se to probírá na poradách, tak lidi ze sales řeknou "ekonomický systém Areny je naprosto v pořádku, a pokud ho uděláme jenom trošičku vstřícnější pro lidi, tak zkrachujeme; podle nás je řešení upravit hru tak, aby lidi bavila dýl a od toho jste tady vy z vývoje." Ti sklapnou podpatky, protože obchodní oddělení má vždycky hlavní slovo, a zamyslí se, co by se s tím dalo dělat.

    K čemu dojdou: Hráči (a zejména ti noví) hrají převážně Standard, ale nevydrží u hry dlouho. A protože to URČITĚ není tím, že by byl její ekonomický systém nevýhodný nebo predátorský, bude to asi tím, že se jim hra rychle omrzí. Na tom objektivně něco je. Ještě před příchodem MID se hrála Epiphany, monoW a monoG., cokoli jiného bylo velmi okrajové. Teď, o dva sety později, je meta víceméně stejná. Takže STD meta je vyrovnaná (což je velmi slušnej achievement), ale dost neměnná, což ještě víc vyplave na povrch v digitálu, kde zapálení hráči odehrají násobně víc her týdně než v papíru. A jako řešení se jeví digitální prostředí, které bude možné tweakovat co dva týdny a udržovat ho tak proměnlivé a svěží.

    Ale bůhví, jestli se to chytí.

    (Zajímalo by mě, jak - pokud vůbec - budou řešit kompenzaci za nerfnuté karty. Budou lidem dávat WC za karty, které nerfnuli? Nebo jenom za ty kopie nerfnuté karty, které si vycraftili přes WC? Pokud správně rozumím tomu, co jsem si vygooglil, tak v Heartstonu to takhle funguje.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam