• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    YENNEFER: Hawking je moc náročný i pro nadané dospělé :-) Když už, tak Stručnou historii času, ta je poměrně snadná.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    CHIMERA: porid mu nejakou knihu od stevena hawkinga, treba pocatek a osud vesmiru, strucna historie casu, vesmir v kostce... http://knihy.abz.cz/obchod/autor-hawking-stephen-hawking
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKA skvělý! dík za tip, určitě pojedem!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CHIMERA: pokud má potomek (a nebo kdokoliv) slabost pro fyziku, určitě stojí za to udělat si výlet do brna do Mendelova muzea na výstavu Komunikujeme . Interaktivní stroje a vůbec si stím smečka bláznivých fyzikálních dokotrandů vyhrála.

    Případně sledovat aktivitiy partičky těch šílených fyziků Údif (úžasné divadlo fyziky)
    http://cirkus.hvezdarna.cz/
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    CHIMERA: nemozne je to v ramci te teorie... kdyz se vzdas nejakeho dusledku teorie, tak musis hledat jiny nastroj na popis toho jevu (i kdyz jak to zatim vypada, tak potud ta teorie funguje a zaver, ze "je to nemozne" bych uplne nezatracoval)... Nicmene je to stale teorie a zustane ji dokud nebude experimentalne vyvracena... vyssi "hodnost" nez "teorie" uz mit ale nebude :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GRIG no to je těžký, synovi je 7 let. a tomu, co píšeš, já nerozumím - nepřevedu to tedy do obyčejné řeči. dám mu to přečíst. díky.
    TRAVIX o tom, že je něco nemožné, si myslím své. pár vědců už podobnejch teorií prokázalo (na papíře) dost, a když se vyletělo do vesmíru, bylo to jinak. jo... praxe :-)
    no ale díky vám všem, budu se to snažit tlumočit, seč stačím :-)
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Nestane se nic, protože je to fyzikálně nemožné. Byla by k tomu nutná nekonečná energie. Platí vztah, že čím vyšší energie, tím vyšší rychlost (E=1/2 m.v^2), ale pokud se blížíme k rychlosti světla, můžeme cpát energie kolik chceme, ale pouze se RS přiblížíme, nikdy ji nedosáhneme (důsledek teorie relativity).
    Jinak, pokud by se to povedlo, stalo by se plno zajímavých věcí: Jednak by zanikl vesmír. Předmět o RS by totiž měl nekonečnou hmotnost, tedy nekonečnou gravitaci, tedy by do sebe vcucl celý zázrak všehomíra. Pak by neplynul čas - to už bylo řečeno. Dále by došlo ke 100% kontrakci jednoho rozměru - předmět by byl absolutně plochý, dvourozměrný. No a potom... Potom nevím. Určitě je toho hodně, ale pořád je to jen nereálná teorie.
    Pro foton platí trochu jiná pravidla, protože foton má nulovou klidovou hmotnost.

    Vím, že to sem nepatří, ale nemůžu si pomoct :-) Jinak, bylo jednou jedno nadané dítě, které by tohle dokázalo vysvětlit mnohem lépe než já. Jmenovalo se Albert Einstein.
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    CHIMERA: :) nevim kolik synovi je, ale je potreba si uvedomit dve veci
    1) pokud tyhle uvahy vyvstavaji ze specialni teorie reltivity (jakoze asi jo), tak z ni vyplyva, ze zadne teloso o nenulove klidove hmotnosti nemuze rychlosti svetla dosahnout (kdyz je to teoreticky nemozne, nemuzes to tou teorii analyzovat) (ano vyplyva z toho, ze foton ma nulovou klidovou hmotnost, ale jelikoz foton podle tehle teorie numuze byt vudci nicemu v klidu, tak tak klidova hmotnost fotonu neni fyzikalni velicina)
    2) ty zmeny, ktere popisuje dilatace casu jsou relativni - pozoruje je pozorovatel vudci kteremu se ta hmota pohybuje (neexistuje - v teto teorii - absolutni rychlost) i.e. i kdyby ses pohybovala 0.999999999* rychlost svetla (vudci necemu), nebudes pocitovat nic neobvykleho.
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    CHIMERA: řekni mu, že dedukuje správně, ale jedinej komu se to povedlo experimentálně ověřit, je jistý pan Foton. A že jestli má zájem, tak se bude muset stát panem Fotonem...,)
    jinak řečeno něco co je závislé na čase nemůže existovat "mimo" čas, k tomu sou vyvinutý speciální..věci..druhy.."kerý to přežijou".
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    TRAVIX psala jsem, že malej prodělal těch testů více a u více psychologů. iq test v rozhodování o přijetí do speciální třídy nehrál roli, byl jen tak mimochodem, když už se testovalo.
    s tou indivindi výukou podle zájmu budu muset brzo začít, protože v některých oborech stačím synově poptávce (humanitní obory), ale někde už zdaleka ne (matika, fyzika, chemie, astronomie) - to si nějak zajistím u kolegů na jiných fakultách, ale rozhodně chci, aby byl ve třídě, kde bude co nejmíň dětí.
    p.s.
    nevíte někdo, jak vysvětlit odpověď na otázku (teď se tím synátor intenzivně zabývá), co se stane s živou a neživou strukturou při dosažení rychlosti světla? prý by měl přestat existovat čas. malej se ptá, jak to vypadá. já to těžko vysvětlím, protože podle mě je čas konstatní jednotka a existuje pořád. i když by se (teoreticky) dosáhlo rychlosti světla a nestárlo, tak si prostě myslím, že když si sednu a vstanu, tak sezení byla minulost, stání současnost a krok bude budoucnost. to je pro mě čas. čili fyzikální čas bude asi něco jiného.
    jenže já jsem gympl nestudovala. fakt si to ani nedovedu představit.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKA kolik je tříd v ročníku, to je mi celkem fuk. ale ve třídě je tady na gymplech (i na Slovanském, který má tu francouzskou sekci, o které mluvíš) 30 a více žáků, což je děs. Gympl, který uvádíš, se mi zatím jeví jako ze zdejších možností nejlepší, ale ty počty mě děsí :(
    když si vezmu, že u malýho ve třídě mají 16 dětí (z toho jedna holčička je víc v Itálii, než tady, takže prakticky 15) a 2 učitelky, takže se dělí na skupiny po 8mi dětech a v těch skupinách pracují, tak něco takového prostě... i na gymplu.
    vypadá to jako bláhový sen, ale ještě mám 3 roky na to, abych pohnula zdejšími ledy :-)
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Dobré by možná bylo sehnat nějakou slušnou školu a pak dítě individuálně zásobovat nějakými kurzy nebo dodatečnou výukou. To má jednu dost zásadní nevýhodu - ztráta volného času a nadměrná zátěž na dítě. Ale já to tak nějaký čas měl a nestěžuju si.

    IQ nepřeceňujte, sice je dost vypovídající, ale jenom o jedné oblasti schopností. Člověk je moc komplexní tvor, aby se nadání dalo vyjádřit pomocí jednoho čísla z jednoho testu.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    S tím že ve státní škole (s výjimkou malotřídek) protě nebude málo dětí, protože by to nezaplatilo učitele. škole kde jsem dělala měla v každém ročníku dvě až tři třídy, jeden rok bylo okolo 18-20 žáků ve třídě, ale protože prostě nevycházely prachy na mzdy (fixní částka), tak se muselo slučovat třídy a snižovat stavy.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Velmi blízká kamarádka (chytrá jak opice) v Olomouci absolvovala francouzký gympl a v podstatě si ho pochvalovala. Netuším kolik jich je ve třídě, ale rozhodně měli prostor pro vlastní názory, kreativtu a spol. Plus možnost odjet na půl až rok do francie. Zároveň po nich ale chtějí práci.

    Pokud hledáš státní střední školu, tak myslím že anglický či fr. gympl by mohl být zajímavý - pokud tvé dítko něco takového bude chtít.
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    CHIMERA: no málo ve třídě to fakt nevim..
