CHIMERA: Nojo. jenže to je to o čem mluvím. Ani IQ diagnostika, sebelepší (možná EQ,ale chápu že to je zčásti heretický názor..zuzko?,) )ani jakýkoliv jiný metody ti neřeknou víc, než že máš NADANÉ _oddech_ DÍTĚ. to jsou dvě věci, ač se v podobě konkrétní mařenky nebo pepíčka tomu tak zdát nemusí. máš tu určitý potenciál. a já říkám - dej nadějné dítě na porg, a stane se z něj možná trošku chytřejší, ale hovádko, ale hlavně v duchu českých tradic ne-elit. ale hlavní past těchhle škol je to morální bahno co z nich pak leze na právnický a ekonomický fakulty a všechny ty soukromý byznysskull - holt já to mám vě větším horizontu, a doporučuju to taky,). Dej ho na základku a bude z toho mít buď težkej psychickej problém nebo spadne dolů. Ideální je - jako vždycky- určitej střed. nebo teda někerý z těch lepších waldorf a spol, ale to do toho člověk musí aspon trochu videt.
já osobně sem od páte třídy chodil na 1 německý zemský gymnázium v brně (chápu že hledáš asi prahu, dávám ho jako konkr. příklad) - ideální případ - školný asi tak deset za rok,což není zlý,a všude se dá aspon zkusit nejak domluvit, kor dyš máš papír od menzy a sociálky,)
nadprumerná vyuka jazyku, nadprumerna vyuka humanitnich oboru jako dejepis v nemcine (cemuz ted, pracujice de facto pouze z cizojazycnou literaturou na VS, diky tomu taky mam tema prace kery je tak novy ze vetsina mych spolustudentu o nem nevi, idkyz je to jedna ze zasadnich veci v nasi vede, tak tomuhle a svym rodiucm ted fakt zpetne blahoželám a děkuju, páč tohle je věc kerá k nečemu reálně je..) a odflaknuty biologie a fyziky.
ale hlavně prostředí tak namixovaný, že mě to k něčemu vedloza což jsem vděčen nejvíc. a to bylo díky neuvěřitelnýmu mixu lidí co tam byli.
takže moje rada - chceš li ze svého potenciálu pro své dítě získat co nejvíc, dej ho někam na střední cestu,at má cestou co dělat,něco se naučí a tak..