Btw, včera jsem v Areně dal dva drafty s těma novejma Play boosterama a kupodivu jsem nezaregistroval větší počet U a R (ale mohl jsem to přehlédnout, ty karty ještě tak neznám), ale čeho jsem si všiml v několika boosterech, to byly 2 stejné commony v jednom boosteru, což mi ve skutečnosti vadí víc než kdyby tam místo jednoho commonu byl U nebo R navíc.
Ona je to asi spíš pocitová záležitost, než že by to bylo reálné zhoršení, ale když ti v půlce kola přijde pack se sedmi kartama, z nichž dvě jsou úplně stejné a jsou buď úplně blbé nebo v těch nesprávných barvách, tak mě to sere víc, než kdyby to byly dva různé commony, co jsou úplně k hovnu nebo v nesprávných barvách.
A taky se potvrdila předpokládaná změna poměru karet různých rarit v setu:
Caverns - 108 commons, 92 uncommons, 64 rares, 22 mythic rares, 5 basic lands
Murders - 81 commons, 100 uncommons, 70 rares, 20 mythic rares, 15 basic lands
Já jsem si říkal jasně, v každém setu jsou v každé barvě určitě 2 commonky, které nejsou použitelné ani v Limited, k tomu nějaké C artefakty, takže když se škrtne 10-15 commonů, tak to na prostředí Limited nebude mít žádný velký dopad. Jenže když do toho setu potřebuješ nacpat ještě 10 commonových dvojzemí, tak už těch commonů škrtáš docela dost. A s tím roste i pravděpodobnost, že se v tom proměnlivém slotu v boosteru objeví commonka, která v něm už je.
(A co si budeme říkat, i za tímhle rozhodnutím je korporátní greed, spousta zákazníků commony vlastně nechce.)