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GAI dík. ale nějak nechci, aby z mýho syna byl flákač ;)
    chci školu, kde jich bude málo ve třídě (žádný schovávání v davu ;) a kde učitel bude respektovat individualitu.
    to je asi fakt moc, že? :-)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    CHIMERA: tak se prestehuj kousek na jih a dej ho na nse nzg,)
    www.nzg.cz
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    TANAIS: nevim jestli se to od te doby zmenilo, asi jo, ale za me se na to kaslalo. deti byly radi ze sou na skole a nikdo moc nepristupoval, i pocty prihlaenych byl vetsinou stejny. pak ale vim ze pred par lety, kdyz uz sem byl na vysoke, zacali brat misto jednoho rocniku ctyri, takze to bude asi ono..,)
    no, ale jinak nevím - většina "odborné" věřejnosti by řekla, že právě že vzbuzuje ve svých žácích přesvědčení o jejich znalostech a schopnostech je prave dobre.. ja taky vidim negativni stranky tohohle pristupu, hlavne na tech "high" školách, pak z toho vycházejí ty fracci.
    ale u nás to spíš fungovalo tak, že škola "podporovala" možnosti, a ti kdo je vzali (ruzny mez. projekty atd) pak byli skutecne povazovani za chytry, ale nebylo to POVINNY, a my se jim zas zdrave smali,)
    v tehle vyvazene harmonii vidim ten cil,)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GAI žádnou Prahu! Jsem v Olomouci!
    a pěkně maková rada: střední cesta :-) copak to asi je? gympl né a základka taky né? to abych založila vlastní vzdělávací ústav, žeo? (ne že bych nechtěla, ale ta administrativa by mě zabila).
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    CHIMERA: Nojo. jenže to je to o čem mluvím. Ani IQ diagnostika, sebelepší (možná EQ,ale chápu že to je zčásti heretický názor..zuzko?,) )ani jakýkoliv jiný metody ti neřeknou víc, než že máš NADANÉ _oddech_ DÍTĚ. to jsou dvě věci, ač se v podobě konkrétní mařenky nebo pepíčka tomu tak zdát nemusí. máš tu určitý potenciál. a já říkám - dej nadějné dítě na porg, a stane se z něj možná trošku chytřejší, ale hovádko, ale hlavně v duchu českých tradic ne-elit. ale hlavní past těchhle škol je to morální bahno co z nich pak leze na právnický a ekonomický fakulty a všechny ty soukromý byznysskull - holt já to mám vě větším horizontu, a doporučuju to taky,). Dej ho na základku a bude z toho mít buď težkej psychickej problém nebo spadne dolů. Ideální je - jako vždycky- určitej střed. nebo teda někerý z těch lepších waldorf a spol, ale to do toho člověk musí aspon trochu videt.
    já osobně sem od páte třídy chodil na 1 německý zemský gymnázium v brně (chápu že hledáš asi prahu, dávám ho jako konkr. příklad) - ideální případ - školný asi tak deset za rok,což není zlý,a všude se dá aspon zkusit nejak domluvit, kor dyš máš papír od menzy a sociálky,)
    nadprumerná vyuka jazyku, nadprumerna vyuka humanitnich oboru jako dejepis v nemcine (cemuz ted, pracujice de facto pouze z cizojazycnou literaturou na VS, diky tomu taky mam tema prace kery je tak novy ze vetsina mych spolustudentu o nem nevi, idkyz je to jedna ze zasadnich veci v nasi vede, tak tomuhle a svym rodiucm ted fakt zpetne blahoželám a děkuju, páč tohle je věc kerá k nečemu reálně je..) a odflaknuty biologie a fyziky.
    ale hlavně prostředí tak namixovaný, že mě to k něčemu vedloza což jsem vděčen nejvíc. a to bylo díky neuvěřitelnýmu mixu lidí co tam byli.
    takže moje rada - chceš li ze svého potenciálu pro své dítě získat co nejvíc, dej ho někam na střední cestu,at má cestou co dělat,něco se naučí a tak..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam