• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    RUNYAR:

    Obecně:

    1) Jestli tě to baví a chceš do toho vrazit ten čas, tak se vyplatí párkrát kouknout na nějaký streamery.
    Nejvíc bych doporučil Ryana Spaina, https://www.youtube.com/channel/UCrLsTXna06H8zy9G-8-y4UQ
    , protože

    1) komentuje, co bere/hraje a proč
    2) komunikuje jako dospělej a ne jako šestnáctiletej wannabe šoumen
    3) dává všechno na YT, kde na to lze pohodlněji koukat ze záznamu, posouvat si to a tak.

    Ale je jich samozřejmě víc, zejména na twitchi, můžeš si najít toho, kdo ti bude nejvíc vyhovovat.

    2) Zejména když je set novej, tak se začátečníkovi vyplatí mrknout na tier listy, protože u řady karet méně zkušenému hráči (zejména bez hlubší znalosti setu) nedojde hned, jestli jsou dobrý nebo blbý. Quick draft je na to ideální, protože není na čas.

    Tier List — Lords of Limited
    https://www.lordsoflimited.com/tier-list

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRH7tKaNk3lFzoHZUlGmkLbASrZfQqNhD5KlfNIWiSFLhwuw22E-KKqN8LskRxIqXPkV7lm_1f1gTca/pubhtml

    3) V dobách Discordu je super řešení být na callu s kámošem, kterej draftuje/hraje líp nebo aspoň stejně dobře jako ty, streamovat mu to a probírat s ním picky a play. Ono je to i zábavnější, to hraní Areny pak není taková samotářská věc. :-) (Kdyžtak do pošty.)


    Tipy pro Neon Dynasty:

    Ságy jsou dobrý, i ty commonový.

    Removaly jsou tady horší než kdy byly, zejména to platí o červených. Jako pořád nějaký v tom decku chceš mít, ale dáváš jim o něco menší prioritu než obvykle, protože asi 1/3 karet tady má ETB nebo nějakou přidanou value jako ságy. Pokud potvoru s dobrým ETB nebo flipnutou ságu likviduješ fritkou, tak už v tu chvíli za soupeřem zaostáváš.

    V quick draftu NEO se asi nejvíc (a s největší úspěšností) hraje Dimir, Rakdos a Selesnya, asi jsou v tom divně fungujícím draftu s boty nejsnáz poskládatelný. Ale narozdíl od quick draftu AFR, MID nebo M21 bych tady neradil nějakou kombinaci vyloženě forsovat.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    ASYD: Já dávám quick draft zásadně za peníze... většinou to projedu. Ale dva drafty už jsem dotáhl až do konce. Včera 3 výhry.

    Vlastně bych se rád dozvěděl jak na úspěšné draftování.
    ASYD
    ASYD --- ---
    RUNYAR: noice. diky ti, muzu si dat quick draft NEO :)
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Nabídka dne 400 gemů za 1500 zlatých. Tak dobrou chuť
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: layers se tykaji ciste jenom bytosti:)

    tam neni zadna prednost, oba efekty rikaj "exile it". jeden efekt pak navic rika "a pak ji vrat face down", kterej se s tim predchozim nevylucuje.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Mimochodem, jedna nová a nepříliš intuitivní NEO interakce (ani nevím, do jakého soudku ji zařadit - layers?):

    Když sacnete enchantment a vrátíte si tímhle NEO sagu, tak její vlastní exilnutí při 3. lore counteru má přednost před tou exilovací klauzulí, kterou mu přidá tahle karta, a normálně se vrátí flipnutá na battlefield.

    en-Es-FCsr-Uxuu
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    (aspoň doufám)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES:
    prvni - vyfizluje
    druha - vyhodnoti se a da 2 dmg
    treti - vyhodnoti se a da 1 dmg
    MATHES
    MATHES --- ---
    kvizova otazka, jak by se to vyhodnotilo, pokud by souper nezahral -2/-2 ale 2 dmg do vseho?
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: pro zjednoduseni mas tri bytosti s aktivacni abilitou

    jedna - fight target creature
    druha - deal dmg equal to power to target
    treti - deal 1 dmg

    rekneme, ze vsechny tri bytosti jsou 2/2 a ty se rozhodnes vsechny tri ablity dat na stack. jak se dostanou na stack, tak pred vyhodnocenim souper zahraje -2/-2 vsem bytostem instatne.

    prvni - vyfizluje
    druha - vyhodnoti se a da nula dmg
    treti - vyhodnoti se a da 1 dmg
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Jasný, a tu výjimku z pravidla, kterou popisuju v těch bodech, jsem popsal/pochopil správně?
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: ja vim, ze to pisu teprve potreti, ale abilita na stacku je nezavisla na svym zdroji :) ve chvili kdy aktivujes apathy, tak je uplne jedno co se s apathy stane, jestli ji nekdo zbori, flickne, vrati si do ruky, roztrha. abilita uz je na stacku a je ji jedno co se se zdrojem stane:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Přijde mi, že ta abilita by měla fizzlovat, protože ta potvora přestane být enchanted, ale chyba v mém uvažovaní je asi v tom, že změnit vlastnosti původce ability a dosáhnout tím i změny ability na stacku při jejím resolvnují lze jen tehdy, když v tom hraje roli power původce (což tady nehraje).

    Pokud tomu dobře rozumím, tak instantní efekty modifikující power/toughness fungují takhle:

    1) Na stack jde bite nebo ping abilita.
    2) Na stack jde abilita, která modifikuje původce ability č. 1 tím, že mu dá deathtouch nebo snížení power.
    3) Ability se vyhodnotí, napřed č. 2 a pak č. 1, nicméně ten bite nebo ping už „letí vzduchem“, tj. sám o sobě není nijak modifikován.
    4) Dojde na vyhodnocení dmg a v tu chvíli se checkuje, jak je na tom původce ability č. 1 s výší power nebo deathtouchem.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: teda tu prvni cast mas blbe, dokud nedojde k oziveni, tak se nic nemeni, protoze awareness se pta explicitne na bytost. v tom je prave to jadro pudla :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: jj je to tak. obe akce nastesti probihaj ve stejnym layeru (set power & tougness) a tim, ze v textu explicitne napsany "except it's a 4/3" tak novy timestamp prepise pt z 1/1 na 4/3.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Tough one. :-)

    Imo dokud nedojde k oživení, tak je to 1/1 Vehicle, ale jakmile do něj vleze crew, tak se aktivuje to "except it's 4/3" a bude z něj 4/3?
    MATHES
    MATHES --- ---
    btw my jsme ted naposled docela intezivne behem prevka resili tuhle interakci



    nevim komu z R&D prislo jako dobrej napad vydat tyhle dve karty ve stejnym setu, souper to zahral na muj vehicle a zacala dlouha diskuze :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: a co je na tom divnyho? abilita na stacku je nezavisla na svym zdroji
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES:
    1) Aktivuješ abilitu "exile enchanted creature"
    2) zahraješ Flicker na Apathy
    3) Apathy jde do exilu a vrátí se, takže ji můžeš plácnout na jinou creature
    4) abilitu "exile enchanted creature" se vyhodnotí a exilne původně enchantovanou potvoru (ale Apathy je už mezitím na jiné potvoře)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: tak to ti nepovim, hledal bych to nekde v triggerech. a nechapu jakou interakci myslis
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: V jaké sekci pravidel je tohle popsané? (Vím, že to funguje takhle, ale zajímalo by mě, jak je to definované v pravidlech.)

    Divná je i interakce Dreadful Apathy + Flicker of Fate, kdy vlastně zmizí cíl té odpálené ability (nebo spíš přestane platit jeho definice, o targetu se tam nemluví).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam